خانه | خبر | اخبارایران

پخش شبکه‌های ایرانی با همکاری خبرگزاری‌های مستقل در جهان

یکشنبه, 1391-07-30 20:49
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

به گفته یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نهم، برپایه یک طرح دوفوریتی قرار است شبکه‌های ایرانی با همکاری خبرگزاری‌های مستقل در برون‌مرز پخش شوند.

 

طرح دو فوریتی مجلس در شرایطی امروز ۳۰ مهرماه در دست بررسی قرار گرفته است که شرکت ماهواره‌ای فرانسوی يوتل‌ست، ‌تأمين‌کننده فضای ماهواره‌ای اروپا، روز دوشنبه ۲۴ مهرماه سال جاری پخش ۱۹ شبکه ماهواره‌ای تلويزيونی و راديويی جمهوری اسلامی ايران را روی ماهواره هاتبرد قطع کرد.

 

شبکه‌های پرس تی‌وی، العالم، شبکه خبر، شبکه‌های سحر يک و دو، شبکه‌های جام جم يک و دو، شبکه الکوثر، شبکه قرآن و راديو ايران برنامه‌های خود را از طريق اين ماهواره برای بخش‌هايی از جهان پخش می‌کردند.

 

طرح دو فوریتی مجلس در شرایطی امروز ۳۰ مهرماه در دست بررسی قرار گرفته است که شرکت ماهواره‌ای فرانسوی يوتل‌ست، ‌تأمين‌کننده فضای ماهواره‌ای اروپا، روز دوشنبه ۲۴ مهرماه سال جاری پخش ۱۹ شبکه ماهواره‌ای تلويزيونی و راديويی جمهوری اسلامی ايران را روی ماهواره هاتبرد قطع کرد.

مرتضی حسینی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم به خبرگزاری مهر گفته است: "با توجه به اقدام منع پخش شبکه‌های تلویزیونی ایران از طریق ماهواره هاتبرد، طرحی دوفوریتی ازسوی جمعی از نمایندگان مجلس تهیه شده است که در این طرح با اختصاص اعتبار به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ماموریت داده می‏شود با همکاری بنگاه‌ها و خبرگزاری‌های مستقل، امکان پخش شبکه‌های ایرانی در جهان را فراهم کند."

 

این در حالی است که جمهوری اسلامی ايران در سال‌های اخير، به‌ويژه در جريان اعتراض‌های گسترده به نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری که نزديک به يک سال به‌طول انجاميد بارها با ارسال پارازيت‌های ماهواره‌ای مانع از پخش شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در داخل ايران شد و به همين خاطر از سوی مدافعان حقوق بشر در اين سال‌ها مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

بهمن ماه سال گذشته کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران از اتحاديه بين‌المللی مخابرات (ITU) وابسته به سازمان ملل خواسته بود تا برای بازداشتن جمهوری اسلامی ايران از سانسور شبکه‌های ماهواره‌ای و ارسال پارازيت روی شبکه‌های تلويزيونی و محدوديت اينترنت، گام‌های قاطعی بردارد.

 

 سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران چندی پیش با انتشار بيانيه‌ای، قطع پخش شبکه‌های ماهواره‌ای خود را توسط شرکت يوتل‌ست "غيرقانونی، غيراخلاقی و غيرحرفه‌ای" ناميد.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس،‌ اين تصميم يوتل‌ست بر اساس تحريم‌های اتحاديه اروپا عليه ايران اتخاذ شده است.

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما