خانه | خبر | اخبارایران

رامين مهمان‌پرست در نيويورک مورد حمله مخالفان حکومت ايران قرار گرفت

پنجشنبه, 1391-07-06 12:27
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رسانه‌های خبری از حمله گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی ايران به رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران در نزديکی مقر سازمان ملل متحد در نيويورک خبر داده‌اند.

 

آسوشيتدپرس گزارش داده است، مهاجمان روز گذشته، ۲۶ سپتامبر (شش مهر) هنگامی که مهمان‌پرست کنار مقر سازمان ملل متحد قدم می‌زد او را محاصره و تهديد کردند که اين امر واکنش و مداخله پليس نيويورک را در پی داشت.

 

به گفته پل براون، سخنگوی پليس نيويورک، مهمان‌پرست پس از مواجهه با گروه خشمگين به مأموران پليس علامت داد و آنها نيز او را کمک کردند تا به مکان امنی منتقل شود.

 

براون گفت تهديدها شفاهی بوده است.

 

پل براون، سخنگوی پليس نيويورک گفت تهديدها شفاهی بوده است

ويديوهايی که از اين صحنه تهيه شده است نشان می‌دهد عده‌ای به دور سخنگوی وزارت امور خارجه ايران حلقه زده‌اند و به او ناسزا می‌گويند.

 

اين اتفاق پس از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد رخ داد. خارج از مقر سازمان ملل متحد هزاران تن از مخالفان احمدی‌نژاد در اعتراض به حضور او در نيويورک راهپيمايی کردند.

 

يکی از سخنرانان در اين تجمع، نيوت گينگريچ از سياستمداران جمهوری‌خواه در آمريکا بود که در رقابت با ميت رامنی برای حضور در انتخابات رياست جمهوری آمريکا به عنوان نامزد جمهوری‌خواهان شکست خورد.

 

گينگريچ در اين سخنرانی سياست‌های باراک اوباما در قبال برنامه هسته‌ای ايران را به چالش کشيد و خواستار اقدامی قاطعانه‌تر دراين‌باره شد.

 

او همچنين از تصميم دولت آمريکا برای خارج کردن سازمان مجاهدين خلق ايران از فهرست گروه‌های تروريستی تجليل کرد.

 

مجاهدين خلق يکی از گروه‌های اصلی مخالف حکومت ايران است که در دهه ۱۹۸۰ متحد صدام حسين، رئيس جمهوری عراق محسوب می‌شد.

 

بر اساس اين گزارش، تجمع روز گذشته عليه احمدی‌نژاد را ائتلافی از گروه‌های ايرانی آمريکايی ترتيب داده بود. معترضان در حالی که جليقه‌های زرد پوشيده بودند تصاويری از کسانی را به دست گرفته بودند که گفته می‌شود حکومت ايران آنها را به قتل رسانده است.

 

مريم رجوی از رهبران سازمان مجاهدين خلق نيز که در فرانسه به‌سرمی‌برد از طريق ارتباطات ماهواره‌ای برای معترضان سخنرانی کرد.

 

رسانه‌های دولتی ايران ضمن اين‌که پليس آمريکا را به "سهل‌انگاری" در اين‌باره متهم کرده و دولت آمريکا را مسئول جان هيئت ايرانی دانسته‌اند، اعضای سازمان مجاهدين خلق را عاملان حمله به رامين مهمان‌پرست معرفی کرده‌اند. اما هنوز مقامات رسمی ايران دراين‌باره موضع‌گيری نکرده‌اند.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

اينها بدانند که بايد جواب چباول و دزدي و ورشکسته کردن مردم و کشور و کشتن نداها و سهراب را بايد پس بدهند....

اعدام و تير باران هزاران نوجوان و گرداندن جسدشان در خيابانها و شلاق و تجاوز و تحقير مردم و فراري دادن ميليونها نفراز کشور، اختلاس ميلياردها دلار سرمايه ملی ، پرکردن زندانها، دروغ و تزويرو دهها جنايت ديگر..توقع داشتند مردم دستشان را ببوسند.
مردم داخل هم اگر دستشان به او برسد بدتر از اين حسابش را ميرسند...

فرزندان آخوندها نيز از قربانيان رژيم بوده اند:
روزنامه جمهوری اسلامی پس از سال‌ها فاش کرد یکی از پسران آیت‌الله محمد محمدی گیلانی٬ رئیس پیشین دادگاه‌های انقلاب در درگیری‌ مسلحانه و دو پسر دیگر وی بر اثر مصرف سیانور جان باخته‌اند.
این روزنامه روز پنجشنبه (ششم مهر) در واکنش به یادداشت روزنامه کیهان که از اکبر هاشمی رفسنجانی خواسته بود همچون محمدی گیلانی با فرزندانش برخورد کند٬ این مطلب را در قالب خبری مطرح کرده است.
در جمهوری اسلامی همواره از این روحانی به خاطر صدور «دستور اعدام» فرزندانش به عنوان یک الگو نام برده شده٬ اما پس از سال‌ها روزنامه جمهوری اسلامی فاش کرده که وی حکم اعدام فرزندانش را صادر نکرده است.!
آن‌طور که این روزنامه نوشته است: «یکی از سه پسر محمدی گیلانی در درگیری با ماموران کشته شد و دو پسر دیگر وی درحال فرار به سوی مرز ترکیه در اطراف ارومیه با واژگون شدن خودرویشان و از ترس اینکه مبادا توسط مأموران دستگیر شوند با خوردن سیانور خودکشی کردند.»
غلامرضا حسنی٬ امام جمعه ارومیه یکی دیگر از روحانیونی است که فرزند خود را به اتهام اقدام علیه جمهوری اسلامی و هواداری از گروه فدائیان خلق از دست داده است.
آقای حسنی بهمن ماه سال ۱۳۹۰ پس از گذشت ۳۰ سال از اعدام رشید حسنی در گفتگویی اعلام کرد از اعدام فرزندش همچنان رنج می‌برد.
حسنی در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب، مخفیگاه پسر خود را که از هواداران فدائیان خلق بود به ماموران کمیته گزارش کرد که در ‌‌نهایت به اعدام او انجامید.

اول اینکه در شرایطی که با فرا رسیدن فصل سرما هنوز مرحله آوار برداری مناطق زلزله زده آذربایجان آغاز نشده و دولت از وعده ساخت سریع سرپناه های زلزله زدگان بسیار عقب است وزیر راه و شهرسازی واقعا باید به آمریکا سفر و به عنوان وزیری غیر سیاسی در کنار احمدی نژاد می بود ؟
نکته قابل تامل اینکه زلزله زدگان همچنان در زیر چادر زندگی می کنند و هنوز خبری از خانه های گرم که دولت به آنها وعده داده بود نیست .
بیش از یک ماه پیش و در زمان زلزله آذربایجان نیکزاد وزیر مسکن به همراه احمدی نژاد ، برخی اعضای دولت و به اتفاق خانواده هایشان برای شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری های اسلامی عازم مکه شده و در حال انجام حج عمره بودند .!!!

این حمله بیانگر بی منطق داشتن خوی وحشی مخالفان حکومت اسلامی است

‫‫به نظر من این اقدام توسط مخالفان حکومت ایران با پرچم مخالفان نظام سوریه صورت نگرفت
‫بلکه ‫توسط مخالفان کشور و مردم ایران صورت گرفت ، این عمل منرا یاد مبارزه مجاهدین خلق
‫در دوران جنگ عراق بر علیه ایران انداخت. ‫تظاهرات بیشماری در نیویورک توسط شهروندان
‫دیگر کشورها ‫صورت گرفت که هیچ کدام ‫آن ها با رفتار این دافعان و مدعیان حقوق بشرحمایت
‫شده توسط ‫قاتللین بین المللی شباهت ندارد.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما