خانه | خبر | اخبارایران

مخالفت با دفن پيکر احسان نراقی در قطعه نام‌آوران

چهارشنبه, 1391-09-15 15:55
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

در حالی که خانواده احسان نراقی برای خاکسپاری وی در قطعه نام‌آوران، از وزارت ارشاد اجازه گرفته بودند به دليل مخالفت رئيس شورای شهر تهران پيکر اين جامعه‌شناس در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده نشد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، پيش از اين، خانواده احسان نراقی از علی اسماعيلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خاکسپاری وی در قطعه نام‌آوران، موافقت لازم را دريافت کرده بودند اما مراسم خاکسپاری اين جامعه‌شناس به خاطر مخالفت مهدی چمران، رئيس شورای شهر تهران، در قطعه نام‌آوران قبرستان بهشت زهرای تهران انجام نشد.

 

پيکر احسان نراقی صبح امروز چهارشنبه ۱۵ آذرماه با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و نزديکان وی از مقابل بيمارستان جم تهران تشييع و در قطعه ٢٣٣ (عادی)، رديف ۸۰، شماره ۵۰۱ قبرستان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

 

تنها احمد مسجد جامعی و معصومه ابتکار دو عضو شورای شهر تهران موافق خاکسپاری نراقی در قطعه نام‌آوران بوده‌اند.

 

ارديبهشت‌ماه سال جاری نيز مراسم خاکسپاری ايرج قادری، کارگردان و بازيگر مطرح ايرانی نه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا و حتی امام‌زاده طاهر کرج که محل دفن بسياری از هنرمندان است بلکه در بی‌بی سکينه شهر کرج و در سکوت خبری برگزار شد

به گفته علی اسماعيلی، معمولاً خانواده هنرمندان برای به خاک سپردن بستگان خود در قطعه هنرمندان از از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد اجازه می‌گيرند.

 

وی افزود: "در مورد آقای احسان نراقی هم خانواده ايشان از ما خواسته بودند که با به خاک سپردن پيکرش در قطعه نام‌آوران موافقت شود که اين موافقت را طی نامه‌ای به آن‌ها اعلام کرديم."

 

اسماعيلی همچنين به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد چنين درخواست‌هايی را با نامه به شورای شهر می‌فرستد و در اين زمينه شورای شهر است که تصميم‌گيری می‌کند و نه معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد.

 

ارديبهشت‌ماه سال جاری نيز مراسم خاکسپاری ايرج قادری، کارگردان و بازيگر مطرح ايرانی نه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا و حتی امام‌زاده طاهر کرج که محل دفن بسياری از هنرمندان است بلکه در بی‌بی سکينه شهر کرج و در سکوت خبری برگزار شد.

 

خبرگزاری فارس سال گذشته در مورد خاکسپاری هنرمندان و نويسندگان در قطعه هنرمندان و نام‌آوران نوشت، به گفته مسئولان شهری، مبلغ چهار ميليون تومان برای دفن در قطعه هنرمندان و نام‌آوران دريافت می‌شود.

 

آن‌ها افزوده‌اند از هنرمندانی که چندی پيش فوت کرده‌اند نيز چهار ميليون را به صورت کامل دريافت نکرده‌اند و به آنها تخفيف داده و دو تا دو و نيم ميليون تومان دريافت کرده‌اند.

 

بنابراين گزارش، دريافت مبلغ ميليونی برای دفن در قطعه هنرمندان به تصويب هئيت مديره بهشت زهرای شهرداری تهران رسيده است و اين طرح مدتی است اجرايی شده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

احسان نراقی بازهم نامآور تر شد. در نزد این دین ***تمامی بزرگان گور به گور شده اند. از حافظ و سعدی و موپلوی گرفته تا حلاج و از زمان شنیدن آن «قل» توسط آن پیامبر *** تمامی بشریت در عذاب است. خدا عذاب آن **** را زیاد کند. احسان نراقی با این کار آقاین بیشرف بزرگتر شد. چه خوب شد که با او چنین کردند. آن گروه خونخواری که همپالکی همین نظامند و در عراق ساکن بودند و حالا به شغل شریف قاچاق مشغولند و نراقی را ساواکی نامیدند بفرمایند ****و طلب بخشایش کنند از روح بزرگ نراقی.

آخر مردان خردمند ایرج قادری چه ربطی دارد به نراقی. اما نراقی خان دمت گرم که حتا پس از مرگت هم در حال پرده دری از مکتب نحسی. چرا که با جسدت هم اینها مشکل دارند.

نراقی مرده اش هم ماننده زنده اش شد. رفت پیش همون کسانیکه در طول عمر خودش دستشان را گرفت. همون بی نام نشونها! من کلاهم را به احترام تو بر می دارم. ای مرد بزرگ خودمانی ها!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما