خانه | خبر | اخبارایران

گفت‌وگوهای ايران و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی آغاز شد

جمعه, 1391-03-19 13:18
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دور جديد گفت‌وگوهای ايران و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در وين، مقر اين سازمان آغاز شد.

آسوشيتدپرس نوشته ‌است، انتظار می‌رود آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در اين گفت‌وگوها که از امروز، هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) آغاز شده به ايران فشار بياورد تا تا بازرسان آن آژانس اجازه دسترسی به يکی از پايگاه‌های نظامی نزديک تهران را پيدا کنند.

هرمان ناکارتس، سرپرست بازرسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی و ژنرال رافائل گروسی، معاون رئيس آژانس در اين گفت‌وگوها با علی‌اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس مذاکره می‌کنند.

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی به‌طور ويژه تمايل به بازديد از پايگاه نظامی پارچين را دارد که گمان می‌رود در آن‌جا آزمايش‌های انفجاری مشکوکی انجام شده باشد.

آژانس بين‌المللی انرژی اتمی به‌تازگی اعلام کرده ‌است تصاوير ماهواره‌ای جديد نشان از "فعاليت‌های گسترده‌ای" در پايگاه پارچين دارد و گمان می‌رود ايران مشغول پا‌ک‌سازی آن‌جا باشد

قدرت‌های غربی و اسرائيل به برنامه‌های اتمی ايران با ديده شک نگاه می‌کنند و می‌گويند ايران تحت پوشش برنامه هسته‌ای غيرنظامی، تلاش می‌کند که بمب اتمی بسازد، اتهامی که ايران آن را نمی‌پذيرد.

يوکيا آمانو، رئيس آژانس بين‌المللی انرژی اتمی پس از بازديد از ايران در روز ۲۱ ماه مه اعلام کرد دو طرف به اين توافق نزديک شده‌اند که بازرسان آژانس اجازه دسترسی بيشتری به مراکز اتمی ايران و مدارک و اشخاص مرتبط با آن داشته باشند. اما او اوايل اين هفته دوباره گفت که چنين توافقی شايد همچنان بعيد به نظر برسد.

در همين حال، آژانس بين‌المللی انرژی اتمی به‌تازگی اعلام کرده ‌است تصاوير ماهواره‌ای جديد نشان از "فعاليت‌های گسترده‌ای" در پايگاه پارچين دارد و گمان می‌رود ايران مشغول پا‌ک‌سازی آن‌جا باشد.

گفت‌وگوهای ايران و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در آستانه دور جديد مذاکرات تهران با گروه ۱+۵ شامل ايالات متحده آمريکا، بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين و آلمان برگزار می‌شود که قرار است ۱۰ روز ديگر در مسکو آغاز خواهد شد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما