خانه | خبر | اخبارایران

نسرين ستوده به مدت سه هفته ممنوع‌الملاقات شد

پنجشنبه, 1391-08-11 09:03
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

نسرين ستوده، وکيل و  فعال حقوق بشر ايرانی که از دو هفته پيش در زندان دست به اعتصاب غذا زده، برای سه هفته ممنوع‌الملاقات شد.

 

به گزارش تارنمای کلمه، ممنوعيت سه هفته‌ای ملاقات ستوده با خانواده‌اش از سوی شورای انضباطی زندان اوين گرفته شده است. دليل اين تصميم اعلام نشده است.

 

نسرين ستوده در اعتراض به وضعيتش در زندان از روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه دست به اعتصاب غذای تر زده است.

 

اين وکيل و فعال حقوق بشر ۱۳ شهريورماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و به ۱۱ حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت از خروج از کشور، محکوم شد. زندان او در دادگاه تجديدنظر به شش سال کاهش يافت.

 

رضا خندان، همسر نسرين ستوده گفته است مسئولان به هيچ کدام از خواسته‌های همسرش که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، توجهی نمی‌کنند.

 

نسرين ستوده بارها در طول اين دو سال به دليل شرايطش در زندان دست به اعتصاب غذای خشک و تر زده است

رضا خندان به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفت: "تصورم من اين است که مسئولان نه تنها تلاشی برای شکستن اعتصاب غذای نسرين نمی‌کنند بلکه بدشان هم نمی‌آيد که او کارش به جای خطرناک بکشد و همچنان اعتصابش را ادامه دهد."

 

به گفته رضا خندان اگر اعضای خانواده نسرين ستوده اجازه ديدار او را داشتند شايد می‌توانستند او را از ادامه اعتصاب منصرف کنند.

 

ستوده بارها در طول اين دو سال به دليل شرايطش در زندان دست به اعتصاب غذای خشک و تر زده است.

 

به دنبال ادامه اعتصاب عذای اين فعال حقوق بشر، فعالان حقوق زنان چند روز پيش در نامه‌ای سرگشاده به دادستان تهران ضمن ابراز نگرانی درباره وضعيت نسرين ستوده، هشدار دادند مسئوليت پيامدهای اعتصاب غذای وی بر عهده قوه قضائيه ايران است.

 

فعالان حقوق زنان در اين نامه نوشته‌اند نسرين ستوده با گذشت بيش از دو سال از زمان بازداشت تاکنون اجازه مرخصی نداشته و اکنون بيش از سه ماه است که از ملاقات حضوری با خانواده خود نيز محروم بوده است.

 

به گفته اين فعالان "اعتصاب غذا نه انتخاب اول هر زندانی برای بيان مطالباتش که آخرين ابزار او برای رساندن صدای اعتراضی است که شنيده نمی‌شود، اقدامی دشوار که زندانی را وا می‌دارد تا جانش را بستر اعتراض‌اش قرار دهد و تبعات جسمانی و لطمات جبران‌ناپذير آن را بپذيرد."

 

نسرين ستوده تاکنون جوايز متعدد حقوق بشری را به دست آورده است. در آخرين نمونه از اين جوايز، پارلمان اروپا جايزه ساخاروف را به وی و همچنين جعفر پناهی، فيلمساز ايرانی اعطا کرد.

 

جايزه ۵۰ هزار يورويی ساخاروف از سال ۱۹۸۸ تاکنون هر سال توسط پارلمان اروپا به يک يا چند فعال حقوق بشر و دمکراسی اهدا می‌شود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما