خانه | خبر | اخبارایران

فرانسه: حمله نظامی اسرائيل عليه ايران بر ضد اسرائيل خواهد بود

دوشنبه, 1391-06-13 21:50
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

لوران فابيوس، وزير امور خارجه فرانسه، ضمن حمايت از ادامه تحريم‌ها عليه ايران گفت حمله احتمالی اسرائيل به ايران می‌تواند خود عليه اسرائيل عمل کند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لوران فابيوس که در گفت‌وگو با شبکه تلويزيونی بی‌.اف.‌ام تی‌وی و راديو آر.‌ام‌.سی فرانسه شرکت کرده بود گفت: "من کاملأ با اينکه ايران به سلاح هسته‌ای دست يابد مخالفم اما فکر می‌کنم که اگر حمله‌ای از سوی اسرائيل صورت گيرد، متأسفانه اين اقدام بر ضد خود اسرائيل تمام خواهد شد و ايران را در وضعيت يک قربانی قرار خواهد داد."

 

رئيس ديپلماسی فرانسه همچنين گفت اگر حمله‌ای عليه ايران انجام گيرد "آنها خود را قربانی نشان خواهند داد و در پی دستيابی به مشروعيت در ميان مردم خواهند شد."

 

لوران فابيوس افزود: "ما می‌گوييم که بايد تحريم‌ها را افزايش و هم‌زمان به مذاکره با ايران ادامه داد تا اين کشور را وادار به تمکين ساخت."

 

وزير امور خارجه فرانسه: نمی‌توان به دولتمردان ايرانی اعتماد کرد. جمهوری اسلامی حکومتی است که قادر است به مردم خود نيز دروغ بگويد

وزير امور خارجه فرانسه از اينکه چين، روسيه و هند از تحريم‌ها عليه ايران پيروی نمی‌کنند اظهار تأسف کرد و گفت: "با اين حال تحريم‌ها بيشتر و بيشتر تأثيرگذار می‌شوند."

 

لوران فابيوس روشن نساخت که افزايش تحريم‌ها عليه ايران در چه زمينه‌هايی می‌تواند صورت گيرد اما با اين حال گفت: "ما در حال بررسی تمامی برنامه‌ها هستيم."

 

به نوشته روزنامه نوول ابزرواتور، تحريم‌های بانکی ايران از سال ۲۰۱۰ فعاليت‌های صنعتی اين کشور را کند کرده است. همچنين تورم در ايران به بيش از ۲۰ درصد رسيده و بيکاری نيز افزايش يافته است.

 

بنا به اين گزارش با تحريم نفتی ايران که از آغاز سال جاری ميلادی شدت يافت نزديک به ۵۰ درصد صادرات نفت خام ايران کاهش يافت و بدين ترتيب منابع ارزی اين کشور نيز محدود شد.

 

لوران فابيوس با بيان اينکه مذاکرات ايران و گروه ۵+۱، شامل آمريکا، چين، فرانسه، بريتانيا، روسيه و آلمان "پيش نمی‌رود" افزود: "ايرانی‌ها در حال توسعه سانتريفوژهای خود [برای غنی‌سازی اورانيوم] هستند و اين دليلی به جز هدف نظامی ندارد و اين يک خطر واقعی است."

 

وزير امور خارجه فرانسه گفت: "نمی‌توان به دولتمردان ايرانی اعتماد کرد. جمهوری اسلامی حکومتی است که قادر است به مردم خود نيز دروغ بگويد."

 

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در آخرين گزارش خود اعلام کرد که ايران تعداد سانتريفوژهای خود را در فردو دو برابر کرده است اما افزود که اين سانتريفوژها هنوز به مرحله عمل نرسيده‌اند.

 

در آخرين گزارش آژانس همچنين آمده بود که ايران پايگاه پارچين را که گمان برده می‌شد در آن فعاليت‌های هسته‌ای صورت می‌گيرد طوری پاکسازی کرده است که مانع از تحقيقات آژانس می‌شود.

 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما