خانه | خبر | اخبارایران

ايران: خروج مجاهدين از فهرست تروريستی مغاير با تعهدات حقوقی آمريکاست

شنبه, 1391-07-08 20:47
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

وزارت امور خارجه ايران با انتشار بيانيه‌ای خارج کردن سازمان مجاهدين خلق از فهرست گروه‌های تروريستی آمريکا محکوم کرد.

 

به گزارش منابع خبری ايران، وزارت امور خارجه ايران، شامگاه امروز شنبه هشتم شهريورماه بيانيه‌ای در رابطه با خارج ساختن نام سازمان مجاهدين خلق ايران از فهرست تروريستی آمريکا منتشر کرد.

 

وزارت خارجه ايران در بيانيه خود از اين اقدام دولت آمريکا به‌عنوان اقدامی "ضدايرانی" ياد کرده و گفته است: "رفتارهای اين کشور با هيچ منطقی سازگاری ندارد."

 

در اين بيانيه آمده است: "اگرچه اين گروهک (مجاهدين خلق) پيش از اين نيز آزادانه و بدون هيچ مانعی در آمريکا فعاليت می‌کرد اما دولت آمريکا با اين اقدام مغاير با مسئوليت‌های بين‌المللی خود ثابت کرد که هم‌چنان با نگاه ابزاری به پديده تروريسم از معيارهای دوگانه در اين خصوص استفاده می‌کند و تروريسم از نظر اين کشور به تروريسم خوب و بد تقسيم می‌شود."

 

مريم رجوی، از رهبران سازمان مجاهدين خلق: اين تصميم فعالیت‌های مخالفان حکومت ایران را گسترش خواهد داد

وزارت خارجه ايران مدعی شده است که اين اقدام "با بيش از دو سال فعاليت‌های پوششی و علنی برخی مقامات رسمی اين کشور" صورت گرفته است.

 

در بيانيه همچنين آمده است: "اين‌گونه اقدامات مغاير با تعهدات حقوقی و بين‌المللی آمريکا است و باعث مسئوليت آن دولت در کليه اقدامات تروريستی گذشته؛ حال و آينده اين گروهک خواهد شد که بايد در قبال آن پاسخگو باشد."

 

چند مقام جمهوری اسلامی ايران نيز امروز نسبت به اين اقدام آمريکا واکنش منفی نشان دادند و آن را محکوم کردند.

 

وزارت امور خارجه آمريکا روز گذشته با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد سازمان مجاهدين خلق از فهرست گروه‌های تروريستی اين کشور خارج شده‌اند.

 

آمريکا دليل اين تصميم را انجام ندادن عمليات‌ تروريستی توسط اين سازمان در ۱۰ سال اخير اعلام کرده است.

 

مقام‌های آمريکايی هفته گذشته وعده داده بودند هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا درباره خروج اين سازمان از فهرست سازمان‌های تروريستی تصميم‌گيری می‌کند.

 

اکنون کلينتون گفته است بر اساس موازين قانونی تصميم گرفته است تا مجاهدين خلق از فهرست تروريست‌ها حذف شوند.

 

کلينتون اين تصميم را چند روز پس از آن گرفت که آخرين گروه بزرگ مجاهدين خلق، اردوگاه اشرف در شمال شرق عراق را که سال‌ها در آن سکونت داشتند، ترک کردند و به اردوگاه ليبرتی (آزادی) منتقل شدند که پيش از اين مقر نظاميان آمريکا در عراق بود.

 

در همين حال مريم رجوی، از رهبران سازمان مجاهدين خلق در گفت‌وگويی با آسوشينتدپرس اتهامات عليه سازمان خود را رد کرد و خارج شدن نام مجاهدين خلق از فهرست تروريستی آمريکا را موجب  "تغيير توازن قوا" دانست.

 

همچنين مريم رجوی در بيانيه‌ای گفت: "اين يک تصميم‌گيری سخت و نيازمند شجاعت سياسی بود. تصميم درستی که سزاوار بود سال‌های بسياری قبل از اين صورت گيرد تا يک مانع جدی در مسير مبارزه مردم ايران برای آزادی کنار زده شود."

 

مريم رجوی گفت اين تصميم فعالیت‌های مخالفان حکومت ایران را گسترش خواهد داد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

"ايران: خارج کردن مجاهدين از فهرست تروريستی مغاير با تعهدات حقوقی آمريکاست"

اشغال سفارت آمریکا و گروگان گرفتن دیپلمات‌های آمریکایی برای ۴۴۴ روز مطابق تعهدات حقوقی ایران بود؟ البته بگذریم که همین مجاهدین در اون موقع از اشغال سفارت آمریکا حمایت کردند. چه شیر تو شیری شده!

حالم از این هر چی گروه اسلامیسته بهم میخوره

خود حکومت تروريست و تروريست پرورند.
قتلهاي زنجيره اي و ترور نخست وزير لبنان و انفجار آرژانتين و اعدام و تيرباران هزاران جوان ايراني و دور گرداندن جسد آنها در خيابانها براي عبرت ديگران ، ترور ندا بر سابقه سياهشان نقش بسته .

نوريزاد:در قاموس شعبون بی مخ ها، آبروی مردم که هیچ، آبروی جمهوری اسلامی که هیچ، آبروی خدا و پیغمبر و قرآن و اهل بیتی که مرتب ازآنان دم می زنند نیز هیچ در هیچ است. اگر خواستید یک شعبون بی مخ حکومتی را بشناسید حتماَ به کانون حساسیت او دخول کنید. در این کانون، توهین به هست و نیست همه ی مقدسات را می شود نادیده گرفت اما یک اعتراض و انتقاد ساده به رهبری رگ های گردن اینان را برمی کشد و کف بر لبانشان می آورد و چماق را از غلافش بدر می برد....

ابوالفضل قدیانی: فریاد صراحت علیه استبداد حکومت:
برخلاف کسانی که با مهر تایید زدن به اختیارات رهبری در تلاش اند تا راه حل میانه ای برای حل بحران مشروعیتی که کشور به آن گرفتار آمده پیدا کنند، این زندانی سیاسی با بیش از 50 سال سابقه مبارزه با دیکتاتوری و استبداد معتقد است که باید به سرچشمه فساد پرداخت و آن را از ریشه خشکاند تا بار دیگر در قالب فرد یا نهادی دیگر متجلی نشود....

رفتار جنایت امیز و تروریستی هیچ موقع مشمول عفو بخاطر مرور و گذشت زمان نمیشه..همونطور که رهبران آلمان نازی و گشتاپو بعد از ده ها سال باز هم تحت تعقیب حک.مت اسراییل بودند و اصلا این خنده داره که عنوان بشه آمریکا تشخیص داده که این سازمان که تا چند سال پیش تو کار ترور و جنایت بوده یه چند سالیه که دیگه بچه خوبی شده وآمریکا دیگه تشخیص داده این سازمان توبه کرده و کارای بد دیگه نمی کنه..البته آمریکاییها انقدر خود خواهن که فقط جون شهروندای آمریکایی براشون مهمه و چون مجاهدین 2 تاآمریکایی رو در زمان شاه ترور کردن برای همین اون هارو تروریست میدونست و گرنه ترور و کشتار شهروندان ایرانی که به نظر این سازمان به دلایلی مثل داشتن ظاهر حزب الهی!! قابل توجیه و پذیرش بود
از نظر دولت آمریکا اصلا اهمیتی نداشته.. در ضمن مگه آمریکا به خاطر این به عراق حمله نکرد که حکومت صدام رو یه حکومت تروریست و تهدیدی بر علیه صلح جهانی میدونست..خب این مجاهدین که زیر مجموعه و تابعی از همون حکومت بودن.. اینو چطوری توجیه کرده که حالا اومده آب توبه سرشون ریخته

ایرانیان که تا بحال از جهت تعداد گروههای تروریستی اسلامگرا کم نداشتند که یگ گروه اسلامگرای تروریستی دیگر نیز به جمعشان اضافه شد. میدانیم که تا زمانی که اسلام ناب محمدی و گروههای مخوف اسلامگرا وابسته به این اسلام ناب در ایران وجود دارند ایران و ایرانیان از این دوره سیاه،وحشت و جهل عمیق هرگز،هرگز رهایی نخواهند یافت و در رنج زاده خواهندشد،در رنج زندگی خواهند کرد و در رنج و اندوه خواهند مرد.

مهدی مظفری در باره خروج مجاهدین از لیست سازمان های تروریسی
http://iranglobal.info/node/10578

توبه گرگ(مجاهد اخوند ملا پهلوی پرست...) مرگ است . جاوید ایران ازاد دموکراتیک

بیش از ۲۵۰ نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند حزب‌الله لبنان را در فهرست "گروه‌های تروریستی" قرار دهد. در این نامه حزب‌الله متهم به انجام عملیات تروریستی در سراسر جهان شده است.

بسیاری از مردم مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی هنوز در چادر زندگی می‌کنند و آب بسیاری از چادرها را گرفته است.
به گزارش کلمه فرماندار آذربایجان نیز اعلام کرده است که چادرها در محل‌های نامناسبی برپا شده‌اند و برای فصل بارندگی مناسب نیستند.
شرایط نابسامان مناطق زلزله‌زده در حالی است که نمایندگان مجلس نیز با فوریت "طرح تسریع در بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی" مخالفت کرده‌اند.!!!
گفته می‌شود که فرایند بازسازی بسیار کند است. عباس فلاح، نماینده اهر و هریس در مجلس اسلامی ایران، در این باره گفت: «در آخرین آمار بنیاد مسکن در باره ساخت‌وسازها اعلام شده که تنها ۵۰ خانه مسکونی مسقف شده است.»
مسقف شدن ۵۰ خانه مسکونی در حالی است که بر اثر زلزله حدود ۱۹ هزار خانه روستایی تخریب شده‌اند.!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما