خانه | خبر | اخبارایران

زندانی کردن زنان "بدحجاب" اهواز و بستن ۵۳ کافی‌شاپ در تهران

سه شنبه, 1391-04-20 14:09
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

به‌گفته معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز زنان "بدحجاب و بی‌حجاب"، چنان‌چه در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس يا جزای نقدی محکوم خواهند شد. پليس تهران نيز ۵۳ کافی‌شاپ در پايتخت را پلمپ کرد.

به گزارش تارنمای خبری انتخاب، ولی‌الله فتاحی، معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز ضمن اعلام اين خبر گفت اين زنان به ۱۰ روز تا دو ماه زندان يا ۵۰ تا ۵۰۰ هزار ريال جزای نقدی محکوم خواهند شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز "بی‌حجابی و بدحجابی" را "جرم مشهود" خواند و افزود: "در اين زمينه با افراد خاطی برخورد می‌شود."

همچنين در راستای اجرای "طرح امنيت محله‌محور"، پليس تهران ۵۳ کافی‌شاپ در پايتخت را پلمپ کرد.

سرهنگ عليرضا محرابی، رئيس پليس امنيت عمومی تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) اعلام کرد که اين کافی‌شاپ‌ها به علت عدم رعايت شئونات اسلامی پلمپ شدند.

وی گفت در اين رابطه ۲۰۰ واحد صنفی کافی‌شاپ از سوی مأموران پليس مورد بازديد قرار گرفتند.

از سوی ديگر سرهنگ محسن خانچرلی، رئيس پليس پيشگيری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ روز گذشته از آغاز طرح ارتقای امنيت پارک‌های تهران خبر داد.

پليس تهران طرح ارتقای امنيت پارک‌های پايتخت را نيز آغاز کرده است که در آن افزون بر نيروهای عادی پارک‌ها و عوامل کلانتری، نيروهای ويژه‌ای نيز کار امنيت اين مناطق را بر عهده گرفته‌اند

وی اين طرح را نيز در ادامه طرح امنيت محله‌محور دانست و گفت: "پارک‌های مهم شناسايی شدند که علاوه بر نيروهای عادی پارک‌ها و عوامل کلانتری، نيروهای ويژه‌ای نيز کار امنيت اين مناطق را بر عهده گرفته‌اند."

از عصر روز چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت‌ماه سال جاری "طرح تشديد برخورد با بدپوششی، بدحجابی و مانکن‌ها" در ادامه "طرح امنيت محله‌محور" در خيابان‌های تهران و برخی شهرها آغاز شد.

در اين طرح، مأموران پليس با استقرار در ميدان‌های مهم، مراکز خريد و مکان‌های گشت و گذار، با آن‌چه که در جمهوری اسلامی ايران "بدپوششی و بدحجابی" ناميده می‌شود، برخورد می‌کنند.

منابع خبری ايران، علت تشديد برخورد با چنين مسائلی را "تقاضای شهروندان" عنوان کرده‌اند. در ماه‌های اخير جمهوری اسلامی ايران هر گاه دست به اسلامی کردن بيشتر زندگی مردم و جوانان زده آن را به "تقاضای شهروندان" مربوط کرده است.

نهم خردادماه سال جاری، مدتی پس از آغاز اجرای "طرح تشديد برخورد با بدپوششی، بدحجابی و مانکن‌ها" پليس تهران به دليل بدحجابی، ۸۰ غرفه نخستين جشنواره غذاهای سنتی ايران را در نمايشگاه بين‌المللی تهران به دليل "بدحجابی" فروشندگان آن‌ها تعطيل و تعدادی را نيز بازداشت کردند.

۲۲خرداد ماه جاری نيز، شمار زيادی از زنانی که قصد شرکت در يک کنسرت موسيقی در برج ميلاد تهران را داشتند بازداشت شدند.

افزون براين مأموران پليس در آن روز، يک هنرپيشه سرشناس زن را به بهانه "بدحجابی" بازداشت کردند که پس از مدتی آزاد شد.

مأموران پليس کوهستان نيز از بعدازظهر جمعه پنجم خردادماه سال جاری، در ادامه اجرای "طرح‌های امنيت محله محور و امنيت اجتماعی" و در جهت "افزايش احساس امنيت در پايتخت"، طرح تشديد برخورد با "بدحجابی و بدپوششی و مانکن‌ها" را در تفرجگاه‌های کوهستانی تهران به مرحله اجرا گذاشتند.

"طرح امنيت محله‌محور" از آبان‌ماه سال ۱۳۸۹ در ۸۰۰ نقطه تهران آغاز و هشتم خردادماه سال گذشته مرحله جديد اين طرح بار ديگر در ۳۷۵ محله تهران شروع شد.

هر سال با آغاز فصل بهار و تابستان، کنترل نحوه پوشش زنان در ايران شدت می‌گيرد.

در سال‌های اخير نيروی انتظامی با راه‌اندازی گشت ارشاد، زنانی را که پوشش آن‌ها مطابق با معيارهای اعلام شده از سوی نيروی انتظامی نبوده، بازداشت کرده است. با اين وجود، "مشکل بدحجابی" مشکل هميشگی جمهوری اسلامی ايران بوده است.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

راه حل این مشکل به هیچوجه در گیری و تنش نیست بلکه مردم بایستی دولت را و خدماتش را بایکوت یا تحریم کنند. اگر یک ماه دندان روی جگر بگارند و خیابان ها را خلوت کننند و هیچ زنی بیرون نیاید و هیج مردی بیرون نیاید انوقت نیروهای سپاه و بسیج و ارشاد و امر به معروف و نهز از منکر و امام زمان و ارتش و شهربانی و ژاندارمری همه از بیهودگی خود به ستوه خواهند امد. این را مردم بایستی هماهنگ کنند و اول یک روز هفته و بعد هم روزهای دیگر و...

یک عضو هیئت مدیره کانون مداحان اصفهان می‌گوید از تاسیس نخستین دانشگاه مداحی در ایران خبر داد.!!
طالبانيسم حجتيه اي ؟!

جواد لاریجانی که در دوره نخست وزیری میرحسین موسوی به دلیل ارتباطات مشکوک با نظر نخست وزیر از وزارت خارجه منفک شد بازداشت ده ها فعال سیاسی در اولین روز پس از انتخابات را نادیده می گیرد و مدعی می شود که همه بازداشت شدگان سال 88 " کودتاگر" بوده اند.!!!
وی ابایی ندارد که وجود صدها زندانی سیاسی در زندان ها را انکار کند و بگوید زندانی سیاسی یعنی کسی که در چارچوب قانونی، فعالیت سیاسی داشته اما به خاطر اینکه حاکمان، فعالیت او را دوست نداشته اند به زندان افتاده است،!!!!!

وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس اعتراف کرد که شنود و کنترل مکالمات و ارتباطات شهروندان از سوی پرسنل این وزارتخانه و نیز «همکاران وزارت اطلاعات» انجام می‌شود.!!!
وی نه تنها به این موضوع اشاره نکرد که امکان گرفتن حکم قضایی برای شنود و کنترل مکالمات در چنین گستره ای وجود ندارد، بلکه به ممنوعیت شنود در قانون اساسی و دیگر موازین شرعی، قانونی و حقوق بشری نیز اشاره ای نکرد.!!!

سه سال پس از فاجعه بازداشتگاه کهریزک، از خانواده های قربانیان و شاکیان این بازداشتگاه خواسته شده است با سعید مرتضوی مصالحه کنند.
به گفته خانواده یکی از قربانیان و شاکیان کهریزک "تاکنون علیرغم تفهیم اتهام به سعید مرتضوی اما کیفرخواستی صادر نشده و اخیرا از خانواده ها خواسته شده به نوعی مصالحه و از پی گیری حقوقی پرونده سعید مرتضوی صرف نظر کنند!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما