خانه | خبر | اخبارایران

ایران، تحریم‌های اتحادیه اروپا را غیر قانونی دانست

سه شنبه, 1391-07-25 16:16
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در پی اعلام جزئیات تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت و گاز و بخش مالی و تجاری ایران، این موضعگیری را اقدامی غیر قانونی، غیر انسانی، بی منطق و علیه ملت ایران  اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رامین مهمان‌پرست در یک نشست خبری در روز سه‌شنبه ۲۵ مهر گفت: "فکر می‌کنیم اشتباه محاسباتی که این کشورها دنبال می‌کنند، آنها را از رسیدن به یک نتیجه مطلوب دور می‌کند."

 

وی با اشاره به ضرورت گفت و گو و تاکید بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران، ادامه داد: "ما توصیه می‌کنیم به جای رویکرد اشتباه و اصرار بر لجبازی و رفتن به سمت فشارهایی که فقط ملت ایران را منجسم‌تر می‌کند، با یک رویکرد منطقی می‌توانند به گفت‌وگو برگردند."

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که غرب "روحیه ملت ایران را نمی‌شناسند" و گفت: "این اقدامات اشتباه است و هیچ دستاوردی برای آنها ندارد. این فشارها غیرمنطقی، غیراصولی و غیرانسانی است. اگر کشوری برای اقداماتش توجیه منطقی داشته باشد، با منطق صحبت می‌کند اما وقتی اقدامات غیرمنطقی را در دستور کار قرار می‌دهد به معنی این است که توانایی رویارویی منطقی با یک ملت بزرگ مانند ایران را ندارند."

 

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز دوشنبه در دیدار با اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، تحریم‌ها را به عنوان مانعی در پیش روی تولیدکنندگان" مطرح کرد و گفت: "سازندگان تجهیزات صنعت نفت در شرایط مشکلی به سر می‌برند و این مسئله مایه تأسف است."

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز دوشنبه در دیدار با اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، تحریم‌ها را به عنوان مانعی در پیش روی تولیدکنندگان" مطرح کرد و گفت: "سازندگان تجهیزات صنعت نفت در شرایط مشکلی به سر می‌برند و این مسئله مایه تأسف است."

 

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، روز، دوشنبه ۲۴ مهر، در نشستی در لوگزامبورگ، تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه بخش مالی و تجاری ایران را به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای این کشور تصویب کردند. تحریم‌های تازه سیستم بانکی، بخش تجاری و واردات گاز ایران را هدف قرار داده است.

 

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که در تحریم‌های تازه، محدودیت‌های بانک مرکزی ایران تشدید می شود و کالاهای بیشتری از جمله گرافیت، فلزات، نرم افزارهای مرتبط با فرآیندهای صنعتی و همچنین نفتکش‌ها شامل تحریم می‌شوند.

 

در بیانیه اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های تازه آمده است: "دارایی‌ افراد و شرکت‌های بیشتری که در بخش صنعت نفت و گاز فعال هستند، مسدود می‌شود و سفر آنها به اتحادیه اروپا ممنوع خواهد شد."

 

همچنین بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، تمام نقل و انتقالات بین بانک‌های ایران و اروپا  ممنوع اعلام شده، مگر آن که این نقل و انتقالات به دلایل بشردوستانه انجام شوند.

 

در این بیانیه تاکید شده که مردم ایران هدف تحریم‌های جدید نیستند و هدف این برنامه افزایش فشار بر برنامه هسته‌ای و درآمدهای دولت ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش اتمی است.

 

جزئیات تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه ایران

 

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا مجید نامجو، وزیر نیروی ایران را نیز در فهرست این تحریم ها قرار داده اند. علاوه بر وزیر نیرو، وزارت نیرو و همچنین وزارت نفت ایران مشمول تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا شده‌اند.

 

به گزارش بی‌بی‌سی، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی نفت ایران و شعبه‌های آن در سنگاپور و بریتانیا، به اضافه چندین شرکت تابعه دیگر آن نظیر کارون، پتروپارس، حفاری شمال و شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان، در فهرست تحریم‌های تازه هستند.

 

در این گزارش همچنین آمده است که شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران هم مشمول تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. نام بانک صنعت و معدن، بانک توسعه و تعاون و همچنین تجارت سرمایه بلاروس، وابسته به بانک تجارت هم به فهرست موسسات مورد تحریم اتحادیه اروپا افزوده شده است.

 

نام دو شرکت حمل و نقل، یک شرکت تجهیزات و الکترونیک و هفت شخصیت حقیقی از تحریم‌های پیشین معاف شده‌اند. در شرح جزئیات تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه ایران محمد جهرمی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و محمودرضاخاوری، مدیرعامل پیشین بانک ملی ایران از جمله چهره‌هایی هستند که از دایره تحریم‌های موجود خارج شده‌اند.

Share this
Share/Save/Bookmark

به قول سعدی "کلوخ انداز را پاداش سنگ است" شما بی قانونی میکنید حالا یک مقداری از مداوای خودتان را نوش جان کنید تا شاید بدانید که قاتل فرستادن به اروپا و کشتن مخالفان هم خلاف قانون خداست و هم قانون کشوری که در ان دست به جنایت میزنید. بختیار و فرخزاد و دیگر مخالفان را چگونه از پای در اوردید جناب مهمانپرست. البته انوقت ها شما سر کار نبودید.

غیر قانونی، غیر انسانی، بی منطق و علیه ملت ایران....آقای رامین مهمان‌پرست از نوع انسان مسلمان حیف که که از طریق کامپیوتر و مونیتور نمی تونم یه چند تا سیلی آب کشیده بزنم زیر گوشت .....اولا" هر چی که شکل و شمایل آدم داشته باشه نمیشه گفت که آدمه و یا انسانه ...دوما" باید راجع به این مطلب بحث کرد کدوم نوع انسان مقصود شماو جیره بده شما که آخوندهای زالو صفت جنایت کارتونه هستش ؟از کی تا حالا دل شما به حال ملت میسوزه ....؟ آقای رامین مهمان پرست از نوع انسان مسلمان ....چرا وقتی انسان از نوع مسیحی و "خدا مسلمون نشناس و نجس" بهتون میگه که از مسلمون ایرانی نه جنس می خریم و نه بهش میفروشیم چرا عصبانی میشید ....خوب انسان های مسلمون ایرانی چرا بدنبال پول های ملل مسیحی نجس هوار هوار می زنند.؟؟..مگر آقای مهمان پرست کجای یک اتومبیل سواری و یا ........تا به چرخ گوشت... یا حتی یه سوزن خیاطی ساخته یه انسان مسلمونه ساکن ایران و یا ملل تازیه ....؟؟!!!اصلآ آقای رامین مهمان پرست اصلا" از اولش هم انگلیس ها پولی برای خرید نفت به "مسلمون ها" رو که دادن اشتباه بوده !! برو به اربابت ولایت فقیه و ساکنان مسلمان ایران بگو ....باید خوشحال باشن که با تحریم دول مسیحی غربی کالاهی نجسشون رو برای ملت مسلمان و خداشناس ساکن ایران نمی فرستن ...چگونه یه مسلمان می خواد در دنیای دیگه جواب خدای مسلمان ها رو به که فقط به زبون عربی حرف زدن بلدن بده که من مسلمون یه یخچال که اختراع انسان مسیحی عرق خور و کافر باشه خریدم و غذام رو داخلش گذاشتم ...بله این یه کفره....یا آخوند پشمالوی خون آشام کلک باز و شارلاتان با اتومبیلی که مخترع و مخترعانش مسیحی و...و غیر مسلمون بودن سوار میشه میره مسجد که در اونجا به مسیحی ها و یهودی ها فحاشی کنه ....!!!! قطع رابطه با غرب که کتاب بدستان و جزوه بدستان کمونیست از نوع روسی و چینی و اسلامی که سال 57 گله گله در خارج از کشور و در ایران خواهان قطع رابطه با غرب بودن حالا داره عملی میشه ....باید اینگونه روشنفکران ایرانی هم از این مورد خوشحال باشن ...یالله غربی میگن با ما دیگه نه ...ساکنان مسلمان ایران انقلابی ایران پس آخ و نالتون برای چیه ؟ برید سوار آلاغ اسب قاطرتون بشیدو آخوندها براتون قصه میگن تا جنازتون رو ببرند قبرستون ....چیکار به پول غربی های نجس دارید....؟؟؟غربی ها تحریمتون کردن...نفتتون رو بدید به روسه و چینیه که هر چی آشغال در انبارشون جمع شده بریزن تو خونه تون ...!!

دست بالای دست بسیار است!
شما خون مردم ایران رو تو شیشه کردید و اجازهٔ حداقل آزادی حتی در زندگی‌ خصوصی را به مردم نمیدهید، چرا؟ البته چون زور دست شما است و مردم مظلوم کاری از دستشان بر نمی‌آید! غربیها هم زور دارند و دهان شما رو سرویس میکنند! حالا کجاش رو دیدید. منتظر باشید تا به دست مردم و در نهایت ذلت به ... خوری بیفتید که البته اون موقع دیگه خیلی‌ دیر شده و باید به سزای اعمالتون برسید! آشغالها‌یی که به جوانان مردم تجاوز میکنند و خون آنها را میریزند حق ندارند کلمه انسان را به زبان بیاورند. شماهایی که در هر سطحی این حکومت قرون وسطایی رو سر پا نگه داشته اید فقط ظاهرتون ( اونهم به سختی!) یه کمی‌ شبیه انسان است وگرنه بویی از انسانیت نبردید!
بزودی هر آنچه بوی گند آخوندی میدهد به زباله دان تاریخ انداخته خواهد شد و این لکه ننگ انسان قرن بیست و یکم از صورت زیبای گربه آسیا پاک خواهد شد!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما