خانه | خبر | اخبارایران

انتشار روزنامه مغرب متوقف شد

دوشنبه, 1391-09-06 10:40
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

روزنامه مغرب ساعاتی پيش از تشکيل جلسه هيئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد انتشار اين روزنامه را تا "اطلاع ثانوی" متوقف می‌کند.

 

روزنامه مغرب چاپ تهران در شماره امروز دوشنبه ششم آذرماه ۱۳۹۱ نوشت: "طرح صفحه  اول روزنامه پنج‌شنبه  دوم آذر «مغرب» باعث به وجود آمدن  کژتابی‌هايی در اذهان مخاطبان روزنامه شده است که گرچه از آن اعلام برائت می‌کنيم اما در راستای احترام به قانون تصميم گرفتيم تا برگزاری اولين جلسه هيئت نظارت بر مطبوعات و تصميم اين هيئت از ادامه انتشار روزنامه خودداری کنيم."

 

جلسات هيأت نظارت بر مطبوعات ايران معمولا روزهای دوشنبه هر هفته برگزار می‌شود.

 

اين روزنامه همچنين در يادداشتی ديگر بابت انتشار طرحی از چهره محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران در شماره پنج‌شنبه، از احمدی‌نژاد و نمايندگان مجلس عذرخواهی کرده است.

 

هفته گذشته روزنامه مغرب در صفحه نخست خود، کاريکاتوری از محمود احمدی‌نژاد را با چهره‌ای خندان منتشر نمود در حالی که پشت تريبون مجلس ايستاده و کاغذی که به‌نطر می‌رسد طرح سئوال نمايندگان از وی باشد را پاره می‌کند.

 

هفته گذشته روزنامه مغرب در صفحه نخست خود، کاريکاتوری از محمود احمدی‌نژاد را  منتشر نمود

در حاشيه اين کاريکاتور با تيتر "ختم سئوال"، نوشته شده است، احمدی‌نژاد با حکم حکومتی از پاسخ به مجلس معاف شد.

 

اين کاريکاتور به دنبال درخواست آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای توقف طرح سئوال از احمدی‌نژاد در روزنامه مغرب منتشر شد.

 

پدرام پاک‌آيين، مديرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شکايت اين وزارتخانه از روزنامه مغرب خبر داده و گفته است کاريکاتور و تيتر يک صفحه نخست (پنج‌شنبه دوم آذرماه) روزنامه مغرب از جمله تخلفات و موضوع شکايت وزارت ارشاد از اين روزنامه است.

 

به گفته وی "درج چنين کاريکاتوری در شرايطی که رهبر انقلاب به وحدت و انسجام بين قوای سه گانه کشور تأکيد کردند باعث تأسف و بيانگر بی‌توجهی به منافع ملی و تکاليف قانونی است که با شناختی که بنده از هيئت نظارت بر مطبوعات دارم مطمئن هستم از اين تخلف چشم‌پوشی نشده و با آن برخورد قاطع می‌شود."

 

روزنامه مغرب از آغاز شهريورماه سال جاری به کيوسک روزنامه‌ها آمد و رويکردی انتقادی نسبت به دولت دارد.

 

پيش از اين در دهم مهرماه سال جاری مأموران دادستانی در دفتر روزنامه مغرب حاضر شدند و محمدمهدی امامی، مدير مسئول اين روزنامه را به دليل آن‌چه که اتهامات غير مطبوعاتی خواندند، بازداشت کردند.

 

در حالی که گفته می‌شد دليل اين اقدام انتشار عکس بزرگ محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران در صفحه نخست اين روزنامه است، غلامحسين محسنی اژه‌ای، دادستان ايران اين بازداشت را بی ارتباط با اين موضوع دانست و گفت: "مدير مسئول اين روزنامه و بعضی از افراد آن به اتهامی غيرمطبوعاتی و بر اساس گزارش يکی از مراجع رسمی ‌تحت تعقيب قرار گرفته‌اند."

 

روزنامه مغرب پيش از اين نيز در اعتراض به "فشارها" پنج‌شنبه ۳۰ شهريور منتشر نشد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

چائیت رو بخور تا نیمومدن ببرندت زندون اوین ....ای خدا ذلیلت نکنه... خواستی با فیله شوخی کنی پای فیل رو قلقک دادی اونم پای گندش رو بلند کرد گذاشت رو سینت ...ای خدا مرگت نده مادرجون...دیدی چه خاکی بسرت شد؟تقصیر اون بابا یه تخصته که هم چی بچه تخص یه دنده ای رو ساخته ....بهت نگقتم با دزدها شوخی نکن عاقبت خوبی نداره ....خوشت میاد 60که میلیون فقط برو بر تماشات می کنن که تازیه پوست رو بگنه ؟!!

این آقایون از فرط شرف، هیچ انسان و رسانه باشرفی را نمی توانند تحمل کنند

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما