خانه | خبر | اخبارایران

حمله به سفارت ايران در برلين و بازداشت معترضان

پنجشنبه, 1391-09-09 13:44
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

با حمله گروهی از مخالفان حکومت ايران به سفارت ايران در برلين و بازداشت ۱۰ نفر از حمله‌کنندگان، ايران خواهان رسيدگی قضائی به اين موضوع شد و گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان نيز از جمهوری اسلامی عذرخواهی کرد.

 

بنا به خبرهای دريافتی روز گذشته (چهارشنبه هشتم آذرماه) گروهی از پناهجویان ایرانی به‌همراه چند نفر از فعالان سياسی آلمانی حدود ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، در اعتراض به وضعیت نسرین ستوده، وکيل و فعال حقوق بشری که بيش از ۴۰ روز است در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده است؛ وارد سفارت ایران در برلین شدند.

 

آن‌ها پرچم جمهوری اسلامی ايران را پایین کشیدند و تلاش کردند بیانیه‌ای را در حمایت از نسرين ستوده بخوانند که با برخورد شدید پلیس روبه‌رو شدند.

 

خبرگزاری آلمان به نقل از پليس اين کشور گزارش داده است حمله‌کنندگان به سفارت ايران در برلين حدود ۳۰ نفر بودند و افزون بر پايين کشيدن پرچم جمهوری اسلامی به سوی ساختمان سفارت سنگ و بسته‌های رنگی نيز پرتاب کردند.

 

شامگاه روز گذشته گروهی از حاميان معترضان دستگير‌شده در برابر پاسگاه پليس تجمع کردند و خواهان آزادی دوستان خود شدند

پليس آلمان اعلام کرده است که ۱۰ نفر از حمله‌کنندگان دستگير شده‌اند و خبرهای دريافتی راديو زمانه حاکی از بازداشت چند شهروند آلمانی در ميان ايرانيان بازداشت‌شده است.

 

گفته می‌شود در پی حمله پليس، گروهی از معترضان وارد محوطه دانشگاه آزاد برلين شدند و پليس نيز به تعقيب آنان در اين دانشگاه ادامه داد.

 

خبرگزاری آلمان همچنين افزوده است شامگاه روز گذشته گروهی از حاميان معترضان دستگير‌شده در برابر پاسگاه پليس واقع در ميدان لوفت‌بروک منطقه کرويتزبرگ که بازداشت‌شدگان به آن‌جا منتقل شده بودند، تجمع کردند و خواهان آزادی دوستان خود شدند. پليس تعداد آنان را ۸۰ نفر گزارش کرد.

 

حمله روز گذشته به سفارت ايران در برلين سبب تنش‌های ديپلماتيک ميان دو کشور شد.

 

خبرگزاری فارس اعلام کرد شامگاه روز گذشته علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران خواهان بررسی و تحقيق درباره اين رخداد و اقدام قانونی عليه افراد مسئول شد.

 

گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان در تماس تلفنی با علی‌اکبر صالحی از حادثه پيش آمده اظهار تأسف کرد و آن را غيرقابل قبول خواند.

 

وستروله گفت: "عده‌ای در این حادثه دستگیر شده‌اند که محاکمه خواهند شد."

 

وی افزود: "دولت آلمان حفاظت از سفارت و سرکنسولگری‌های ایران در آلمان را وظیفه خود دانسته و اجازه نخواهد داد این حادثه تکرار شود."

 

علی‌اکبر صالحی نيز در این گفت‌وگوی تلفنی گفت: "انتظار ما از دولت و پلیس آلمان این بود که با توجه به هشدارهای قبلی سفارت از وقوع چنین حادثه‌ای جلوگیری نموده و وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌داد."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

گيدو وستروله "مارمولک اسلحه فروش آلمانی و یا احمدی نژاد آلمانی" از اوباشان حکومت جنونهوری و قاتل اسلامی معذرت می خواد ...ببخشیدمون ..معذرت می خوایم ....روابط بازرگانیمون که از طریق چین انجام میشه نکنه لطمه ببینه ..آقای صالحی سلام گرم و صمیمانه من و رفقام رو به علی خامنه ای برسونید...چشم ...رو چشمم ما اسم این افراد بی تربیت و شورش کرده رو از پلیس آلمان می گیریم و به سفارت جنونهوری اسلامی میدیم که پاسدارچی ها در ایران بیفتن به جون خونوادهاشون و فک فامیل هاشون... !!! نه خیر آقای صالحی چه حقوق بشر و کدوم حقوق بشر ؟ این حقوق بشر جنبه اروپائی و امریکائی داره و همونطور که شما فرمودید بدرد ایران نشینان نمی خوره ...!!بله اقای صالحی شما کاملا" درست می فرمائید ما باید قوانین پناهنده گیمون رو طوری تغییر بدیم که فقط بانک هامون بدور از چشم تحریم امریکائی هاو اسرائیلی ها به کیسه های پر از اسکناس های یورو های باد آورده فروش نفت آقا زاده هاو پاسدارچی ها تون پناهندگی بدن ...بازم معذرت می خوایم ازتون آقای صالحی ...!!!چشم ...چشم آقای صالحی نگران نباشید ...من دستور میدم دورتادور سفارت رو دوربین بزارن و از طریق ماهواره پاسدارچی هاتون از تهران بتونن همه رفت آمدهای " ضد انقلاب" ها رو ببینن...!!

این آکسیون هیچ ربطی به نسرین ستوده نداشته. بیانیه هم بر علیه جمهوری اسلامی و حماس بوده.

شرم بر وزير امور خارجه آلمان که از حمله به جاسوسخانه و مرکز تروريستها و آتش زدن پرچم با آرم بنگالی ، از صالحي بي اعتبار که به غزه هم راهش نميدهند ، معذرت ميخواهد؟!
از کانادا ياد بگيريد که جاسوسان را اخراج و ساختمان تروريستها را بستند.

پورسانت فروش بنزهاي ضدگلوله از يادش نرفته .
اين جاسوسان را بايد از سفارتخانه ها اخراج و تحويل مقامات دادگاه داد.
چند نفر را در آلمان ترور کردند؟

میخواستم بگم دمشون گرم ولی کامنت قبلی رو خوندم نفهمیدم چی شده.
اگه واسه نسرین ستوده بوده دمتون گرم.

در دنیای قرن 21 و در کشوری دموکراتیک و با توجه به اینکه در آنجا ابزار مدنی در دسترس هست اعمالی کودکانه از این دست تنها بدرد اخذ اقامت می خورند و بس.
اگر ما با اشغال سفارت آمریکا در گذشته مخالفیم چگونه خود دست به چنین اعمالی می توانیم بزنیم.
فقط این عزیزان پس از اخذ اقامت تا مدت های مدید نخواهند توانست به کشور برگردند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما