خانه | خبر | اخبارایران

رزمايش بسيج برای مقابله با شورش‌های شهری

جمعه, 1391-07-28 15:12
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

در آخرين مرحله از رزمايش ۱۵ هزار نفری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با عنوان "الی بيت‌المقدس" از روز گذشته در تهران آغاز شد گردان‌های "واکنش سريع بسيج" با شبيه‌سازی خيابان‌های تهران به‌ويژه خيابان‌های مرکز شهر، به انجام تمرينات شهری برای مقابله با آن‌چه که "اغتشاشات شهری" خوانده می‌شود، پرداختند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، بامداد امروز جمعه ۲۸ مهرماه، گردان‌های واکنش سريع بسيج، با انجام بخش ديگری از رزمايش "الی بيت‌المقدس" در هشت منطقه از تهران، "آمادگی دفاعی خود برای مقابله با هرگونه تهديدات امنيتی، عمليات‌ آرام‌سازی، پاک‌سازی منطقه و عمليات رهايی گروگان را تمرين کرده و در نهايت به انجام رژه موتوری پرداختند."

 

رزمايش سپاه پاسداران از روز پنج‌شنبه، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۱ در محل دهکده "مقاومت"، واقع در شرق تهران و با حضور سرتيپ پاسدار حسين سلامی، جانشين فرمانده کل سپاه، سرتيپ پاسدار محسن کاظمينی، فرمانده سپاه تهران بزرگ و مرتضی تمدن، استاندار تهران برگزار شد.

 

گردان‌های واکنش ‌سريع بسيج، نيروهای رزمی "سازمان بسيج مستضعفين" هستند که به گفته محمدرضا نقدی، رئيس اين سازمان، براساس "الگوهای جديدی از مسايل رزمی و دفاعی" تشکيل شده‌اند.

 

بحران اقتصادی در ايران و تنش‌ها در بازار تهران از سويی و نزديک شدن به انتخابات رياست جمهوری يازدهم از سوی ديگر سبب شده تا نيروهای امنيتی و نظامی در ايران برای مقابله با درگيری‌های احتمالی در تهران در آمادگی به سر برده و مقام‌های ارشد نظام نيز در اين‌باره ابراز نگرانی کرده‌اند

در شهريورماه گذشته علی فضلی، جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفته بود که تا پايان سال ۱۳۹۱، رزمايش "گردان‌های واکنش سريع بيت‌المقدس" در تمام استان‌های ايران، برگزار خواهد شد.

 

محسن کاظمينی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ نيز در گفت‌وگو با خبرنگاران داخلی، هدف از برگزاری اين رزمايش را "نمايش اقتدار سازمان‌دهی و قدرت بسيج در پاسخ به تهديدات" و نيز "پاسخی در مقابل اهانت صهيونيست‌ها به پيامبر اسلام" عنوان کره بود.

 

کاظمينی در عين حال گفت اين رزمايش ارتباطی با برگزای انتخابات رياست جمهوری آينده ندارد.
اين رزمايش امروز با حضور شرکت‌کنندگان آن در ميدان فلسطين تهران و با خواندن قطعنامه‌ای در محکوميت توهين به پيامبر اسلام به پايان رسيد.

 

بحران اقتصادی در ايران و تنش‌ها در بازار تهران از سويی و نزديک شدن به انتخابات رياست جمهوری يازدهم از سوی ديگر سبب شده تا نيروهای امنيتی و نظامی در ايران برای مقابله با درگيری‌های احتمالی در تهران در آمادگی به سر برده و مقام‌های ارشد نظام نيز در اين‌باره ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

تارنمای کلمه نزديک به ميرحسين موسوی از رهبران جنبش سبز چندی پيش از ارسال گزارش محرمانه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران مقام‌های بلندپايه حکومت درباره احتمال وقوع شورش‌های اجتماعی در اعتراض به شرايط اقتصادی خبر داده بود.

 

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز همواره نسبت به "چالش امنيتی" که در کمين رويداد "انتخابات" است، هشدار داده و از مردم و مسئولان خواسته است که "نگذارند اين چالش به امنيت کشور صدمه بزند."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

بزرگترین چالش تاریخی برای اینده ایران وجود دیکتاتوری دیوانه در راس ارکان نظام است.

روش‌هایی غیر از شورش شهری هم وجود دارد، مثل اعتصاب. ضمناً اگر خیزش مردم، خیزش نان باشد دیگر بی‌خشونت نخواهد بود آیا نیروهای بسیجی توان سرکوب دستِ‌کم بیش از یک‌میلیون شهروند ‌خشمگین را دارند؟ آیا در اینده خواهند توانست مثل گذشته به هر بسیجی روزی صدهزار تومان برای مقابله با مردم بدهند؟ آیا اگر مردم دربرابر سیاستِ سرکوب بجای چاره گرانی، بخاطر بیکاری، فقر از ترس‌شان کاسته شود، می‌توانند از عامل ترس و سرنیزه استفاده کنند؟

دیگر از مانورهای ارتشی و سپاهی در مرزها خبری نیست....خوب میدانند که تنها تهدید کننده آنها، همین مردم گرسنه هستند...

بهترین زاه مقابله با اینگونه رزمایش ها نوعی مبارزه منفی است و بهترین ان اینست که مردم در یک روز به خصوص مثلا 5 شنبه ها یا حمعه ها در خانه بمانند و بیرون نیایند. انوقت میبینیم که همین دیوانه های حزب اللهی میروند درب خانه هارا میکوبند تا به مردم بگویند بایستی از خانه بیرون بیایند چون حوصله شان سر رفته است. در واقع بذون هیجگونه ازدست دادن خون یا مال بیهوده بودن سپاه و رزمایش ان را میتوان به ثبوت رسانید.

ظاهرا ميخواهندهمان بلايی که اسد بر سر کشور و مردم کشورش در آورد، اينها نيز ميخواهند تکرارکنند.

فرمانده عراقی بسیج، سابقه دار در تجاوز و قتل و دزدی
http://iranglobal.info/node/11233

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما