خانه | خبر | اخبارایران

تایید حکم ۱۲ بار اعدام برای سه مرد در ایران

یکشنبه, 1391-07-02 10:37
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ديوان عالی کشور، بالاترين مرجع قضايی ايران  با تایید حکم اعدام سه عضو گروه موسوم به "باند شياطين"، سه متهم این پرونده را در مجموع به ۱۲ بار قصاص محکوم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، این پرونده از ۲۹ مهر ۱۳۸۸ در پی انتقال پیکر نیمه‌جان یک زن جوان به بیمارستانی در شهرستان پاکدشت استان تهران آغاز شده بود و اتهام اين افراد "ربودن زنان و تجاوز به آن‌ها" بوده است.

 

"سياوش ۲۷ ساله متهم به پنج فقره تجاوز به عنف و معاونت در قتل عمدی زنی به نام محبوبه، محمود ۲۵ ساله متهم به چهار فقره تجاوز،‌ علی ۲۶ ساله - متهم به سه فقره تجاوز و کريم ۳۱ ساله متهم به يک فقره تجاوز و مباشرت در قتل عمدی محبوبه" سه مردی هستند که  به اعدام محکوم شده‌اند.

 

 

روز شنبه اول مهر ماه جاری سه مرد به اتهام "قاچاق مواد مخدر" در شاهرود  به دارآویخته شدند.حکم اعدام این افراد پس از رد تقاضای عفو آنها در" کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی" به اجرا درآمد

بر اساس رای صادر شده از سوی شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی نورالله عزیز محمدی، "سياوش به به پنج بار اعدام، ۲۵ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. محمود به به چهار بار اعدام، ۲۵ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و  علی به سه بار اعدام، ۲۵ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق" محکوم شده‌اند.

 

بر پايه اين گزارش کريم،متهم چهارم این پرونده  نيز به اتهام يک فقره تجاوز، مباشرت در قتل و مشارکت در سرقت و آدم‌ربايی، به يک بار قصاص،‌ هفت سال حبس و ۷۴ شربه شلاق محکوم شده بود اما  پس از "توبه" وی، قاضی‌های دادگاه از رئيس قوه قضائيه برای او درخواست عفو کردند و  حکم قصاص وی از سوی قوه قضائيه نقض شده است.

 

روز شنبه اول مهر ماه جاری نیز سه مرد به اتهام "قاچاق مواد مخدر" در شاهرود  به دارآویخته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این سه متهم  که با مشخصات  م.م  و  آ.م  اهل بوکان و م.ر  اهل خرم آباد از آنها نام‌ برده شده به خاطر "حمل و نگهداری مقادیر زیادی از مواد مخدر از نوع هروئین فشرده (کراک)"  به اعدام محکوم شده بودند.

 

حکم اعدام این افراد پس از رد تقاضای عفو آنها در" کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی" به اجرا درآمد.

 

در قوانين ايران برای جرم‌هايی  همچون قتل، آدم‌ربايی، قاچاق مواد مخدر، سرقت مسلحانه و محاربه مجازات اعدام تعيين شده است.

 

ايران، آمريکا، چين و عربستان از جمله کشورهايی هستند که مجازات اعدام در آن‌ها هنوز انجام می‌شود.

 سازمان عفو بين‌الملل در گزارش سالانه خود که هشتم فروردين‌ماه امسال منتشر شد اعلام کرد در سال ۲۰۱۱ دست‌کم ۳۶۰ نفر در ايران اعدام شده‌اند.  اين تعداد اعدام پس از چين بالاترين رقم اعدام در جهان است.

 

 شمار بالای اعدام‌ها و اعمال اين مجازات در ايران همواره مورد اعتراض فعالان و نهادهای حقوق بشری قرار می‌گيرد اما مقام‌های جمهوری اسلامی تعيين نوع مجازات برای متهمان را "مسئله داخلی" اين کشور اعلام می‌کنند. 

Share this
Share/Save/Bookmark

اگر براي اينها که خود قرباني حکومت فاسد هستند ، حکم ۱۲ بار اعدام است پس حکم براي مسولان حکومت فاسد و جانی و دزد و خاين ، چند بار اعدام خواهد بود؟!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما