خانه | خبر | اخبارایران

دلار از مرز سه هزار تومان گذشت

یکشنبه, 1391-07-09 13:04
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

با وجود وعده‌های مسئولان جمهوری اسلامی، بهای ارز و سکه در بازار آزاد تهران همچنان در حال افزايش است و قيمت دلار از مرز سه هزار تومان گذشت.

 

به گزارش منابع خبری ايران، امروز يکشنبه ۹ مهرماه بار ديگر گرانی ارز و سکه رکورد شکست.

 

خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گزارش داده است که امروز در بازار آزاد تهران دلار سه هزار و ۵۰ تومان، يورو سه هزار و ۹۱۰ تومان و پوند چهار هزار و ۷۱۰ تومان شد.

 

سکه نيز با افزايشی دوباره روبه‌رو شد و بعد از ظهر امروز يک ميليون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسيد. اين در حالی بود که خبرگزاری مهر ظهر امروز قيمت دلار در بازار آزاد تهران را دو هزار و ۹۷۰ تومان، گزارش داده بود.

 

احمد وفادار، رئيس اتحاديه طلا و سکه تهران دليل افزايش قيمت انواع ارز و سکه در بازار داخلی را کاهش عرضه و افزايش تقاضا ذکر کرد.

 

رئيس اتحاديه طلا و سکه تهران: در صورتی که بانک مرکزی مبادرت به تأمين ارز مورد نياز بازار نکند، قيمت‌ها باز هم افزايش خواهد يافت

وی گفت: "در صورتی که بانک مرکزی مبادرت به تأمين ارز مورد نياز بازار نکند، قيمت‌ها باز هم افزايش خواهد يافت."

 

اين در حالی است که بانک مرکزی ايران از روز دوشنبه سوم مهرماه مرکز مبادلات ارزی را در سراسر ايران داير کرد تا مبنای نرخ عرضه ارز در اين مرکز دو درصد کمتر از ميانگين نرخ بازار غيررسمی شود.

 

محمود بهمنی، رئيس بانک مرکزی، گفته بود در صورت کمتر شدن تقاضا در روزهای بعدی، ارز با نرخ کمتری در اين مرکز عرضه خواهد شد.

 

بانک مرکزی اعلام کرد که با اجرای اين طرح، همه دارندگان و متقاضيان ارز با مراجعه به اين مرکز می‌توانند ارز خود را عرضه و متقاضيان نيز ارز خود را تأمين کنند.

 

رئيس اتحاديه طلا و سکه تهران در مورد فعاليت اين مرکز گفت: "اگرچه در روزهای اول فعاليت مرکز مبادلات ارزی، مقداری از فشار بر بازار آزاد را کاسته بود و اعتماد مردم نيز به اين مرکز افزايش يافته است، اما امروز شاهد افزايش نرخ ارز و سکه در بازار هستيم."

 

وی اظهار اميدواری کرد که با عرضه ارز به بازار فشار بر بازار آزاد کاهش يابد.

 

ايران در روزهای اخير شاهد افزايش بی‌سابقه نرخ انواع ارز در بازار آزاد بود. اين افزايش طوری بود که احمد توکلی، عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از عملکرد مسئولان در کنترل بازار ارز گفته بود: "دولت تعمداً ارز توزيع نمی‌کند... در عرض هفت روز ۵۵ درصد ارزش پول کم شده است."

 

با ادامه روند رو به افزايش قيمت ارز در بازارهای ايران، مسئولان جمهوری اسلامی و مجلس جلساتی در اين‌باره پشت درهای بسته برگزار کردند.

 

شمس‌الدين حسينی، وزير امور اقتصادی و دارايی دولت دهم نيز با حضور در مجلس اعلام کرد که "موضوع ارز به او مربوط نيست."

 

بازار ارز ايران پس از اعلام اخبار مربوط به تحريم بانک مرکزی ايران و ممنوعيت خريد نفت از اين کشور در دی و بهمن‌ماه سال گذشته به شدت آشفته شد و ارزش ريال ايران نسبت به دلار، تا پيش از دخالت دولت در اين بازار، تا ۵۰ درصد کاهش پيدا کرد.

 

نوسانات بازار مالی در ماه‌های گذشته کمتر شد اما در روزهای اخير نرخ ارز جهش بی‌سابقه‌ای يافت.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

امام (خامنه ای) را دعا کنید

احمدی نژاد: دلار ۳۰۰۰ تومان جنگ روانیست
محمود احمدی نژاد در یک برنامه زنده تلویزیونی در 14 شهریور 1391 در واکنش به سوال مجری مبنی بر این که گفته می شود دلار سه هزار تومان خواهد شد ، آن را جنگ روانی خواند و گفت که دولت در حال تدبیر بازر ارز هست !!!

**** اگر دشمن آمریکایی هزار سال وقت صرف می کرد دلارش به این قیمت نمی رسید. رشادت رزمندگان اسلام چنا تودهنی ای به آمریکا و استکبار جهانی زدند که دلار بزودی پنجاه هزارتومان و شاید صدهزار تومان شود. اما برادران چنان از خزانه این مملکت دزدیده اند که دلار صدهزارتومان هم بشود آنها باز هم میلیاردزر یورویی و دلای و پاندی و فرانکی و... خواهند بود. برای همه ی اینها باید قبر امام خمینی که هیچ قبر علی ابن ابی طالب که هیچ قبر پیغمبر و امام حسین و سایر ائمه را باز کرد و کلی حلوا و کلی گلاب بر پیکر متطهرشان ریخت. و اما خدا باز هم لعنت کند شاه ملعون را که دلار را بین سه تومان و پنج ریال و تا چهار تومان نگه داشته بود. حکومت شاه اقتصاد سرش می شد. اما خمینی که حلوای ایرانیان بر قبرش باد فرمودند اقتصاد مال گاو است. اما امام خامنه ای جدیدا با سرقت هنگفتی که کردند و به شماره حساب ۱۲۴۰۰۰ اما م زمان ریختند می فرمایند اقتصاد اصلا مال خوک است. ایشان البته از سوی امام زمان عج درجه اجتهاد اقتصادی دریافت کرده اند. ****

احمدی نژاد به خاطر اختلال در نظم اقتصادی بایستی هر چه سریعتر***

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما