خانه | خبر | اخبارایران

صادق لاريجانی: ما سه تفنگدار نيستيم

چهارشنبه, 1391-06-15 10:23
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران از اينکه وی و دو برادرش علی و محمدجواد لاريجانی به عنوان "سه تفنگدار" مطرح شده‌اند، انتقاد کرد و گفت ما "سه تفنگدار نيستيم."

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق لاريجانی در جمع دانشجويان گفت: "برخی از رسانه‌ها و وبلاگ‌نويس‌ها مسائلی را مطرح می‌کنند زيبنده کشور نيست، مثلا عکس من و دو برادرم را می‌کشند و تفنگ در دستمان می‌گذارند و زير آن می‌نويسند سه تفنگدار."

وی اين اقدام را "تخريب جامعه" دانست و افزود: "البته ما بدمان نمی‌آيد تفنگ داشته باشيم اما ما سه تفنگدار نيستيم."

رئيس قوه قضائيه پرونده برادرش جواد لاريجانی را "سياسی" دانست و گفت: "ما ۵۰۰ هزار پرونده نزاع با جهاد کشاورزی داريم ولی اين پرونده بيشتر رسانه‌ای شده است."

محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران به "زمين خواری" متهم شده است.

رئيس قوه قضائيه پرونده برادرش جواد لاريجانی را "سياسی" دانست و گفت: ما ۵۰۰ هزار پرونده نزاع با جهاد کشاورزی داريم ولی اين پرونده بيشتر رسانه‌ای شده است

وی پيش از اين نماينده مجلس، و معاون وزارت خارجه بود و در آستانه انتخابات رياست‌جمهوری دوم خرداد ۱۳۷۶ در مجلس پنجم مقام رياست مرکز پژوهش‌های مجلس را داشت و در جناح‌بندی سياسی از متحدان علی‌اکبر ناطق نوری بود.

محمدجواد لاريجانی پيش از انتخابات در سفری به بريتانيا در ملاقاتی محرمانه با نيک براون يکی از مديران کل وقت وزارت خارجه انگليس به وی گفته بود پيروزی جناح راست در انتخابات می‌تواند منافع انگليس و غرب را تأمين کند و تلاش کرده بود با ارائه "تصويری راديکال" از جناح چپ و به‌ويژه محمد خاتمی، انگليس را به حمايت از جناح راست برای پيروزی در انتخابات رياست‌جمهوری تشويق کند.

انتشار بخش‌هايی از مذاکرات محرمانه محمدجواد لاريجانی با نيک براون در ايران به "رسوايی بزرگی" برای وی و اصولگرايان منجر شد.

وی هم‌اکنون افزون بر دبيری ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضائيه ايران نيز هست.

سه برادر لاريجانی فرزند ميرزا هاشم آملی روحانی شيعه هستند. آنها همچنين خواهرزاده آيت‌الله حسن حسن‌زاده آملی و پسرخاله احمد توکلی يکی از نمايندگان مجلس ايران می‌باشند. پدر آنها در سال ۱۳۱۱ خورشيدی به نجف مهاجرت کرد و تا حدود ۳۰ سال بعد در عراق ماند و هر سه برادر نيز در همان جا به دنيا آمد.

به جز علی لاريجانی که رئيس مجلس ايران است، باقر لاريجانی و فاضل لاريجانی دو برادر ديگر آنها نيز مسئوليت‌هايی در جمهوری اسلامی ايران دارند.

باقر لاريجانی رئيس دانشگاه علوم پزشکی تهران است و فاضل لاريجانی عضو کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران و رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی را برعهده دارد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

سه مفتخورچاپلوس طرفدار جریان باد هستید که به نان و نوا ومقام رسیده اید.

سه دزد بغداد!
لقب بهتری است یااخی ؟!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما