خانه | خبر | اخبارایران

آمریکا: حمله اسرائیل می‌تواند به شکستن پيمان‌های اعراب منجر شود

پنجشنبه, 1391-06-30 19:40
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

روزنامه اسرائیلی یدیوت آحارونوت نوشت، مقامات ایالات متحده به دولت اسرائیل هشدار داده‌اند که در صورت انجام حمله پیش‌گیرانه به ایران، کشورهای مصر و اردن ممکن است معاهدات صلح با اسرائیل را لغو کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این روزنامه که گفته‌های یک مقام بلندپايه اسرائیل را نقل می‌کرد، گفت واشنگتن به دولت اسرائیل هشدار داده است که اگر این کشور به ایران حمله کند، رهبران عرب نمی‌توانند خشم عمومی را کنترل کنند.

 

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکا با اشاره به رخدادهای خشونت‌آمیز روزهای اخیر در کشورهای خاورمیانه که واکنشی به فیلم ضداسلامی "بی‌گناهی مسلمانان" بود، گفته‌اند، امروز رهبران عرب نمی‌توانند مردم خود را کنترل کنند، بلکه این خیابان‌ها هستند که رهبران را کنترل می‌کنند.

 

این مقام اسرائیلی همچنین گفته است: "حمله اسرائیل دقیقأ همان چیزی است که ایران لازم دارد. تمام اعراب و مسلمانان برای تظاهرات به خیابان‌ها خواهند آمد."

 

مقام اسرائیلی: حمله اسرائیل دقیقأ همان چیزی است که ایران لازم دارد

او افزوده است: "آن‌چه در رابطه با آن فیلم ضداسلامی رخ داد، تنها گوشه‌ای از حوادثی بود که در صورت حمله اسرائیل رخ خواهد داد."

 

به گفته او، اگر به تأسیسات هسته‌ای ایران حمله شود، مصر و اردن، تنها کشورهای عربی که با اسرائیل پيمان صلح امضا کرده‌اند، تحت فشار شدیدی قرار خواهند گرفت که این معاهده را لغو کنند.

 

اسرائیل که گفته می‌شود تنها قدرت اتمی خاورمیانه است، اعلام کرده است که امکان دارد حمله پیش‌گیرانه‌ای به تأسیسات هسته‌ای ایران انجام دهد. این کشور به همراه غرب معتقدند برنامه هسته‌ای ایران پوششی برای تولید سلاح هسته‌ای است، اما ایران این ادعا را رد می‌کند.

 

واشنگتن تحریم‌های سفت و سختی را علیه ایران تصویب کرده است اما به‌طور علنی درباره نحوه مواجهه با ایران و تعیین ضرب‌الاجل برای این کشور به‌منظور متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای آن اختلاف نظر دارد.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما