خانه | خبر | اخبارایران

رضا شهابی دست به اعتصاب غذا و دارو زد

سه شنبه, 1391-09-28 20:02
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رضا شهابی فعال کارگری زندانی در پی برخورد مأمور اعزام وی به بيمارستان که گفته می‌شود توهين‌آميز بود و همچنين عدم رسيدگی پزشکی ضروری از سوی مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا و دارو زد.

 

به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، رضا شهابی فعال کارگری زندانی که روز شنبه ۲۵ آذرماه به بيمارستان خمينی تهران اعزام شده بود، در پی بدرفتاری مأمور اعزام و جلوگيری از انجام آزمايش‌های ضروری پزشکی امروز ۲۸ آذرماه اعلام اعتصاب غذا کرد.

 

اين فعال کارگری به شش سال حبس تعزيری، پنج سال محروميت از فعاليت سنديکايی و ۷۰ ميليون ريال جريمه نقدی محکوم شده بود اما آبان‌ماه سال جاری حکم وی از سوی دادگاه انقلاب به چهار سال حبس تعزيری، پنج سال محروميت از فعاليت سنديکايی و ۷۰ ميليون ريال جريمه نقدی کاهش يافت.

 

رضا شهابی جهت معالجه نزد پزشک متخصص به بيمارستان خمينی تهران منتقل شده بود و پزشک برای وی آزمايش (ام‌آرآی و سی‌تی‌اسکن) را تجويز کرد که مأمور اعزام مانع از انجام اين آزمايش‌ها شده و وی را به زندان بازگرداند

رضا شهابی پيش از اين به دليل درد شديد در ناحيه گردن و کمر پس از مدت‌ها بستری بودن در بيمارستان امام خمينی سرانجام در تاريخ سوم مردادماه سال جاری در اين بيمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و با وجود درخواست وی برای استفاده از مرخصی به‌منظور پيگيری درمان خود، شامگاه ۲۳ مردادماه به زندان اوين بازگردانده شد.

 

رضا شهابی به‌تازگی جهت معالجه نزد پزشک متخصص به بيمارستان خمينی تهران منتقل شده بود و پزشک برای وی آزمايش (ام‌آرآی و سی‌تی‌اسکن) را تجويز کرد که مأمور اعزام مانع از انجام اين آزمايش‌ها شده و وی را به زندان بازگرداند

 

به گزارش هرانا هنگامی که رضا شهابی جهت انجام آزمايش‌ها اصرار می‌کند با برخورد توهين‌آميز مأمور و تهديد به ضرب‌وشتم روبه‌رو می‌شود.

 

رضا شهابی، صندوقدار و عضو هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۹ پس از فراخوانده شدن به دفتر مرکزی شرکت واحد، توسط نيروهای امنيتی دستگير شد و بر اساس گزارش‌ها مدت نزديک به شش ماه در بند ۲۰۹ زندان اوين تحت بازجويی و ضرب و شتم قرار گرفت که منجر به آسيب‌های نخاعی وی شد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

جناب آقا رضا شهابی....بنده از دیدن عکس شما و اون نگاه پر معنی تون در عکس و زجری که می کشید واقعا" شرمنده تون شدم و سرم رو درمقابلتون پائین می کنم ...!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما