خانه | خبر | اخبارجهان

سيل در بنگلادش ۷۰ کشته به جا گذاشت

چهارشنبه, 1391-04-07 16:03
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

بارندگی‌های شديد چند روزه در بنگلادش به سيل‌های ناگهانی و ريزش‌ خاکی منجر شد که دست‌کم ۷۰ کشته بر جای گذاشت و حدود ۲۰۰ هزار تن را نيز به دام انداخت.

خبرگزاری رويترز، امروز، چهارشنبه ۷ تير (۲۷ ژوئن) به نقل از پليس و مقامات محلی گزارش داد اين بارندگی‌ها که از چند هفته قبل آغاز شد، در زمره سنگين‌ترين بارش‌های چند سال گذشته بود و تلفات و خسارت‌های زيادی را در نقاط مختلف کشور کم‌ارتفاع و پرجمعيت بنگلادش که بستری مناسب برای به وجود آمدن سيل‌های مرگبار به شمار می‌آيد، در پی داشت.

سيل در حوالی بندر چيتاگنگ واقع در جنوب شرقی بنگلادش دست‌کم ۱۵ کشته و در منطقه‌ای از بندربان که به نواحی تپه‌ای چيتاگنگ مشهور است، ۳۰ کشته به جا گذاشت.

فائز احمد، معاون کميسيون چيتاگنگ در اين‌باره اظهار داشت: "بيم آن می‌رود که چندين تن ديگر نيز در خانه‌های واقع بر دامنه کوه زير توده گل و لای مدفون شده باشند."

مقامات رسمی بنگلادش می‌گويند در منطقه جنوب شرق اين کشور حدود ۱۵۰ هزار تن در سيل گير کرده‌اند در حالی که اين آمار در منطقه سيلهت در شمال شرق به ۵۰ هزار تن می‌رسد

مقامات رسمی و پليس همچنين گفتند ۲۴ تن ديگر نيز در ناحيه ساحلی بازار کاکس در نزديکی مرز برمه کشته شده‌اند.

بر اساس اين گزارش، ريزش سنگ و خاک عامل بيشتر اين مرگ‌ها بوده ‌است و برخی ديگر نيز در پی ويرانی ديوارها، برخورد آذرخش و جريان سريع آب کشته شده‌اند.

در منطقه سيلهت که در آن کشت برنج و چای مرسوم است، خانه‌ها تا يک متر زير آب رفته‌اند و در نتيجه ساکنان آن به ناگزير يا به قايق‌ها و يا به مناطق مرتفع‌تر پناه برده‌اند. گفته می‌شود که در اين منطقه سه کودک جان باخته‌اند.

سيل همچنين شمال غرب پايتخت را نيز درهم‌کوبيده ‌است. پنج روز بارندگی باعث شده ‌است مناطق گسترده‌ای در اطراف مرز برمه زير آب برود ‌طوری که دفتر هواشناسی بنگلادش گزارش داده ‌است که در چيتاگنک تنها در ظرف ۲۴ ساعت گذشته آب به اندازه ۱۸.۲ اينچ بالاتر آمده ‌است.

اين سازمان همچنين پيش‌بينی می‌کند که در روزهای آتی نيز باران سنگينی ببارد.

مقامات رسمی بنگلادش می‌گويند در منطقه جنوب شرق اين کشور حدود ۱۵۰ هزار تن در سيل گير کرده‌اند در حالی که اين آمار در منطقه سيلهت در شمال شرق به ۵۰ هزار تن می‌رسد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما