خانه | خبر | اخبارایران

حمله انتحاری در شمال افغانستان ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت

جمعه, 1391-08-05 17:48
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

بر اثر يک حمله انتحاری در مراسم عيد قربان در شمال افغانستان، بيش از ۴۰ تن کشته و دست‌کم ۵۰ تن که بيشتر آنان غير نظامی هستند زخمی شدند.

 

اين حمله حوالی ساعت ۹ و ۳۰ دقيقه صبح جمعه پنجم آبان هنگام خروج نمازگزاران از محل برگزاری جشن عيد قربان شهر ميمنه، مرکز ولايت فارياب رخ داد.

 

منابع امنيتی فارياب اعلام کردند که هدف حمله‌کننده انتحاری، والی و شماری از مسئولان ارشد امنيتی اين ولايت بود اما به آنان آسيبی نرسيده است.

 

محمدالله بتاش، والی فارياب گفت در ميان جان‌باختگان و زخمی‌شدگان اين حمله شمار زيادی از زنان و کودکان نيز ديده می‌شوند که برای جمع‌آوری کمک مالی از نمازگزاران گرد آمده بودند.

 

دکتر قاسم پارسا، مسئول بيمارستان دولتی ميمنه گفت دست‌کم ۴۰ کشته به اين بيمارستان انتقال داده شده که ۲۰ تن از آنان غيرنظامی می‌باشند.

 

والی فارياب طالبان را متهم کرد که اين حمله را به تلافی عمليات دو روز پيش نيروهای امنيتی عليه اين گروه سازماندهی و اجرا کردند

والی فارياب طالبان را متهم کرد که اين حمله را به تلافی عمليات دو روز پيش نيروهای امنيتی عليه اين گروه سازماندهی و اجرا کردند.

 

روز سه‌شنبه سوم آبان عملياتی بر عليه طالبان در منطقه پشتون کوت اين ولايت صورت گرفت که به گفته بتاش طی آن "مولوی يار محمد، والی خودخوانده طالبان با ۲۵ تن از افرادش" کشته شد.

 

به‌گفته وی اين عمليات پس از آن صورت گرفت که ده‌ها تن از طالبان فرمانداری پشتون کوت را مورد حمله قرار دادند اما پس از دوساعت درگيری شديد و دادن تلفات سنگين از منطقه متواری شدند.

 

اما طالبان تاکنون در مورد اين حمله خونين اظهارنظر نکرده‌اند.

 

فارياب به‌ويژه شهر ميمنه از مناطق نسبتا امن در شمال افغانستان به‌شمار می‌رود.

 

حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان در بيانيه‌ای که از طريق دفتر رياست جمهوری اين کشور پخش شد اين حمله را به‌شدت محکوم کرد و گفت که عوامل دشمنان اسلام و بشريت هستند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما