خانه | خبر | اخبارایران

نگرانی فعالان کارگری نسبت به وضعیت رضا شهابی

شنبه, 1391-10-09 21:34
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

شماری از فعالان کارگری در نامه‌ای خطاب به رضا شهابی٬فعال کارگری زندانی از وی خواستند که با شکستن اعتصاب غذا به درمان خود ادامه دهد، امضاکنندگان این نامه همچنین خواهان آزادی فوری رضا شهابی و ادامه معالجات وی در خارج از زندان شدند.

 

در این نامه که در تارنمای اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر شده٬ آمده است: "ما امضاکنندگان این نامه ضمن تاکید بر تلاش و مبارزه برای آزادی کارگران دربند و دیگر انسان های عدالت‌خواه از زندان‌های سراسر کشور، مصرانه بر رسیدگی عاجل به شرایط نگهداری و چگونگی رفتار مامورین و زندان‌بانان با  تمامی زندانیان  پای می‌فشاریم و خواهان آزادی فوری و ادامه معالجات شما در خارج از محیط زندان هستیم."

 

امضاکنندگان این نامه  می‌گویند که خبر "بدرفتاری و تهدید به کتک کاری" رضا شهابی از سوی ماموری که همراه وی به بیمارستان اعزام شده بود آنها  را "عمیقا ناراحت و نگران و تا حدودی شوک‌زده" کرده است.

 

رضا شهابی که پس از پیگیری‌های فراوان از سوی خانواده‌اش روز ۲۵ آذر ماه برای معاینه به بیمارستان  منتقل شده بود در پی " فحاشی و تهدید به ضرب و شتم" از سوی ماموری که وی را از زندان به بیمارستان آورده بود دست به اعتصاب دارو زد و از روز ۲۷ آذر ماه نیز در اعتصاب غذا به سرمی‌برد.

 

 

فعالان کارگری  خطاب به رضا شهابی:"افکار عمومی انتظار داشتند پس از انتشار خبر مرگ ستار بهشتی مسئولین امنیتی و قضایی در اقدامی فوری تجدید نظری اساسی در رفتار و حدود اختیارات مامورین انتظامی و امنیتی در برخورد با زندانیان را عملی کنند، اما به نظر می‌اید با توجه به رفتاری که با شما شد چنین انتظاری، انتظاری عبث و بیهوده است" 

ربابه رضایی٬ همسر وی به کمپین  بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفته است که مامور همراه رضا شهابی با درخواست دکتر برای انجام آزمایش ام آر آی موافقت نکرده و گفته که باید تا قبل از ظهر وی را به زندان برگرداند.  به گفته او مامور زندان "با عبارت‌های خیلی زشت" رضا شهابی را تهدید می‌کرد که اگر الان به زندان برنگردد "او را با کتک می‌برند."

 

رضا شهابی پيش از اين به دليل درد شديد در ناحيه گردن و کمر پس از مدت‌ها بستری بودن در بيمارستان امام خمينی سرانجام در تاريخ سوم مردادماه سال جاری در اين بيمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و با وجود درخواست وی برای استفاده از مرخصی به‌منظور پيگيری درمان خود، شامگاه ۲۳ مردادماه به زندان اوين بازگردانده شد.

 

ربابه رضایی پس از ملاقان کابینی دوشنبه هفته گذشته با همسرش گفته است که حال رضا شهابی"اصلا خوب نبود" و ئس از آنکه روز یک‌شنبه حالش بد شده به اصرار هم بندی هایش به درمانگاه زندان رفته اما اجازه وصل سرم را نداده و از خوردن دارو خودداری کرده است.

 

وی تنها خواسته خود را مرخصی درمانی برای همسرش عنوان کرده  و می‌گوید که در صورن درمان نشدن رضا شهابی٬ خطر فلج شدن او را تهدید می‌کند.

 

فعالان کارگری امضاکننده این نامه با یادآوری جان باختن ستار بهشتی بر اثر شکنجه‌های اعمال شده در دوران بازداشت، آورده‌اند: "افکار عمومی انتظار داشتند پس از انتشار خبر مرگ ستار بهشتی مسئولین امنیتی و قضایی در اقدامی فوری تجدید نظری اساسی در رفتار و حدود اختیارات مامورین انتظامی و امنیتی در برخورد با زندانیان را عملی کنند، اما به نظر می‌اید با توجه به رفتاری که با شما شد چنین انتظاری، انتظاری عبث و بیهوده است."

 

منصور اسالو، جعفر عظیم‌زاده، داود رضوی،علی نجاتی،  پروین محمدی، شیث امانی، شاپور احسانی‌راد و شریف ساعدپناه از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

 

رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ۲۲ خرداد ماه ۱۳۸۹  از سوی ماموران امنیتی دستگیر شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها ضرب و شتم‌های صورت گرفته علیه این فعال کارگری در طی دوران بازداشت منجر به آسیب‌های نخاعی در وی شده است.

 

اين فعال کارگری به شش سال حبس تعزيری، پنج سال محروميت از فعاليت سنديکايی و ۷۰ ميليون ريال جريمه نقدی محکوم شده بود اما آبان‌ماه سال جاری حکم وی از سوی دادگاه انقلاب به چهار سال حبس تعزيری، پنج سال محروميت از فعاليت سنديکايی و ۷۰ ميليون ريال جريمه نقدی کاهش يافت.

 

در همین زمینه:

رضا شهابی دست به اعتصاب غذا و دارو زد

گفت‌وگو با وکیل رضا شهابی و محمود صالحی، سخنگوی کمیته پیگیری وضعیت رضا شهابی

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما