خانه | خبر | اخبارایران

دومین تجمع اعتراضی در برابر سفارت فرانسه در تهران

یکشنبه, 1391-07-02 17:44
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

شماری از دانشجویان و طلبه‌های تهران روز، یک‌شنبه، دوم مهر ماه جاری در اعتراض به انتشار کاریکاتوری از پیامبر اسلام در یک نشریه فرانسوی در برابر سفارت فرانسه در تهران تجمع کردند. این دومین تجمع اعتراضی در برابر سفارت فرانسه در تهران در روزهای اخیر است. بر اساس گزارش‌های رسیده، شماری از معترضان قصد ورود به سفارت‌خانه فرانسه را داشتند که با ممانعت پلیس مواجه شدند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت‌کنندگان در این تجمع در مقابل سفارت فرانسه عزاداری کردند و  شعار "مرگ بر فرانسه" دادند.

 

دانشجویان و طلاب  معترض به انتشار این کاریکاتور، در نوشته‌هایی به زبان فرانسوی  خواهان برخورد با  مسئولان  این نشریه فرانسوی  بودند و شعار می‌دادند: "دموکراسی شعارتان توهین افتخارتان".

 

ماموران پلیس با استقرار موانع و ميله‌هايی در اطراف ساختمان سفارت فرانسه در تهران از نزدیک شدن تجمع کنندگان به در ساختمان سفارت ممانعت می‌کردند 

به گزارش پایگاه خبری "شیعه‌نیوز"، این تجمع با تدابير شديد امنيتي در مقابل سفارت فرانسه برقرار شد و  نیروهای امنیتی با استقرار در ساختمان‌های اطراف سفارت در پی کنترل تجمع‌کنندگان بودند. ماموران پلیس همچنین با استقرار موانع و ميله‌هايی در اطراف ساختمان سفارت از نزدیک شدن تجمع کنندگان به در سفارت فرانسه ممانعت می‌کردند.
 
نشریه فکاهی "شارلی ابدو" روز چهارشنبه ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۲ (۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۱)در در کاریکاتورهایی پیامبر اسلام را به صورت عريان به تصوير کشيده است. این تصاویر  اعتراضاتی را در برخی کشورهای اسلامی در پی داشته است. در همین حال به دستور مقامات فرانسه سفارتخانه‌ها، مدارس و مراکز فرهنگی فرانسه در حدود ۲۰ کشور اسلامی تعطيل شده‌اند.

 

روز پنج‌شنبه  ۳۰ شهریور ماه جاری نیز شماری از دانشجویان و طلاب تهرانی در مقابل سفارت فرانسه در تهران تجمع کرده بودند. تجمع‌کنندگان خواستار اخراج سفیر فرانسه از تهران شده و از مردم فرانسه خواسته بودند که در اعتراض به انتشار این کاریکاتور به "خیابان‌های فرانسه بریزند"

 

به گزارش خبرگزاری فارس نیروهای انتظامی حضور چشمگیری در این تجمع داشتند و مانع از ورود تجمع‌کنندگان به سفارت فرانسه شدند.

 

دانشجویان و طلاب تهرانی حاضر در این تجمع همچنین از مردم کشورهای منطقه خواسته بودند که به اعتراض خود نسبت به انتشار این کاریکاتور ادامه دهند.

 

در  روزهای اخیر پی انتشار بخش‌هايی از فيلم "بی‌گناهی بی‌مسلمانان" در سايت يوتيوب اماکن ديپلماتيک آمريکا و برخی کشورهای غربی در کشورهای اسلامی مورد تهاجم قرار گرفتند که اين اتفاقات به کشته شدن سفير و سه کارمند ايالات متحده در ليبی منجر شد

 

در همین زمینه:

 

رهبر مسلمانان فرانسه خواستار خويشتن‌داری در قبال کاريکاتورها شد

Share this
Share/Save/Bookmark

این بهانه خوبی برای همه کشورهاست که سفارت خودرا در ایران ببندند. یک کاریکاتور در روزنامه معادل است با اعتراض مسلمانان ایران و سپس بسته شدن سفارت کشوری که متهم به کاریکاتور نویسی شده است.

مسلمانان با شرف باید در پی سرنگونی بزرگترین توهین تاریخیش حکومت اسلام ناب محمدی و روحانیت در ایران باشند. توهینی از روحانیت ایران به اسلام وجود ندارد.

کشورهاي دنيا بايد نما يبذه هاي جاسوس و تروريست اينها را اخراج و سفارتخانه هايشان را در تهران ببندند.

الان که این را می نویسم گوگل و جی میل باز نمیشه!گفته بودند می خواهن فیلتر کنن به یه بهانه ولی من فکر نمی کردم درست باشه.فکر کنم در راستای همون اینترنت ملی باشه.نمی دونم تاکی میشه به سایت های بیرونی دسترسی داشت اما حالا را عشقه.شاید بعدها سر زدن به رادیو زمانه بشه یه خاطره خوش مثل خوندن شرق.هی یادش بخیر چه روزهایی بود

من برام سؤال پیش اومده که چرا شما انقدر اصرار دارید اسم تجمعی که شاید توش یه عده دانشجو هم هستند رو کلاً بذارید تجمع دانشجویان؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما