خانه | خبر | اخبارایران

ايران: حق ما برای اقدام متقابل در برابر هر حمله‌ای محفوظ است

جمعه, 1391-07-07 13:17
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ايران پاسخ اسرائيل در رابطه با تعيين خط قرمز برای برنامه اتمی تهران را داد و اعلام کرد به اندازه کافی قدرتمند است که از خود دفاع کند و حق اين کشور برای اقدام متقابل در صورت هرگونه حمله‌ای محفوظ است.

 

به گزارش رويترز، نمايندگی ايران در سازمان ملل متحد در پاسخ به سخنرانی بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل در مجمع عمومی سازمان ملل روز پنج‌شنبه ۲۷ سپتامبر (شش مهر) بيانيه‌ای صادر کرد که در آن ادعاهای مقام اسرائيلی در رابطه با برنامه اتمی ايران را "بی‌اساس و نامعقول" خوانده است.

 

در اين بيانيه که توسط اسحاق آل حبيب، معاون نمايندگی دائم جمهوری اسلامی منتشر شده، آمده است: "در حالی که استفاده از قوای نظامی يا تهديد به استفاده از قوای نظامی با هر بهانه‌ای نقض آشکار اصول سازمان ملل متحد و قانون بين‌المللی و هنجارهای روابط بين‌المللی است، مقامات حکومت اسرائيل جسورانه کشورهای منطقه و به‌ويژه کشور من را تهديد به حمله نظامی می‌کنند."

 

در اين بيانيه همچنين تصريح شده است: "جمهوری اسلامی ايران به اندازه کافی قدرتمند است که از خود دفاع کند و حق خود را برای اقدام متقابل با تمام قوا در برابر هر حمله‌ای محفوظ می‌دارد."

 

يانگ جيچی، وزير امور خارجه چين: اختلافات در رابطه با برنامه هسته‌ای ايران به مرحله‌ای جديد و حساس رسيده است

روز گذشته (پنج‌شنبه) بنيامين نتانياهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خط قرمزی برای برنامه هسته‌ای ايران تعيين کرد و گفت ايران کمتر از يک سال ديگر تا دستيابی به سلاح هسته‌ای فاصله دارد.

 

اين در حالی است که مقامات ايالات متحده پيش از اين درخواست نتانياهو برای تعيين خط قرمز و ضرب‌الاجل برای ايران را رد کرده بودند.

 

ايران اتهام تلاش برای دستيابی به سلاح هسته‌ای را رد می‌کند و می‌گويد که برنامه هسته‌ای آن اهدافی صلح‌آميز دارد.

 

در همين حال يانگ جيچی، وزير امور خارجه چين گفت اختلافات در رابطه با برنامه هسته‌ای ايران "به مرحله‌ای جديد و حساس" رسيده است.

 

او که روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد خواستار راه‌حلی ديپلماتيک برای مناقشه هسته‌ای ايران شد.

 

وزير امور خارجه چين گفت: "طرف‌های درگير بايد به يک راه‌حل ديپلماتيک متعهد بمانند و دور جديد گفت‌وگوها را هر چه سريع‌تر آغاز کنند."

 

کشورهای آمريکا، بريتانيا، فرانسه، آلمان، روسيه و چين حدود ۱۰ سال است که با هدف تشويق ايران بر سر توقف فعاليت‌های اتمی آن با اين کشور مذاکره می‌کنند، اما اين مذاکرات تاکنون ناکام مانده است.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

آری شاید حق ایران برای اقدام متقابل در برابر هر حمله‌ای محفوظ باشد اما این حق دوستان ولایت مدار ظاهرا فراموش کرده اند که حق گرفتنی است و نه دادنی. اقایان یادشان رفته که اگر حمله ای صورت بگیرد انچنان دقیق و حساب شده خواهد بود که بایستی با شمشیر و دشنه و چماق به جنگ بروند چون همه مراکز نظامی و انبارهای مهمات در اولین روزهای جنگ نابود خواهند شد. حالا هی زجزخوانی کنید و بگویید ما قوی هستیم و جنگ هسته ای راه میاندازیم. اری با هسته خرما.

واقعا جای تاسف است که عده ای کم عقل دارند بر طبل جنگ میکوبند و به همین اسانی کشور را در خطر تجزیه و قحطی و بیماری و نابسامانی قرار میدهند. من فکر میکنم قبل از جنگ همه زندانیان را ازاد کنید و از خانواده های دلخور هم دلجویی. شما فکر میکنید وقتی جنگ شروع شود خانواده های همین زندانیان و داغداران از پشت به شما حمله نخواهند کرد؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما