خانه | خبر | اخبارایران

ايهود باراک: پيش‌بينی درباره پروژه اتمی ايران دشوارتر می‌شود

پنجشنبه, 1391-05-19 18:33
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

به گفته ايهود باراک، وزير دفاع اسرائيل، ارزيابی برنامه‌ هسته‌ای ايران برای سازمان‌های اطلاعاتی اسرائيل و آمريکا دشوارتر می‌شود و اين موضوع، ترديدهايی را که درباره احتمال پيشبرد اين برنامه به سمت توليد سلاح‌های اتمی وجود دارد، به مسئله‌ای فوريتی‌ تبديل کرده است.

به گزارش رويترز، باراک، امروز پنج‌شنبه ۹ اوت (۱۹ مرداد) گزارش اخير روزنامه هاآرتص را با جملات فوق تفسير کرد. در اين گزارش آمده است که برآورد اطلاعات ملی آمريکا (NIE) که به دست باراک اوباما، رئيس‌جمهور اين کشور رسيده حاکی از آن است که ايران در دستيابی به قابليت توليد سلاح هسته‌ای پيشرفت چشمگير و حيرت‌آوری حاصل کرده است.

ايهود باراک در اين‌باره به راديو اسرائيل گفت: "شايد چنين گزارشی واقعأ از سوی يک اداره اطلاعاتی آمريکا به ادارات مهم واشنگتن ارائه شده باشد. من نمی‌دانم که اين گزارش، همان برآورد اطلاعات ملی آمريکا (NIE) بوده است يا چيز ديگری."

برآورد اطلاعات ملی آمريکا حاکی از آن است که ايران در دستيابی به قابليت توليد سلاح هسته‌ای پيشرفت چشمگير و حيرت‌آوری حاصل کرده است

او افزود: "تا جايی که ما مطلع شده‌ايم اين برآورد اطلاعاتی آمريکا به برآورد ما بسيار نزديک است. اين موضوع برنامه‌های ايران را به مسئله‌ای فوريتی‌تر تبديل می‌کند و نشان می‌دهد که ناشفاف‌تر و نامطمئن‌تر شده است."

اسرائيل، ايران مسلح به سلاح اتمی را در حکم تهديدی برای حيات خود قلمداد می‌کند و بسياری همچنان احتمال حمله اسرائيل به تجهيزات هسته‌ای ايران را قوی می‌دانند.

دولت ايران با تأکيد بر اين‌که غنی‌سازی اورانيوم در اين کشور تنها برای دستيابی به اهدافی صلح‌آميز انجام می‌شود، اين موضوع را که هدف از اين برنامه، توليد بمب باشد انکار می‌کند.

بسياری بر اين باورند که اسرائيل، خود دارای تنها زرادخانه هسته‌ای در خاورميانه است. مقامات اين کشور می‌گويند که تا دستيابی ايران به آستانه مصونيتی که بی‌اثر شدن بمب‌های اسرائيل بر تجهيزات غنی‌سازی اورانيوم اين کشور را در پی خواهد داشت، زمان زيادی باقی نمانده است.

آمريکا نيز اعلام کرده که مصمم است ايران را از دستيابی به سلاح‌های اتمی بازدارد و در عين حال، از اسرائيل خواسته است که از حمله‌ای يک‌جانبه به ايران منصرف شود و در عوض، به تحريم‌هايی که عليه ايران وضع شده، فرصت بيشتری برای عمل کردن بدهد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

لطفا قدری در مورد برنامه ها و تاسیسات صلح طلبانه اسرائیل مطلب بنویسید. اگر واقعا شما در دنیای آزاد زندگی می کنید؟

من میدونم که جنگ میشه...

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما