خانه | خبر | اخبارایران

پدر حسين رونقی ملکی تهديد به مرگ شد

جمعه, 1391-03-19 11:45
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

بازجوی حسين رونقی ملکی، وبلاگ‌نويس زندانی که در بيمارستان و همچنين اعتصاب غذا به‌سر می‌برد پدر وی را به مرگ تهديد کرد.

اين خبر را روز گذشته ۱۸ خردادماه، احمد رونقی ملکی، پدر حسين رونقی ملکی در اختيار کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران قرار داد.

احمد رونقی ملکی با اظهار ناراحتی از وضعيت فرزندش گفت: "غروب ۱۶ خردادماه بازجوی پسرم وارد بيمارستان شد و او را مورد بازجويی طولانی‌مدت قرار داد و به پسرم گفت اگر اتهاماتی که در پرونده‌اش آمده را قبول کند به او مرخصی درمانی داده خواهد شد."

به گفته احمد رونقی ملکی فرزندش به هيچ عنوان اين اتهامات را قبول نکرده و در اعتراض به اين اقدام دست به اعتصاب غذای خشک زد اما يک روز بعد با اصرار پزشکانش اعتصاب غذای خشک خود را شکست.

وی افزود پسرش همچنان در اعتصاب غذای تر است و با سرم تغذيه می‌شود.

احمد رونقی ملکی به بازجوی فرزندش گفته پسرش پيش از زندانی شدن هيچ بيماری‌ای نداشته است و مدارک پزشکی اين را نشان می‌دهند، اما بازجو با اصرار اين موضوع را رد کرده است.

احمد رونقی ملکی: چرا بايد کسانی اختيار داشته باشند که پدر زندانی سياسی را تهديد به کشتن کنند و بگويند ما شما را می‌کشيم؟ چرا قانون در کشور اجرا نمی‌شود؟

پدر حسين رونقی ملکی همچنين گفت هنگامی که از فرزندش دفاع می‌کرده و اتهام پول گرفتن از خارجی‌ها را رد می‌کرده است بازجو به او يک مشت زده و دستور بيرون انداختن وی را داده است.

بنا به اين گزارش مسئولان امنيتی پس از انتقال حسين رونقی ملکی به اتاقی ديگر، پدرش را تهديد کرده‌اند که "شبانه گم‌وگورت می کنيم طوری که هيچ کس نتواند سراغت را بگيرد."

احمد رونقی ملکی در اين‌باره گفت: "چرا بايد کسانی اختيار داشته باشند که پدر زندانی سياسی را تهديد به کشتن کنند و بگويند ما شما را می‌کشيم؟ چرا قانون در کشور اجرا نمی‌شود؟"

احمد رونقی ملکی همان شب نامه‌ای به دادستان نوشته و از او خواسته است تا برای امنيت فرزندش، خودش و خانواده‌اش اقدام کند.

پدر حسين رونقی ملکی گفت: "حسين اصلأ حالش خوب نيست اما در اين شرايط بازجويش مرتب به بيمارستان می‌رود و او را مورد بازجويی قرار می‌دهد در حالی که از نظر قانونی ديگر حق بازجويی ندارد."

وی مسئول کوچک‌ترين مشکل برای فرزندش را بازجو، قاضی پرونده‌اش و تمام مسئولان قضايی کشور دانست.

حسين رونقی ملکی که چهار بار در طول سه سال حبس‌اش مورد عمل جراحی قرار گرفته از کار افتادگی يکی از کليه‌هايش شده است.

به گفته پزشکان متخصص وی نياز به پنجمين عمل جراحی دارد. اما هنوز مقامات قضايی کشور با دادن مرخصی درمانی به او موافقت نکرده‌اند.

وی در اعتراض به نگرفتن مرخصی درمانی در تاريخ ۳۰ اردبيهشت‌ماه سال جاری در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زد و در تاريخ ۱۴ خردادماه در پی وخيم شدن وضعيت جسمانی‌اش به بيمارستان منتقل گرديد.

حسين رونقی ملکی که با نام مستعار بابک خرمدين وبلاگ می‌نوشت، يکی از معترضان به نتايج اعلام شده دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران بود.

وی در تاريخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربايجان شرقی بازداشت و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوين به‌سر برد.

اين فعال حقوق بشر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۵ سال حبس تعزيری محکوم شد و اين حکم از سوی دادگاه تجديد نظر استان تهران تأييد گرديد.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

وقتی سردارهای خودی را با تصادف و سکته میکشند تا به خا رج نرو ند و تاریخ بنو یسند این پد ر رو کشتن اب خوردن است بر ا ی قا تل لبا س شخصی پوش و مسلما ن دو لتی

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما