خانه | خبر | اخبارایران

تجمع اعتراضی ۶۰۰ کارگر کارخانه‌های صنايع فلزی بی‌پاسخ ماند

شنبه, 1391-07-22 17:40
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

بيش از ۶۰۰ کارگر کارخانه‌های صنايع فلزی در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند اما مذاکره نمايندگان کارگران با مسئولان وزارت کار بی‌نتيجه ماند.

 

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، اين کارگران در تجمع امروز، يکشنبه ۲۲ مهرماه به بی‌توجهی مسئولان دولتی و مديران کارخانه در مورد پرداخت مطالبات و معوقات حقوقی‌شان، اعتراض کردند.

 

ولی‌الله موحد، نماينده کارگران صنايع فلزی در مورد دلايل اعتراض کارگران گفت: " با احتساب ماه مهر، پنج ماه از حقوق و بيمه معوقه کارگران صنايع فلزی هنوز پرداخت نشده است."

 

به گفته ولی‌الله موحد در آخرين تجمع کارگران مقابل وزارت صنايع که در تاريخ شنبه ۲۵ شهريورماه سال جاری برگزار گرديد، وعده پرداخت حقوق هشت ماه ديرشده کارگران داده شد اما مسئولان کارخانه با پرداخت سه ماه از اين حقوق، از پرداخت بقيه آن خودداری کرده‌اند.

 

پروين محمدی يکی ديگر از نمايندگان کارگران گفت: "در آخرين تجمع کارگران، با حضور يکی از مالکان کارخانه در وزارت صنايع و و دادن چک برای پرداخت بدهی‌های کارخانه به کارگران، اين تجمع خاتمه يافت اما متأسفانه چک دريافتی نقد نشد و کارگران به بخش اعظمی از مطالبات حقوقی خود نرسيدند."

 

پروين محمدی يکی ديگر از نمايندگان کارگران: در آخرين تجمع کارگران، با حضور يکی از مالکان کارخانه در وزارت صنايع و و دادن چک برای پرداخت بدهی‌های کارخانه به کارگران، اين تجمع خاتمه يافت اما متأسفانه چک دريافتی نقد نشد و کارگران به بخش اعظمی از مطالبات حقوقی خود نرسيدند

اين کارگر افزود: "بعد از تجمع مبلغی به کارگران پرداخت شد ولی همچنان سالن شماره يک صنايع فلزی ۱۱ ماه بيمه و پنج ماه حقوق و همچنين سالن شماره دو پنج ماه حقوق و پنج ماه بيمه طلب دارند."

 

اين تجمع تا ساعتی پس از ظهر امروز ادامه داشت و کارگران خواستار دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودند که به آن‌ها گفته شده است وزیر به مشهد سفر کرده است.

 

سپس نمایندگان شورای اسلامی این دو کارخانه به مذاکره با مسئولان وزارت کار پرداختند و کارگران معترض در محوطه وزارت کار به تجمع خود ادامه داده و منتظر نتایج مذاکرات نمایندگان خود با مسئولان وزارت کار ماندند.

 

آنها با نصب شعارهايی بر سر در وزارتخانه، خواهان رسیدگی به خواسته‌های خود شده بودند.

 

پس از مدتی مذاکره سرانجام پروين محمدی، نماینده کارگران، مذاکرات با مسئولان وزارت کار را  بی‌حاصل خواند.

 

پروین محمدی افزود: "کارگران این مجموعه‏، عصبانی و ناراضی به خانه‌های خود بازگشتند."

 

او افزود: "در حالی که ۱۱ ماه است کارفرمای کارخانه صنایع فلزی، حق بیمه کارگران را پرداخت نکرده است، مسئولان وزارت کار اعلام کرده‌اند که خود کارگران این مبلغ را واریز کنند تا سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشسته کردن آنان اقدام کند."

 

به‌گفته محمدی این سخنان موجب ناراحتی کارگرانی شد که سه ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

 

اعتراضات کارگری و فشار اقتصادی بر کارگران ايران در ماه‌های اخير افزايش يافته است و تقريبأ هر هفته خبرهای تازه‌ای از تعطيلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها منتشر می‌شود.

 

همچنين بسياری از کارگران شرکت‌های مختلف در ايران ماه‌هاست که حقوق خود را دريافت نکرده‌اند.

 

در يکی از آخرين موارد اعتراضات کارگری، سه‌شنبه گذشته (۱۸ مهرماه) حدود ۲۰۰ راننده شرکت واحد تهران تجمع کردند.

 

محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران وضعيت ناگوار اقتصادی کشور را به تحريم‌های جهانی عليه جمهوری اسلامی نسبت می‌دهد اما مخالفان او در حکومت سياست‌های اقتصادی دولت دهم را عامل نابسامانی اقتصادی کشور می‌دانند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

دیگربان: محمود پارچه‌باف٬ مدیر پروژه ساخت «ضریح» امام سوم شیعیان اعلام کرد هزینه ساخت این «ضریح» بیش از ۱۴ میلیارد تومان بوده است!.
به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای پارچه‌باف روز دوشنبه (۱۷ مهر) گفته است: «وزن این ضریح ۱۲ تن است که در ساخت آن چهار هزار و ۶۰۰ کیلو نقره و بیش از ۱۱۸ کیلو طلا به کار رفته است.»
وی اعلام کرده پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه ساخت این «ضریح» به صورت نقدی و مابقی به صورت غیرنقدی در قالب طلا و جواهرات از سوی «عاشقان» امام سوم شیعیان تامین شده است.
پارچه‌باف همچنین گفته که طی یک هفته گذشته بیش از نیم میلیون نفر در قم از این «ضریح» بازدید کرده‌اند. !
درب‌های کارگاه ساخت این «ضریح» از یازدهم تا ۲۵ مهر ماه به روی عموم گشوده شده و رسانه‌های جمهوری اسلامی تبلیغات فراوانی درباره آن آغاز کرده‌اند.
کار ساخت این «ضریح» در قم از خرداد ماه سال ۸۷ آغاز شد و ششم مهر ماه در مراسمی با حضور محمد محمدی گلپایگانی٬ رئیس دفتر علی خامنه‌ای و علی لاریجانی٬ رئیس مجلس از آن رونمایی شد.
قرار است این «ضریح» در ایام محرم در قالب کاروانی با گذر از شهرهای مختلف ایران به کربلا منتقل شود.
مقام‌های جمهوری اسلامی سال‌هاست پس از ناکار‌آمدی تبلیغات دینی به خاطر تکرار و یک‌نواختی با هزینه‌های هنگفت در پی ارائه الگو‌٬ روش تازه‌ای برای تبلیغات امور دینی هستند.
در این روش که از سال‌ها پیش آغاز شده و روز به روز دامنه آن گسترش می‌یابد٬ امور کم‌ اهمیت‌تر دینی همانند اعتکاف٬ زیارت٬ دعا و اعمال مستحبی به اصول تبدیل شده‌اند.!
با این روش تازه تبلیغاتی تعداد امام‌زاده‌ها در ایران به بیش از ۱۰ هزار افزایش یافته ! و شمار هیات‌های مذهبی نیز از ۸۰ هزار هیات تجاوز کرده است.!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما