خانه | خبر | اخبارایران

واکنش ايران به تحريم‌های آمريکا و اتحاديه اروپا

دوشنبه, 1391-04-12 10:21
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ايران تحريم‌های آمريکا و اتحاديه اروپا را باعث "برهم زدن تعادل و امنيت بازار جهانی انرژی" دانست و گفت: "آن‌ها در قبال اين اقدام غيرمسئولانه خود بايد پاسخگوی سياست‌ها و مواضعی باشند که بر بحران اقتصادی دنيا تأثيرگذار خواهد بود."

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ايران امروز، دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ گفت: "آمريکا و اتحاديه اروپا علاوه بر پيامدهای سياسی و ديپلماتيک اين اقدام، بايد آماده رويارويی با مشکلاتی چون تشديد بحران مالی و اقتصادی و گسترش اعتراض‌های اجتماعی باشند."

به گفته مهمان‌پرست، تحريم‌های آمريکا و اتحاديه اروپا عليه ايران "فاقد مشروعيت و مغاير قوانين بين‌المللی از جمله اصول تجارت آزاد است."

سخنگوی وزارت خارجه ايران افزود: "اين اقدام نشان داد که آن‌ها نه تنها روندی سازنده را در رابطه با ايران دنبال نمی‌کنند، بلکه به دنبال تنش‌آفرينی هستند و اين اقدام غيرسازنده در شرايطی است که در روند مذاکرات جمهوری اسلامی ايران و گروه ۱+۵ تأکيد بر اعتمادسازی دو طرفه است."

بر پايه تصميم اتحاديه اروپا، صادرات نفت ايران به کشورهای اروپايی متوقف شده است

مهمان‌پرست رويکرد جمهوری اسلامی ايران را "سلاح هسته‌ای برای هيچ کس و استفاده صلح‌آميز از انرژی هسته‌ای برای همه" اعلام کرد و افزود: "مردم ايران در برابر سياست فشار و تهديد نه تنها عقب نمی‌نشيند، بلکه تحريم‌ها موجب انسجام مردم در برابر دشمنان و تقويت خود کفايی خواهد شد."

اين سخنان مهمان‌پرست ظاهراً در واکنش به تحريم نفت ايران است که از سوی اتحاديه اروپا برقرار شده است.

بر پايه اين تصميم اتحاديه اروپا، صادرات نفت ايران به کشورهای اروپايی متوقف شده است.

اتحاديه اروپا همچنين گفته است در صورتی که ايران در برنامه اتمی‌اش تجدیدنظر نکند، فشارها و تحريم‌ها را افزايش خواهد داد.

اين فشارها و تحريم‌ها به دنبال شکست مذاکرات ديپلماتيک برقرار شده است.

کشورهای غربی می‌گويند نگران ماهيت برنامه اتمی ايران هستند اما تهران می‌گويد در برنامه اتمی اهداف صلح‌آميز را دنبال می‌کند.

تهران می‌گويد اين تحريم‌ها "اهداف سياسی" را دنبال می‌کند. روسيه نيز که از هم‌پيمانان تهران است، هدف تحريم‌های غرب عليه ايران را "ايجاد نارضايتی عمومی در ايران و سرنوگونی حکومت اين کشور" می‌داند.

ايران و قدرت‌های جهانی تاکنون درباره مناقشه اتمی تهران چند دور با يکديگر گفت‌وگو و مذاکره کرده‌اند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ظاهرن تحریمها به جای حساسی اصابت کرده اند. تا انجاکه ما میبینیم قیمت نفت در بازار پایین امدنه و هیچگونه بحران مالی یا تشدد ان هم در افق نزدیک یا دور دست پیدا نیست. تنها اثر تحریم ها در بحران مالی در ایران است که قیمت طلا و ارز در حال افزایش است.

حالا اگر این تحریم ها به مردم ایران هم کمی فشار می اورد اشکالی ندارد. همین مردم ایران هستند که شب هنگام و در خانه مخالف دولتند به ماهواره نگاه میکنند و در هنگام روز دارند بله قربان به اخوندها میگویند تا سهمشان را از تعاونی ها و یارانه ها بگیرند. اینهمه دودوزه بازی از یک ملت خیلی بعید است.

وقتی که ایران نتواند پولی بابت نفت قاچاق هم دریافت کتد و در ازاء نفت چندتا کشتی اشیاء بنجل از چین دریافت کند و خروارها برنج الوده از هند انوقت خواهد دید که کشتن و زندانی کردن و تجاوز به شهروندان خود چه نتیجه ای دارد.

قدم اول اعتماد سازی این بود که تمام زندانی های بی گناه را ازاد کنید که نکردید. کسی که به ملت خودش رحم نمیکند به مردم اسراییل یا جاهای دیگر رحم میکند؟ حالا بایستی همه سوار کشنیهای نفتکش بشن و دور دنیا راه بیفتن و هی جار بزنند " آی روغن گاز" تا یکی بیاد لب اب یک پیت نفت از شان بخرد و در مقابل بهشان دوتا دمپایی یا نعلین و یا یک بسته سوزن خیاطی و یا یک کیسه برنج بدهد. معامله پایاپای بدون دلار.

اینست اقتصاد موش و گربه ای ج.ا. که از ان صحبت میکردند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما