خانه | خبر | اخبارایران

صدور قرار وثيقه برای متهمان "قتل" ستار بهشتی

پنجشنبه, 1391-08-25 11:45
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

برای شماری از متهمان پرونده "قتل" ستار بهشتی، وبلاگ‌نويس ايرانی که در بازداشت هستند، قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومانی صادر شده که در صورت تأمين آن آزاد خواهند شد.

 

محمدحسن آصفری، عضو کميسيون امنيت ملی مجلس ايران به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت در پرونده مرگ اين وبلاگ‌نويس، هفت نفر توسط دادسرای نظامی بازداشت شده‌اند.

 

وی افزود: "هنوز سندی مبنی بر قتل عمدی و يا ضرب و شتم اين وبلاگ‌نويس به دست نيامده است."

 

ستار بهشتی، ۳۵ ساله، ۹ آبان‌ماه جاری در منزلش در رباط کريم در نزديکی تهران بازداشت شد. در روز ۱۶ آبان مقامات با خانواده او تماس گرفته و آن‌ها را از مرگش در زمان بازداشت بدون آن‌که اطلاعات ديگری ارائه کنند مطلع کردند.

 

به گفته غلام‌حسين محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل و سخنگوی قوه قضائيه ايران، مرگ اين وبلاگ‌نويس روز ۱۳ آبان رخ داد‌ه است.

 

محمدحسن آصفری، عضو کميسيون امنيت ملی مجلس در حالی گفته است بر روی بدن ستار بهشتی آثار ضرب و شتم وجود نداشته که محسنی اژه‌ای تأييد کرده است در چند نقطه از بدن ستار بهشتی آثار کبودی وجود داشته است

آصفری در حالی گفته است بر روی بدن ستار بهشتی آثار ضرب و شتم وجود نداشته که محسنی اژه‌ای تأييد کرده است در چند نقطه از بدن ستار بهشتی آثار کبودی وجود داشته است.

 

با اين حال اين نماينده مجلس افزوده است: "اگر در پرونده مرگ اين وبلاگ‌نويس، کوچک‌ترين تخلفی شده يا اينکه وی مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشد، نظام هيچ‌گاه کوتاه نخواهد آمد."

 

صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران نيز روز گذشته گفت: "من در همان لحظه اول به دادستان تهران گفتم بدون در نظر گرفتن جوسازی‌ها با قدرت و اقتدار پرونده را رسيدگی کنند."

 

وی افزود: "قاطعانه می گويم اگر تخلف در نيروی انتظامی رخ داده شده باشد برخورد قاطع خواهيم کرد ولی اينکه مأموری تخلف کرده و نيروی انتظامی را بکوبيم صحيح نيست."

 

همچنين روز گذشته کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران گزارش خود از بررسی علل مرگ ستار بهشتی را در جلسه علنی مجلس خواند. اين گزارش مورد اعتراض گروهی از نمايندگان قرار گرفت.

 

در اين گزارش ضمن تأييد مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه پليس فن‌آوری اطلاعات نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران (فتا) آمده است که اين پرونده نيازمند تحقيقات بيشتر است.

 

احمد بخشايشی، عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفت است: "اين اقدام نبايد باعث زير سئوال رفتن شخصيت حقوقی پليس شده و پای نظام و رهبر انقلاب نوشته شود."

 

بخشايشی افزود: "در دنيا به زندانی سياسی احترام می گذارند نبايد زندانی سياسی عمودی به بازداشتگاه برود و افقی برگردد."

 

چندين نهاد مدافع حقوق بشر و چند کشور از جمله فرانسه، بريتانيا و آمريکا کشته شدن ستار بهشتی در بازداشتگاه‌های ايران را محکوم کرده و خواهان رسيدگی به اين موضوع شده‌اند.

 

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز با انتشار بيانيه‌ای خواهان پيگيری جدی قتل ستار بهشتی از طريق مراجع مستقل شد.

 

در اين بيانيه آمده است: "بايد همه حقايق در باره مرگ ستار بهشتی روشن شود. تحقيق و بررسی اعلام شده از سوی دستگاه قضائی، نبايد برای خاک به چشم پاشيدن و نهان کردن حقيقت به‌کار گرفته شود و يا تنها هدفش کارزاری تبليغاتی برای نفی روشنگری‌هايی باشد که در اين‌باره در سطح ملی و بين‌المللی انجام شده است."

 

تاکنون دو گروه از زندانيان سياسی زندان اوين که يک روز را با ستار بهشتی سر کرده بودند با انتشار بيانيه‌هايی شهادت داده‌اند که آثار شکنجه‌های شديد را بر پيکر او ديده‌اند.

 

ستار بهشتی جوانی کارگر بود که در مورد نقض حقوق بشر در ايران وبلاگ می‌نوشت.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ستار بهشتی خودش را فدای ایران کرد. ایرانیها اگر شرف دارید و اگر دست کم نمی خواهید دهها هزار نفرتان یکجا بمیرید و صدها هزار نفرتان بیماریهای مزمن بگیرید و بمیرید٬ و اگر نمی خواهید نسلهای بعدیتان دو سر و هشت دست و پا و ده قلو بدنیا بیایند بروید دنبال سرنگونی این رژیم ضد بشری و ضد ایرانی که شما را نه نابود که با فاجعه ای عظیم و با مرگی دردناک خواهد کشت. این جملات را از یکی از سایتها معتبر بخوانید و از خانه هاتان بیرون آیید. شاید شما بتوانید این سران اپوزیسیون مرده را زنده و بیدار کنید. اسلام از اول هم برای دشمنی و نابودی ایران آمده بود و هم دشمنی و نابودی جهان. مرگ بر دشمنان ایران . مرگ بر دشمنان جهان. حالا بخوانید تا بفهمید که اصلاحطلب و اصولگرا هدف یکی ست و آن فدا کردن ایران در پای خوک وحشی اسلام و تشیع.
در حمله‌ی احتمالی به مراکز هسته‌ای ایران، دست‌کم ۱۰ هزار نفر کشته خواهند شد. این یکی از نتایج تحقیق تازه‌ای است که در آمریکا به شکل مشترک از سوی دانشگاه یوتا و موسسه‌ی "امید ایران" منتشر شده است.
این تحقیق که با استفاده از داده‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اطلاعات عمومی وزارتخانه‌های دفاع و نهادهای دولتی تنظیم شده، در کتابی با عنوان "قمار هسته‌ای آیت‌الله" (The Ayatollah's Nuclear Gamble)نیز منتشر شده است.
این تحقیق پیش‌بینی می‌کند که صدها هزار تن در اثر وقایع بعد از حمله‌ی احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران و انفجار در نیروگاه‌ها به شکل مستقیم آسیب ببینند. در این تحقیق چهارمرکز هسته‌ای اصلی ایران در نظنز، اراک، بوشهر و اصفهان بررسی شده‌اند.

این بیشرفان معلوم نیست نماینده کدام ملت و کدام کشورند. اینان فقط نماینده ی امام زمانند.

جالبه
برای ستار وثیقه 100 میلیونی صادر می شود
برای حضرات وثیقه 50 میلیونی

پنجاه میلیون تومان که پولی نیست. به دلار امروز میشود معادل یک ماشین ارزان قیمت. اگر دلار را 4000توان بگیریم که یک ماشین ارزان قیمت ذست دوم بیشتر نمیشود. راستی این اقایان که شمر و خولی و عمروعاص را این قدر ملامت و مذمت میکنند ایا هرگز فکر میکنند که نان اور یک خانواده را کشته اند؟ تازه عرو عاص که ادمی هم نکشته فقط یک کلک سیاسی زده است و علی را از خلافت خلع کرده البته راست و دروغش را در گوگول باید جستجو کرد. به هر حال لعنم خدا بر انها که این هموطن مارا کشتند حانواده اش را بی سرپزست و بی درامد کردند.

خود ولایت این پنجاه ملیون تومان را می دهد. مسلمانان بخوانید آدمکشان بر ما حکومت می کنند٬ بر ما تجاوز می کنند!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما