خانه | خبر | اخبارایران

خودسوزی یک دختر ۱۷ ساله در شهر قم

دوشنبه, 1391-09-27 18:50
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

یک دختر ۱۷ ساله در شهر قم در پشت بام خانه با بنزین خود را به آتش کشید.

 

خبرگزاری مهر امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه به نقل از عباس جعفری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم نوشت، دختری ۱۷ ساله در پشت بام با بنزین خود را آتش زده بود که نیروهای آتش نشانی بلافاصله به محل اعزام شدند و او را تحویل عوامل اورژانس دادند.

 

از دليل اين اقدام دختر جوان خبری منتشر نشده است.

 

روزنامه اعتماد نیز مردادماه سال جاری از خودسوزی یک جوان ۲۴ ساله جویای کار در مقابل چشم شهردار شهرستان ملارد خبر داده بود.

 

وی که خواهان استخدام در بخش خدماتی بود پس از بیرون آمدن از ساختمان شهرداری یک مخزن چهار لیتری بنزین تهیه و پس از آن جلوی دفتر شهردار اقدام به خودسوزی کرد.

 

به گزارش تارنمای خبرآنلاین، آذرماه سال گذشته  نیز جوانی در شمس‌آباد، شمال شرقی تهران، ابتدا روی خود و  دختر مورد علاقه‌اش بنزین ریخت و سپس با کبریت خودش را آتش زد.

 

دختر مورد علاقه جوان پیش از آتش گرفتن لباس‌اش از صحنه گریخت اما جوان در آتش سوخت و جان سپرد.

 

آمار خودکشی در ايران در سه ماهه نخست سال‌ گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۴ درصد افزايش داشته است

به نوشته روزنامه جام جم، اردیبهشت‌ماه سال گذشته نیز دختری جوان هنگامی که متوجه ارتباط پنهانی نامزدش با دختری غریبه شد، مقابل چشمان مرد جوان در بوستانی نزدیک بلوار حدادی کرج خودسوزی کرد و جان باخت.

 

اسفندماه سال ۱۳۸۷ نیز روزنامه جمهوری اسلامی نوشت، فردی به نام حجت‌الله فرزاد، یکی از مجروحان جنگ هشت ساله عراق و ایران که به همراه همسرش برای پیگیری برخی مشکلاتش به اداره بنیاد شهید تهران مراجعه کرده بود، مقابل ساختمان این بنیاد اقدام به خودسوزی کرد.

 

بهمن‌ماه همان سال نیز یکی از بازماندگان زلزله بم در اعتراض به بی‌توجهی دولت، خود را مقابل نهاد ریاست جمهوری ایران به آتش کشید.

 

به گفته سعيد معيدفر، جامعه‌شناس ايرانی بيشترين ميزان بحران‌های اجتماعی از جمله خودکشی در ايران در دو استان ايلام و خوزستان رخ داده است.

 

وی آبان‌ماه سال جاری به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفت: "در اين مناطق (ايلام و خوزستان) زنان و جوانان به بحران‌های روحی روانی و افسردگی دچار می‌شوند و بعضاً ممکن است به شکل آسيب‌های اجتماعی بروز پيدا کنند."

 

صادق رستمی، مديرکل بهزيستی استان ايلام، دی‌ماه سال گذشته نسبت به ميزان خودکشی در اين استان هشدار داده و گفته بود: "آمار دقيقی از ميزان ثبت خودکشی نداريم، اما بنا بر تحقيقات صورت گرفته، در برخی ماه‌ها، مرگ چهار نفر به دليل خودکشی در هفته بيشتر از سوی زنان در سطح استان رخ می‌دهد."

 

روزنامه تهران امروز، مهرماه سال جاری نيز در اين زمينه نوشت، "خودسوزی ‌بلوط‌ها" استعاره‌ای از خودکشی زنان استان‌های غربی، به‌ويژه ايلام و کرمانشاه است که تاکنون هيچ راه‌حلی برای جلوگيری از آن پيش‌بينی نشده‌ است.

 

سعید مدنی، جامعه‌شناس و پژوهشگر مسائل اجتماعی که هم‌اکنون در زندان اوین به‌سر می‌برد مردادماه سال گذشته در گفت‌وگو با روزنامه دنیای صنعت از افزایش ۱۰ درصدی نرخ خودکشی در سه ماه نخست سال ۱۳۹۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۸۹خبر داده و گفته بود: "نرخ خودکشی در هر ۱۰۰ هزار از يک‌ونیم نفر در سال‌های اول پس از انقلاب به پنج تا شش نفر به‌طور متوسط رسیده ‌است که نشان‌دهنده افزایش نرخ خودکشی نسبت به نرخ رشد جمعیت است."

 

مدنی با بیان اين‌که "گروه سنی  ۲۵ تا ۳۵ سال در ایران بیش از گروه‌های دیگر خودکشی می‌کنند"، تأکید کرده بود که پس از انقلاب شاهد خودکشی کودکان زیر ۱۸ سال هم هستیم.

 

آمار خودکشی در ايران در سه ماهه نخست سال‌ گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۴ درصد افزايش داشته است. در سه ماهه نخست سال‌ گذشته ۹۵۲ نفر در کشور خودکشی کرده‌اند که از اين ميان ۲۷۴ نفر زن و ۶۷۸ نفر مرد بوده‌اند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما