خانه | خبر | اخبارایران

ضرب‌وشتم و بازداشت چند تن از شرکت‌کنندگان در مراسم ستار بهشتی

پنجشنبه, 1391-09-23 20:46
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مأموران امنيتی جمهوری اسلامی ايران به شرکت‌کنندگان در مراسم چهلم ستار بهشتی و خانواده وی حمله کردند و آن‌ها را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند. آن‌ها چند تن را نيز بازداشت کردند.

 

به گزارش، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران (هرانا)، مراسم چهلم ستار بهشتی، وبلاگ‌نويسی که در بازداشت جان خود را از دست داد، امروز پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه در امام‌زاده محمدتقی رباط کريم برگزار شد که با ضرب‌وشتم و بازداشت اعضای خانواده وی و حاضران همراه بود.

 

بنا به اين گزارش، پس از آن‌که مادر و خواهر ستار بهشتی از شرکت‌کنندگان خواستند تا برای برگزاری مراسم از امام‌زاده به خانه خواهر وی بروند؛ نيروهای امنيتی و لباس شخصی به‌شکل پراکنده اقدام به ضرب‌وشتم و بازداشت شهروندان کردند.

 

اين گزارش می‌افزايد پنج نفر از مأموران امنيتی نيز اقدام به ضرب‌وشتم مادر ستار بهشتی کردند و پای وی از ناحيه زانو به پايين زخم شد.

 

به‌گفته يکی از شرکت‌کنندگان يک مأمور امنيتی "موهای مادر ستار بهشتی را روی زمين می‌کشيد"

به‌گفته يکی از شرکت‌کنندگان يک مأمور امنيتی "موهای مادر ستار بهشتی را روی زمين می‌کشيد."

 

همچنين اصغر بهشتی برادر ستار بهشتی نيز به‌مدت دو ساعت در بازداشت نيروهای امنيتی بود.

 

گفته می‌شود يکی از شرکت‌کنندگان به نام احمد تقوی نيز بازداشت شده است اما آمار دقيق بازداشت‌شدگان معلوم نيست.

 

ستار بهشتی کارگری بود که در مورد نقض حقوق بشر در ايران وبلاگ می‌نوشت. وی ۹ آبان‌ماه جاری در منزلش در رباط کريم در نزديکی تهران بازداشت شد. در روز ۱۶ آبان مقامات با خانواده او تماس گرفته و آن‌ها را از مرگش در زمان بازداشت مطلع کردند.

 

مرگ ستار بهشتی بازتاب گسترده‌ای در جهان يافت و شمار زيادی از سازمان‌های بين‌المللی مدافع حقوق بشر و دولت‌های غربی با اعتراض به مرگ اين وبلاگ‌نويس در اثر شکنجه٬ خواهان رسيدگی به اين موضوع شدند.

 

گيتی پورفاضل، وکيل خانواده ستار بهشتی روز گذشته ابراز نگرانی کرد که پرونده متهمان مرگ اين وبلاگ‌نويس به دادگاه فرستاده نشود.

 

گيتی پورفاضل همچنين گفت: "در قانون اساسی به صراحت شکنجه ممنوع اعلام شده است، ولی همان‌طور که مسئولان قضايی و برخی نمايندگان مجلس تصريح کردند در بدن ستار بهشتی آثار کبودی وجود داشته است و حتی يکی از هم‌بندی‌های ستار بهشتی نيز اين موضوع را تأييد کرده است."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ای لعنت بر این حکومت پلید و جنایتکار آخوندی

وقتی که بیچاره شاه خدا بیامرز گفت ارتجاع سیاه می اید و دودمان تان بر باد میدهد باور نکردیم و گول یک مشت از فرنگ برگشته هوچی خوردیم و با رای سبز رنگ خود بنیاد این حکومت ارتجاعی را با ایثار خون و مال و ثروت خود بنا کردیم هنوز هم میکنیم. هیچ خجالت هم نمیکشیم هموطن خودرا لو میدهیم شکنجه میکنیم میکشیم و هیچکس را حتی به اندازه یک کیک گزیدن درد نمی اید.

آخه اینهم شد ملت که اگر چوب هم تو لوله اگزوز ماشینش کنند بازهم همه میگویند عیبی ندارد و فردا صبح صفهای چند ردیفه میکشند که لطفا لوله اگزوز مارا اول چوب توش بکنید که زودتر بریم به کارمان برسیم.

خدا عاقبت این ملت را به خیر کناد.

‫وقتی که بیچاره شاه خدا بیامرز خود عامل و منبع و منشأ ارتجاع سیاه بود این ملت
‫خرافاتی و مرتجع در برابر او سجده میکرد ، ای وای وقتی فقر فرهنگی و ادعای کاذب
‫و خود و وطن فروشی و مرده خواری (چه این مرده امام حسین باشد و یا این بنده
‫مظلوم ستار بهشتی‌) در یک جامعه حاکم گردد.
‫وجدانأ چند نفر این بنده مضلوم و شجاع را که در یک گوشه از کشورش و نه در خارج آن
‫به ‫ابراز نظر میپرداخت را می شناختند که حال از مرگ او به صدا در آمده اند؟
بزرگ ترین درد ما ایرانی ها که خودم هم شامل آن میباشم فقر فرهنگی ، ارتجاع ، بی ثباتی در
‫عقاید و تحت جو قرار گرفتن، ‫افراط ، مرده خواری ، احساساتی بودن ، ادعای بیش از حد ، و
‫کم حافظه بودن و ....... میباشد.

با سلام. امروز ویدیویی دیدم که بسیار تکاندهنده بود و تداعی «تلاش برای تجاوز دسته جمعی» را میکرد: http://www.facebook.com/photo.php?v=415774341827882 اولین سوالی که بعد از دیدن این فیلم به ذهن میرسد (و البته پس از رفع شوک ناشی از دیدن این فیلم وحشتناک) این هست که چگونه در قرن بیست و یکم با اینهمه پیشرفت جامعه جهانی در زمینه های مختلف و مثبت انسانی و اجتماعی و غیره؛ در کشور ما جوانها اینچنین وحشیانه در خیابانی مثل حیوانهایی که هیچ چیز دیگری بغیر از قربانی بی دفاع را در جلو خود نمیبینند به دو دختر بی دفاع حمله میکنند در تلاش برای «احتمالاً» تجاوزی دسته جمعی یا حداقل لخت کردن این قربانی ها (البته فراموش نکنیم که هر ازچندی فیلمهایی از نا امنی های مختلف در گوشه و کنار این کشور پخش میشود و این فیلم نمونه منحصر به فر نیست؛ متاسفانه). در کنار هزاران دلایل دیگر (منجلمه ناتوانی مطلق حکومت اسلامی در ایجاد یک جامعه انسانی در امنیت کامل) میتوان به این موضوع هم اشاره کرد که هنگامیکه «نیروی انتظامی» یک کشور بجای تعقیب و گذاشتن نیرو برای دستگیری و به سزا رساندن اوباشان که روز به روز به برکت سیاستهای غیر انسانی حکومت اسلامی به تعداد آنها افزوده میشود (بخاطر بیکاری و بیسوادی و قالب کردن فرهنگی جعلی و تبلیغ دورویی و فرهنگ زور و غیره از طرف حکومت) تمامی نیروهایشان را برای تعقیب شریف ترین این جامعه بکار میبرند آیا میتوان نتیجه دیگری بغیر از ویدیوی اشاره شده داشت؟ جای تاسف و تاثر هست به معنای واقعی کلمه. و به امید اینکه تمامی هموطنانی که از این وضع ناراحت هستند و دلشان برای کشور عزیزمان میسوزد اختلافها و بحثهای به طرز دردآوری بدردنخور را کنار گذاشته و تنها برای نجات کشورمان از دست شیادانی که تنها و تنها به نابودی این ملت و کشور فکر میکنند؛ بیندیشند. به امید آنروز و با آرزوی صبر و تسلی برای خانواده محترم و گرامی ستار عزیز.

وقتی جرئت کردند بپرسند این ولایت وقی بازی از کجا بخورد ما داده اید و آنرا قی کردند انوقت مو های مادر ستار را دستهای مهر و محبت شانه خواهند کرد

ایرانی باید درس بگیرد و بسیار فکر کند تا سیاهی نباشد سفیدی نخواهد بود

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما