خانه | خبر | اخبارایران

مرحله نخست "اينترنت ملی" در ايران اجرا شد

سه شنبه, 1391-06-14 10:11
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مرحله نخست "اينترنت ملی" در ۲۸ استان ايران اجرا شد و دو استان باقی مانده نيز تا پايان شهريور سال جاری خورشيدی دارای اينترنت ملی می‌شوند.

رضا تقی‌پور، وزير ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به پايگاه اطلاع‌رسانی دولت گفت با اجرا شدن مرحله اول "شبکه ملی اطلاعات" در همه استان‌ها، اينترنت در ايران به اينترنت جهانی و اينترنت ملی تقسيم خواهد شد.

به گفته تقی‌پور، اين تقسيم‌بندی به معنای مسدود شدن اينترنت جهانی در ايران نيست و کاربران می‌توانند در کنار "شبکه ملی اطلاعات" به اينترنت جهانی نيز دسترسی داشته باشند.

وزير ارتباطات ايران پيشتر وعده داده بود گام نخست "شبکه ملی اطلاعات" در ايران با جدا کردن اينترنت جهانی از اينترنت سازمان‌های دولتی در ۳۱ استان اين کشور از شهريور ۱۳۹۱ اجرا شود.

رضا تقی‌پور: کاربران می‌توانند در کنار شبکه ملی اطلاعات به اينترنت جهانی نيز دسترسی داشته باشند

مقام‌های دولتی ايران با اعلام اينکه اينترنت جهانی "ناپاک و ناامن" است، می‌‌گويند به همين دليل "اينترنت ملی" را در اين کشور راه‌اندازی می‌کنند.

حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران بهمن‌ سال گذشته خورشيدی از گسترش شبکه‌های اجتماعی در اينترنت به‌عنوان "تهديدهای جديد" عليه جمهوری اسلامی ياد کرده و گفته بود: "سرويس‌های اطلاعاتی اينترنت را به‌وجود آورده‌اند و اطلاعاتی به شما می‌دهند که در واقع آن چيزی که شما می‌خواهيد نيست بلکه آن‌چه که خود می‌خواهند به شما می‌دهند و اطلاعات شما را می‌گيرند."

سردار غلام‌رضا جلالی، رئيس سازمان پدافند غير‌عامل ايران نيز گفته بود: "ياهو و جی‌ميل هيچ امنيتی ندارند و هر مطلبی از طريق اين دو سرويس ارسال شود ابتدا به مرکز کنترل اين دو سرويس کپی شده و سپس به فرد گيرنده ارسال می‌شود."

به گفته سردار جلالی "برای مقابله با اين موضوع هر چه سريع‌تر بايد زيرساختی به نام اينترنت ملی در کشور ايجاد شود."

همچنين معاون فنی وزارت اطلاعات نيز گفته بود: "شبکه اينترنت عامل تهديد يا ابزار جاسوسی نيست بلکه خود، تهديد و جاسوس است."

کاربران اینترنت در ایران از اینکه ممکن است با راه‌اندازی "اینترت ملی"، دسترسی‌شان به اینترنت جهانی مسدود شود، ابراز نگرانی می‌کنند اما به گفته برخی کارشناسان عملی کردن چنین پروژه‌ای ممکن نیست.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

من كه ترجيح مي‌دهم اطلاعاتم در مركز كنترل ! ياهو و جيميل ذخيره شود تا اين‌كه در تاريكخانه‌هاي پليد وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي كنترل شوند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما