خانه | خبر | اخبارایران

مقامات اطلاعاتی غرب: ايران مأموران ويژه‌ خود را به سوريه می‌فرستد

جمعه, 1391-06-17 17:42
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

برخی مقامات اطلاعاتی کشورهای غربی می‌گويند محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران برای کمک به رژيم بشار اسد در مقابل خطراتی که بقايش را تهديد می‌کند، به‌شکل رسمی دستور اعزام افسرهای باتجربه ايرانی به سوريه را صادر کرده است.

نشريه تلگراف در گزارشی که روز گذشته، پنج‌شنبه شش سپتامبر (۱۶ شهريور) منتشر کرده نوشته است ايران با اعزام ۱۵۰ تن از مأموران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با مخالفان حکومت اسد به سوريه، حمايت‌های خود از رژيم اسد را افزايش داده است.

بنا به اين گزارش، ايران در همين حال، صدها تُن تجهيزات نظامی اعم از تفنگ، موشک و فشنگ را به‌طور منظم از طريق مسير هوايی مابين تهران و دمشق برای کمک به رژيم بشار اسد به اين کشور می‌فرستد.

در روزهای گذشته نيز نشريه نيويورک تايمز به نقل از مقامات ارشد آمريکا نوشته بود، ايران ارسال تجهيزات نظامی به سوريه از مسير هوايی عراق را از سر گرفته ‌است اما عراق اين موضوع را تکذيب کرد و گفت ايران اطمينان داده است هواپيماهايی که به مقصد سوريه پرواز می‌کنند تنها حامل کمک‌های بشردوستانه هستند.

نشريه تلگراف: ايران با اعزام ۱۵۰ تن از مأموران ارشد سپاه پاسداران حمايت‌های خود از رژيم اسد را افزايش داده است

به گزارش نشريه تلگراف برخی مقامات اطلاعاتی غرب بر اين باورند که ايران با افزايش حمايت‌هايش از حکومت سوريه مسئول افزايش يافتن تأثيرات تاکتيک‌های رژيم اسد برای کشاندنِ گروه‌های شورشی به حالت تدافعی است.

در هفته‌های اخير، نيروهای حامی اسد با تدارک حملاتی هماهنگ شده به استحکامات شورشيان در شهرهای دمشق و حلب، عملأ کنترل جنگ را به دست گرفته‌اند.

طبق گزارش نشريه تلگراف، عمليات سپاه پاسداران ايران در حمايت از بشار اسد، طرح قاسم سليمانی، فرمانده سپاه قدس (شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) بوده است.

پس از کشته شدن وزير دفاع سوريه، شوهر خواهر اسد و تعدادی از مقامات ارشد وزارت دفاع سوريه در جريان بمب‌گذاری انتحاری ماه ژوئيه در ستاد امنيت ملی اين کشور، ايران تصميم گرفت حمايت خود از رژيم اسد را افزايش دهد.

برپايه اين گزارش افسران سپاه پاسداران از طريق هواپيماهای ايرانی که اجازه پرواز در آسمان عراق را دارند، به دمشق اعزام شده‌اند. گفته می‌شود تجهيزات نظامی ايران نيز از همين مسير به سوريه فرستاده شده است.

برخی گروه‌های اپوزيسيون ايرانی می‌گويند چند تن از ۴۸ ايرانی که شورشيان سوری آنها را در ماه گذشته گروگان گرفتند، جزو ۱۵۰ مأمور سپاه پاسداران بوده‌اند که برای کمک به رژيم اسد به سوريه اعزام شده‌اند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

تا بحال رژيم فکر ميکرد که با تحريمها مردم زجر خواهند کشيد و از داشتن صفهای طولانی برای نان و آب ملت را ساکت نگه خواهد داشت و جنبش مردمی را خفه خواهد کرد. ديروز افغانستان و امروز سفارته کانادا !
سفارتخانه ها نقش جمع آوری اطلاعات و اسناد در مورده ايرانيان خارج از کشور را داشتن و با درست کردن پرونده ايرانيان را در فرودگاه ايران ميگرفتند. م. ت. کهزاد از روزه اول انقلاب در بمبی و اوتاوا کارش همين بود.لانۀ جاسوسی بسته شد!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما