خانه | خبر | اخبارایران

"ايران از آسمان عراق به سوريه تجهيزات نظامی می‌فرستد"

چهارشنبه, 1391-06-15 11:58
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

نشريه نيويورک‌تايمز به نقل از مقامات ارشد آمريکا نوشت، ايران ارسال تجهيزات نظامی به سوريه از مسير هوايی عراق را از سر گرفته ‌است.

بر اساس اين گزارش، دولت اوباما پيش از اين عراق را تحت فشار گذاشته بود تا مسير هوايی خود را که ايران اوايل سال جاری از آن برای تجهيز ارتش سوريه استفاده می‌کرد، ببندد، اما از آنجا که شورشيان در سوريه موفقيت‌هايی به دست آورده‌اند و دولت سوريه از حادثه بمب‌گذاری که به کشته شدن برخی از مقامات بلندپايه آن انجاميد، ضربه خورده، ايران نيز حمايت‌های خود از بشار اسد را دو برابر کرده است.

به گفته مقامات آمريکايی، پروازها از ماه ژوئيه دوباره آغاز شده است و هم‌اکنون نيز ادامه دارد.

کارشناسان نظامی می‌گويند، اين پروازها امکان تأمين تجهيزات برای دولت سوريه از طرف ايران را فراهم می‌کند و در حالی که شورشيان سوريه کنترل بسياری از مناطق مرزی را در دست گرفته‌اند، کمک‌های ايران از طريق آسمان به سوريه ارسال می‌شود.

از آنجا که شورشيان در سوريه موفقيت‌هايی به دست آورده‌اند ايران نيز حمايت‌های خود از بشار اسد را دو برابر کرده است

هاشم جابر، رئيس مرکز مطالعات و تحقيقات خاورميانه در بيروت و ژنرال بازنشسته ارتش لبنان می‌گويد: "ايران مشکلی در رابطه با مسيرهای هوايی ندارد و حکومت سوريه نيز کماکان کنترل فرودگاه را در دست دارد."

اين گزارش می‌افزايد، جوزف بايدن، معاون رئيس جمهوری ايالات متحده که سياست‌های دولت باراک اوباما درباره عراق را تعيين می‌کند روز ۱۷ اوت تماسی تلفنی با نوری مالکی، نخست‌وزير عراق داشته است.

کاخ سفيد حاضر نشده است جزئيات اين مکالمه را فاش کند، اما يکی از مقامات آمريکا می‌گويد، جوزف بايدن نگرانی‌های خود را در رابطه با پروازها به اطلاع مقام عراقی رسانده است.

در ادامه اين گزارش با انتقاد از دولت اوباما آمده است، مدارای نوری مالکی در استفاده ايران از مسير هوايی عراق نشان‌دهنده اين است که علی‌رغم نقش اصلی آمريکا در سرنگونی حکومت صدام حسين و برقراری حکومت جديد در عراق، نفوذ دولت اوباما در عراق محدود شده است.

نوری مالکی تلاش می‌کند رابطه خود را با ايران حفظ کند در حالی که ايالات متحده نقش هدايت‌کننده را در جهان برای تصويب تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران بازی می‌کند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

این یک دروغ بزرگ است.چون ارتش سوریه بقدری سلاح دارد که از پس تروریستهای سلفی و مخالفان سوری مسلح شده از امنیت و مرز هایش دفاع کند.آیا قابل تصور است که کشوری چون سوریه سلاح جنگی کافی برای سرکوب نداشته باشد.کشوری که ده ها سال است که در حال أماده باش نظامی است و برخی مناطق استراتژی اش (تپه های جولان) هنوز در اشغال رژیم صهیونیستی می باشد.
فرض بر اینکه ایران به اسد کمک تسیحاتی می کند،مگر آمریکائیان به دوستان خود کمک نمی کنند.مگر امریکا و رژیم نژاد پرست صهیونیستی برای سرکوب کردهای آزادی خواه به دولت ترکیه سلاح و اطلاعات و کمکهای دیگر نمی کنند؟مگر اوجلان با حمایت آمریکا و همکاری رژیم صهیونیستی (موساد) ربوده و به ترکیه برده نشد؟
مگر دولتمردان دیکتاتور عربستان گماشته های امریکا نیستند که به سلفی ها و وهابیون و دیگر سنی ها پول و سلاح میدهند که جنگ داخلی در سوریه را ادامه دهند.اگر فردی از ایرانیان سیاسی گمان می کند که دولتمردان عربستان بدون هماهنگی و دستور اربابان امریکائی-صهیونیستی خود به تروریستها در چیچن،مصر،سوریه،ایران،افغانستان،عراق سلاح و پول میدهند،مطمئنأ در کره دیگری سیر میکند.مروری به خاطرات سیاسی اقای گورپاچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در رابطه با نقش صعودیها در کاستن قیمت نفت خام به دستور رونالد ریگان(دولت امریکا)و ضربه های اقتصادی وارده به مردم فقیر روسیه،نشان از عمق جنایات آمریکائیان دارد.
سلطه بر کشورهای نفت خیز و کمپانی های نفتی، هدف اصلی جهان سرمایه داری به سرکردگی آمریکائیان خون آشام است.البته دولت مردان روسیه و چین هم همچون لاشخورها در پی فرصتی برای خود می باشند.
به نظر من اگر ایرانیان عاقلانه عمل کنند و آشتی ملی و حمایت از منافع ملی را عامل رسیدن به مردمسالاری واقعی به رسمیت بشناسند،بزرگترین خدمت به کشور و مردم را خواهند نمود.زیرا در شرایط کنونی غرب و صهیونزم ایران و اقتصاد و چاه های نقت را هدف قرار داده اند و دمکراسی و حقوق بشر و آزادی بیان بهانه و حربه ای بیش نیست.

این دوست عزیز "کاربر مهمان" احیانا از هیات تحریریه ی کیهان نیستن؟ دوست عزیز! این کلمات و جملات رو بارها در ستون روز کیهان دیدیم و خوندیم! آمریکای خون آشام و تروریست های سلفی و اربابان آمریکایی-صهیونیستی و... اگر دیکتاتوری بده، همه جوره ش بده، سیاسی و شاهنشاهی و علی الخصوص مذهبی... ایران و اقتصاد و چاه های نفت هم پیش از آن که توسط رژیم نژادپرست و آمریکا و سلفی ها هدف قرار گرفته شده باشه، توسط حکومت ایران و شخص رهبر و دوست داران کور ایشون هدف قرار گرفته. اجرتون با رهبر معظم.

برادر کاربر مهمان در تاریخ چهارشنبه, 06/15/1391 - 14:24
ديگر تکذيب کردنها جوک شده !
خود مقامات ج ا تاييد کردند هر جور کمکي براي بقاي اسد جاني ميکنند.

سالار آبنوش٬ فرمانده سپاه قزوین اعلام کرد جمهوری اسلامی در «بعد نظامی» در سوریه مشغول جنگ است.
به گزارش «خبرگزاری دانشجو» وابسته به سازمان بسیج دانشجویی٬ آقای آبنوش این مطلب را روز یکشنبه (پنجم شهریور) در دانشگاه قزوین اعلام کرده است.
وی گفته که «ما امروز همه جانبه در حال جنگ هستیم در بعد نظامی در سوریه و در بعد فرهنگی هم در حال مبارز‌ه‌ایم.»

ارتش سوریه بجای تلاش در آزادی منطقه اشغال شده حمام خون از زن وبچه سوری راه انداخته ؟!

این بی انصافی نیست که وزیر جنگ انگلستان با افتخار بیاید و بگوید که ما به مخالفان خشن و خطرناک بشار اسد سلاح سنگین میدهیم ولی اگر کشوری (برای مثال ایران) بیاید و به کشور دیگری برای دفاع از حق خود، کمک کند کار زشتی کرده؟ رژیم بشار اسد نسبت به شهروندانی که سلاح در دست نگیرند خشونت به خرج نمیدهد ولی فیلمهای اعدام و سر بریدن شهروندان شیعه علوی سوریه توسط ارتش آزاد سوریه که با افتخار در اینترنت پخش میکنند را ببینید!

بشار اسد سرنگون خواهد شد چه با و یا بدون کمکهای ج.ا. به او .راه تهران از دمشق می گذرد!

سفير پاسداردانايی فر دولت بغدادرا دستور داده ديگر هواپيماها را بازرسی نکنيد!
اوباما عملا شريک اسد در کشتار مردم مسلمان سوری شده.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما