خانه | خبر | اخبارایران

کلينتون: در صورت همکاری ايران، تحريم‌ها کاسته می‌شود

پنجشنبه, 1391-07-13 10:40
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا گفت اگر ايران با قدرت‌های بزرگ همکاری کند، تحريم‌ها عليه اين کشور می‌تواند به سرعت کاهش پيدا کند.

 

به گزارش رويترز، کلينتون روز چهارشنبه سوم اکتبر (۱۲ مهر ۱۳۹۱) در نشستی با خبرنگاران گفت: "تحريم‌ها عليه ايران تأثير داشته است اما در صورتی که دولت ايران با گروه ۱+۵ و جامعه بين‌المللی به طور صادقانه همکاری کند، تحريم‌ها می‌تواند کاسته شود."

 

ايالات متحده و متحدانش، ايران را به استفاده از برنامه‌های اتمی به عنوان يک پوشش برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کنند و بر همين اساس تحريم‌های اقتصادی به طور فزاينده‌ای برای وادار کردن ايران به پاسخگويی در مورد برنامه هسته‌ای‌اش برقرار شده است.

 

اما ايران می‌گويد برنامه‌های هسته‌ای‌اش برای مقاصد صرفاً صلح‌آميز است و برای سلاح نيست.

 

چند روز پيش علی‌اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی از پيشنهاد تهران برای توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی در ازای لغو تحريم‌ها خبر داد

چند روز پيش نيز علی‌اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين‌المللی انرژی اتمی از پيشنهاد تهران برای توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی در ازای لغو تحريم‌ها خبر داد.

 

محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور ايران نيز گفته است هر وقت کشورهای غربی سوخت ۲۰ درصدی را در اختيار ايران قرار دهند، اين کشور "ديگر نياز به توليد پرهزينه آن ندارد."

 

قدرت‌های بزرگ غربی شامل انگليس، فرانسه، چين، روسيه، آمريکا و آلمان تحت هدايت کاترين اشتون تاکنون چندين دور با ايران مذاکره کرده‌اند.

 

اين کشورها از ايران می‌خواهند غنی سازی ۲۰ درصدی اورانيوم را متوقف سازد و در قبال آن سوخت هسته‌ای دريافت کند.

 

محمود احمدی‌نژاد چند ماه پيش در مصاحبه با روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماينه گفت: "ما بر اساس قرارداد با آژانس حق غنی‌سازی ۲۰ درصدی را داريم. اما اگر اورانيم ۲۰ درصد غنی‌شده به ما می‌دادند، آن وقت ديگر ما خودمان آن را توليد نمی‌کرديم. چون خيلی هم برايمان هزينه داشت."

 

وی افزود: "ما ديگر چاره‌ای نداشتيم، چون سالانه بيش از ۸۰۰ هزار بيمار سرطانی برای معالجه نيازمند آن هستند."

 

با اين حال احمدی‌نژاد گفت ايران آماده مذاکره بر سر غنی‌سازی ۲۰ درصدی است.

 

وی گفت: "ايران از ابتدا اعلام کرد اگر کشورهای اروپايی سوخت ۲۰ درصد غنی‌شده را در اختيار ايران قرار دهند، اقدام به غنی‌سازی در اين سطح نخواهد کرد، امروز نيز اگر آنان تضمين بدهند که سوخت ۲۰ درصد راکتورهای ايران را تأمين می‌کنند، هيچ مشکلی نخواهيم داشت."

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

بیا برو مرتیکه دروغگو دهنت رو باز می کنی دروغ می پاشه بیرون ....تو دلت به حال سرطانی های ایران میسوزه ؟؟؟؟!!!و به این دلیل باید غرب اجازه بده " بچه با شاخه های کبریت بازی کنه " و یا اتم بازی کنه ...!!!!بدبختی اینه که غرب هم اون غربی نیست که تو دهن هیتلرو ژاپنی ها زد و فقط دوست دارن با چوپان های حکومتی استخدامیشون در منطقه خاورمیانه برای گرفتن بیشتر گوشت و شیر و پنیر و کره مجانی سر گله بزنند تا اینکه بفکر حیوانات اسیر شده در گله چوپان ها باشند !!! اتم بازی یه کشور عقب مانده و وازده از هر لحاظی " بغیر از دروغگوئی و قلدری و دست تو جیب کردن یک دیگر و تریاک کشیدن" مانند ایران درست عین دست کاری کردن لنت ترمز یه اتوبوسه در حال حرکته که 60 میلیون سرنشین داره و در جاده کوهستانی در حال حرکته !!!!

خفه شوید جنایتکاران جنگی و بچه کش.**

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما