خانه | خبر | اخبارایران

شرکت روسی همکاری خود را با کشتيرانی ايران متوقف کرد

پنجشنبه, 1391-06-16 21:09
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

يک شرکت روسی که نظارت بر ايمنی و استانداردهای محيطی کشتی‌های ايرانی را بر عهده داشت، تصميم به توقف همکاری خود با ايران گرفت.

رويترز بر اساس نامه‌ای که به آن دست يافته است، نوشت دليل اين اقدام شرکت روسی، نگرانی از تحريم‌های غرب عليه جمهوری اسلامی ايران و تلاش برای دوری گزيدن از اين تحريم‌ها است.

ايران به خاطر برنامه هسته‌ای مناقشه‌انگيز خود تحت فشارهای فزاينده غرب قرار گرفته است و شرکت‌های مختلف روابط خود را با بخش کشتيرانی ايران که بيشتر نفت اين کشور را حمل می‌کنند قطع کرده‌اند تا از اين طريق بتوانند به ادامه تجارت پرسود خود در ايالات متحده ادامه بدهند.

مسکو مخالف اين‌گونه فشارهای اقتصادی آمريکا و متحدانش بر ايران است و تصميم اين شرکت روسی را غيرمعمول می‌داند.

شرکت کشتيرانی و حمل و نقل دريايی روسيه (آر.اس) تصميم گرفته است در واکنش به فشارهای گروه آمريکايی "اتحاد عليه ايران هسته‌ای" فعاليت‌های خود را در ايران به حالت تعليق دربياورد

نامه‌ای که به دست گزارشگر رويترز رسيده است، نشان می‌دهد شرکت کشتيرانی و حمل و نقل دريايی روسيه (آر.اس) که دفتر اصلی آن در سنت پترزبورگ است و در شمار ۱۳ شرکت برتر انجمن جهانی کشتيرانی قرار دارد، تصميم گرفته است در واکنش به فشارهای گروه آمريکايی "اتحاد عليه ايران هسته‌ای" فعاليت‌های خود را در ايران به حالت تعليق دربياورد.

گروه "اتحاد عليه ايران هسته‌ای" متشکل از شماری از سفرای سابق ايالات متحده آمريکا است و هزينه آن را نيز بنيادهای خصوصی تأمين می‌کنند.

بدون گواهينامه شرکت‌های عضو انجمن جهانی کشتيرانی، کشتی‌ها امکان تأمين بيمه خود را ندارند.

بر اساس اين گزارش ميخاييل آيوازوف، دبير اجرايی شرکت "آر.اس" در نامه‌ای به گروه "اتحاد عليه ايران هسته‌ای" نوشت: "تصميم بر تعليق فعاليت‌های آر.اس در ايران گرفته شده است."

آيوازوف همچنين نوشته است: "شرکت آر.اس از زمان تأسيس آن در سال ۱۹۱۳ تاکنون هرگز سازمانی سياسی نبوده است و هيچ فعاليتی را در راستای منافع سياسی سازمان‌ها و دولت‌ها انجام نداده است."

تحريم‌های غرب عليه ايران صنعت نفت اين کشور را هدف قرار داده است که مسئله‌ای حياتی برای اين کشور محسوب می‌شود. هدف غرب از اين تحريم‌ها بازداشتن ايران از ادامه فعاليت‌های هسته‌ای است.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما