خانه | خبر | اخبارایران

ايران از شرکت‌های هندی برای سرمايه‌گذاری در اين کشور دعوت کرد

پنجشنبه, 1391-07-20 12:58
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

وزير نيرو ايران خواستار سرمايه‌گذاری بيشتر شرکت‌های تجاری هندوستان در ايران شد. اين در حالی است که تحريم‌های غرب عليه ايران باعث کاهش شديد ارزش پول اين کشور در برابر دلار آمريکا شده است.

 

به گزارش آسوشيتدپرس، مجيد نامجو روز گذشته، چهارشنبه ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) در جمع مسئولان اقتصادی و تجاری هند گفت، فرصت‌های تجاری بزرگی برای بخش خصوصی در ايران موجود است که تحريم‌های ايالات متحده و اتحاديه اروپا بر آنها بی‌تأثير بوده است.

 

نامجو اکنون در يک سفر چهار روزه به هندوستان به‌سرمی‌برد که به‌منظور شناسايی فرصت‌های تجاری و سرمايه‌گذاری مشترک در بخش‌های انرژی، دارو، کشاورزی و صنايع غذايی انجام شده است.

 

ايالات متحده و اتحاديه اروپا با هدف بازداشتن ايران از ادامه فعاليت‌های هسته‌ای خود تحريم‌هايی را عليه اين کشور تصويب کرده‌اند. ايران اما می‌گويد که برنامه هسته‌ای آن اهدافی صلح‌آميز دارد.

مجيد نامجو گفت که دولت ايران به خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی روی آورده است تا تأثير تحريم‌های غرب کاهش يابد و اين که هنوز فرصت‌های زيادی برای سرمايه‌گذاری در ايران وجود دارد

آمريکا در ماه‌های اخير هندوستان را تحت فشار قرار داده است که واردات نفت ايران را کاهش دهد، اما با اين حال هندوستان هنوز يکی از بزرگ‌ترين خريداران نفت ايران محسوب می‌شود.

 

بر اساس اين گزارش، شيوشانکر منون، مشاور امنيت ملی هندوستان روز گذشته (چهارشنبه) وجود اختلاف ميان هندوستان و ايالات متحده درباره ايران را تکذيب کرد.

 

او گفت: "ما هر دو خواهان يک نتيجه مشابه هستيم، نتيجه‌ای که از طريق مذاکره درباره مسئله هسته‌ای ايران حاصل می‌شود و به گسترش سلاح هسته‌ای منجر نخواهد شد."

 

منون افزود: "اما شايد ما ارزيابی متفاوتی داشته باشيم که چگونه می‌توانيم به اين نتيجه دست پيدا کنيم."

 

مجيد نامجو گفت که دولت ايران به خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی روی آورده است تا تأثير تحريم‌های غرب کاهش يابد و اين که هنوز فرصت‌های زيادی برای سرمايه‌گذاری در ايران وجود دارد.

 

او اظهار داشت: "تلاش ما اين است که صنايع ايران در رابطه با قيمت‌ها و کيفيت بيشتر رقابتی شوند. اين فرصت بزرگی برای شرکت‌های هندی است که در ايران سرمايه‌گذاری کنند يا اين که همراهشرکت‌های ايرانی سرمايه‌گذاری مشترکی در يک کشور سوم داشته باشند."

 

نامجو گفت که ايران خود را برای آينده و زمانی آماده می‌کند که منابع نفت و گاز به انتها برسند و از اين رو در جست‌وجوی گزينه‌های ديگر انرژی است.

 

او همچنين گفت، ايران و هند می‌توانند در زمينه انرژی برق همکاری کنند که در آن شرکت‌های ايرانی تجربه گسترده‌ای دارند.

 

ايران در جست‌وجوی راه‌هايی برای صادرات چهار هزار مگاوات برق به هندوستان است.

 

هندوستان ۷۰ درصد نفت مورد نياز خود را وارد می‌کند که ۱۱ درصد آن توسط ايران تأمين می‌شود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما