خانه | خبر | اخبارایران

وزير دفاع ايران: اسرائيل از خط قرمز عبور کرده است

یکشنبه, 1391-07-09 11:32
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

چند روز پس از آن‌که نخست‌وزير اسرائيل اعلام کرد بايد برای برنامه اتمی تهران خط قرمز تعيين کرد، وزير دفاع ايران گفت اسرائيل با داشتن ده‌ها کلاهک هسته‌ای "از خط قرمز عبور کرده است."

 

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) احمد وحيدی در نشست کميته ديپلماسی دفاعی وزارت دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح ايران گفت: "رژيم اشغالگر و متجاوزی مثل رژيم صهيونيستی که دارای بمب اتم است و تهديد به حمله نظامی می‌کند، خطرناک است يا ايران عاری از سلاح هسته‌ای که بيش از همه بر خلع سلاح هسته‌ای تأکيد دارد و در چارچوب مقررات بين‌المللی و معاهده ان‌پی‌تی صرفاً به‌دنبال دستيابی به انرژی صلح‌آميز هسته‌ای است؟"

 

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل چند روز پيش در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد تنها راه جلوگيری از دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای "تعيين خط قرمز" برای اين کشور است تا برنامه غنی‌سازی اورانيوم خود را متوقف سازد.

 

اسرائيل بارها ايران را به حمله به تأسيسات اتمی اين کشور تهديد کرده است، ايران ضمن محکوم ساختن اين اقدامات همچنان می‌گويد برنامه هسته‌ای اين کشور صلح‌آميز است.

 

علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران خواستار پيوستن اسرائيل به معاهده ان‌پی‌تی و قرار گرفتن تأسيسات هسته‌ای اين کشور زير نظر آژانس بين‌المللی انرژی اتمی شد

نخست‌وزير اسرائيل در حين سخنرانی طرحی از يک بمب آماده انفجار را نشان داد و روی آن با ماژيک قرمز خطی در زير "مرحله پايانی" کشيد و گفت: "يک خط قرمز بايد در اين‌جا قرار گيرد، پيش از آن‌که ايران بتواند مرحله دوم غنی‌سازی اورانيوم لازم برای ساخت بمب اتمی را نهايی کند؛ پيش از آن‌که ايران تنها چند ماه يا چند هفته تا غنی‌سازی کافی فاصله داشته باشد."

 

وزير دفاع ايران گفته است: "اين رژيم جنگ‌طلب و اشغالگر صهيونيستی است که بايد مورد فشار بين‌المللی قرار بگيرد نه کشورهای مستقل و صلح‌طلبی که از انرژی صلح‌آميز برای مصارف مورد نياز در حوزه‌های انرژی ، کشاورزی و پزشکی استفاده می‌کنند."

 

وحيدی، اسرائيل را به ايجاد "جنجال و شانتاژ تبليغاتی" عليه برنامه هسته‌ای ايران متهم کرد و گفت اسرائيل اين اقدامات را برای "خروج از انزوا و مشروع نشان دادن خود در نزد افکار عمومی" انجام می‌دهد.

 

وی خواهان "محکوميت و مجازات اسرائيل از طريق يک دادگاه بين‌المللی، به دليل ارتکاب جنايت جنگی و نقض مقرارت بين‌المللی" شد.

 

در همين حال علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران خواستار پيوستن اسرائيل به معاهده ان‌پی‌تی و قرار گرفتن تأسيسات هسته‌ای اين کشور زير نظر آژانس بين‌المللی انرژی اتمی شد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، روز جمعه یک خبر ساختگی و طنز که در وب‌سایت انگلیسی‌زبان فکاهی «آنیون» (پیاز) منتشر شده‌بود را خبری واقعی پنداشته و بدون اشاره به منبع آن اقدام به بازنشر این خبر کرد.!!
این اقدام فارس، روز شنبه در رسانه‌های جهانی بازتاب پیدا کرد و شبکه خبری سی‌ان‌ان و خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش‌های خود با اشاره به فریب خوردن خبرگزاری فارس، توضیح دادند که چگونه این رسانه ایرانی با کپی تقریباً کامل خبر «آنیون» آن را به عنوان خبری که خود تهیه کرده ارائه نموده‌است.!!
اصل این خبر ساختگی در سایت «آنیون» بدین شرح است:
«برپایه نتایج نظرسنجی مؤسسه گالوپ که روز دوشنبه منتشر شد، اکثریت قریب به اتفاق روستاییان سفیدپوست آمریکایی می‌گویند که ترجیح می‌دهند به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران، رأی بدهند تا به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا. دیل سویدرسکی، یکی از اهالی ویرجینیای غربی در مورد احمدی‌نژاد می‌گوید که «از او بیشتر خوشم می‌آید.» او و ۷۷ درصد از رأی‌دهندگان سفیدپوست روستانشین اعلام کرده‌اند که ترجیح می‌دهند به بازی بیسبال رفته یا با احمدی‌نژاد آبجو بخورند ولی با اوباما نشست و برخاست نداشته باشند؛ فراموش نشود که احمدی‌نژاد همان فردی است که به کرات هولوکاست را انکار کرده و تعداد بسیاری از زندانیان سیاسی را به چوبه‌های دار سپرده‌است. به گفته این رأی‌دهندگان آمریکایی «احمدی‌نژاد با جدیت از کشور خود دفاع می‌کند و برخلافِ اوباما، نمی‌گذارد چند نفر معترض همجنس‌گرا به او بگویند که چطور باید کشور را اداره کند. بر اساس همین نظرسنجی گالوپ، ۶۰ درصد از روستاییان سفیدپوست می‌گویند که حداقل برای این امر که احمدی‌نژاد سعی نمی‌کند مسلمان بودن خودش را مخفی کند احترام قائل هستند.»
خبرگزاری فارس که عنوان و متن این خبر را، به گفته سی‌ان‌ان، «کلمه به کلمه» کپی کرده‌بود، به هنگام انتشار این «خبر» البته در بخش‌هایی از آن دست برده و با حذف واژه «آبجو»، بخش مربوط به انکار هولوکاست و اعدام زندانیان سیاسی را نیز از گزارش حذف کرده‌است.!!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما