خانه | خبر | اخبارایران

وزارت اطلاعات ايران: چند "تروريست بمب‌گذار" در خورستان دستگير شدند

جمعه, 1391-08-26 13:55
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مدعی شد که تعدادی از "عناصر تروريست وابسته به سرويس‌های اطلاعاتی بيگانه" را در استان خوزستان دستگير کرده است.

 

خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) بامداد امروز جمعه ۲۶ آبان‌ماه اطلاعيه‌ای از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران منتشر کرد که در آن از "شناسايی" و "بازداشت" تعدادی از افرادی که به‌گفته اين وزارتخانه "با انجام چندين مورد بمب‌گذاری در شبکه‌های انرژی استان خوزستان قصد اخلال در امنيت اين استان را داشته‌اند" خبر داد.

 

در اطلاعيه وزارت اطلاعات همچنين آمده است: "مقادير قابل توجهی مواد منفجره و اقلام ارسال شده از يکی از کشورهای حاشيه‌ای خليج فارس" از اين افراد به دست آمده است.

 

ايرنا به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات گزارش داده است که اين افراد "در صدد اقدامات خرابکارانه ديگری بودند" و از آنها "هفت بمب آماده انفجار و وسايل ارتباطی و مخابراتی" کشف و خنثی شده است.

 

نخستين انفجارها در شبکه انتقال انرژی در استان خوزستان در مهرماه سال ۱۳۸۴ رخ داد که طی آن چند خط لوله انتقال نفت در اين استان منفجر شد

اين نهاد امنيتی وعده داده است که اطلاعات تکميلی مربوط به اين "تيم تروريستی" در آينده به اطلاع عموم  خواهد رسيد.

 

سوم آبان‌ماه جاری منابع خبری در ايران از انفجار و آتش‌سوزی خط لوله انتقال گاز هفت‌تپه در ۱۵ کيلومتری شهر شوش در استان خوزستان خبر داده بودند.

 

با وجود آن که ناصر افشين، مديرعامل شرکت گاز خوزستان هرگونه "خرابکاری" در اين آتش سوزی را رد کرده بود اما علت اصلی اين حادثه تاکنون مشخص نشده است و مقام‌های مسئول از اظهارنظر درباره علت اين انفجار خودداری کرده‌اند.

 

سال گذشته نيز طی يک عمليات تروريستی سه رشته خط لوله اصلی انتقال گاز طبيعی ايران در اطراف استان قم منفجر شد.

 

رئيس کميته امنيت داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد اين انفجار گفته بود: "گروهک‌های تروريستی با خرابکاری درخط لوله انتقال گاز استان قم به دنبال ايجاد ناامنی در مسير انتقال انرژی هستند."

 

در غرب کشور نيز بارها خطوط انتقال گاز ايران به ترکيه هدف  حمله قرار گرفته‌اند و وزارت اطلاعات ايران از دستگيری برخی از عوامل آن خبر داده بود.

 

نخستين انفجارها در شبکه انتقال انرژی در استان خوزستان در مهرماه سال ۱۳۸۴ رخ داد که طی آن چند خط لوله انتقال نفت در اين استان منفجر شد و معاون سياسی امنيتی وقت استاندار خوزستان اعلام کرد که اين انفجارها در نتيجه عمليات خرابکاری و انفجار بمب دست‌ساز بوده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

احتمالا برای ردگم کردن قتل ستار بهشتی است

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما