خانه | خبر | اخبارایران

موفقيت يک نمايش ايرانی در جشنواره لهستان

سه شنبه, 1391-03-16 20:01
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

نمايش "زمين و چرخ"، جايزه بزرگ جشنواره بين‌المللی "بانيالوکا"ی لهستان را از آن خود کرد.

خبرگزاری کار ايران (ايلنا) امروز سه‌شنبه ۱۶ خردادماه گزارش داد نمايش "زمين و چرخ" به کارگردانی زهرا صبری، سرپرست گروه تئا‌تر "ياس تمام"، در تازه‌‌ترين حضور خود در عرصه بين المللی توانست جايزه بزرگ جشنواره بين‌المللی "بانيالوکا"، يکی از معتبر‌ترين جشنواره‌های تئا‌تر عروسکی دنيا را به‌دست آورد.

اين دوره از جشنواره تئا‌تر عروسکی "بانيالوکا" که در کشور لهستان برگزار شد آثار قابل توجهی از کشورهای مختلف دنيا از جمله، آلمان، فرانسه و ايتاليا حضور داشتند.

زهرا صبری تمامی اجراهای بين‌المللی آثار گروه را در عرصه‌های بين‌المللی به هنرمندان تئا‌تر ايران تقديم می‌کند. اجراهای نمايش "زمين و چرخ" در جشنواره "بانيالوکا" به حميد سمندريان؛ مدرس و کارگردان مطرح تئا‌تر ايران تقديم شد.

رکسانا بهرام، فاطمه عباسی و مونا سربندی بازيگران نمايش "زمين و چرخ" و زهره برات‌لو دستيار کارگردان، زهرا صبری را در اين اجرا همراهی کرده بودند.

جشنواره تئاتر عروسکی "بانيالوکا" از پنج تا ۱۰ خردادماه در لهستان برگزار شد.

نمايش "زمين و چرخ" در دوازدهمين جشنواره بين‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک به صحنه رفت و جايزه ويژه هيئت داوران جشنواره را از آن خود کرد

نمايش "زمين و چرخ" در دوازدهمين جشنواره بين‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک به صحنه رفت و جايزه ويژه هيئت داوران جشنواره را از آن خود کرد.

افزون بر اين، اجرای عمومی اين اثر در کارگاه نمايش مجموعه تئاتر شهر در سال ۸۷ هم با اقبال مخاطبان و منتقدان تئاتر روبه‌رو شد.

پيش از اين، زهرا صبری اين نمايش را شامل هفت حکايت از مولانا دانسته و گفته بود: "شش حکايت در حاشيه و حکايت موسی و شبان هسته مرکزی نمايش است."

وی افزوده بود: "اين نمايش جزو توليدات سال ۸۶ دفتر توليدات عروسکی مرکز هنرهای نمايشی است."

زهرا صبری سال گذشته، در واکنش به سياست‌های اردشير صالح‌پور، دبير چهاردهمين جشنواره بين‌المللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک، اين جشنواره را ترک کرد.

صبری درباره اين اقدام گفته بود :"تا وقتی که با جشنواره تئاتر عروسکی با نگاه انفرادی و ارباب رعيتی برخورد و برای آن تصميم‌گيری می‌شود، به‌طور کلی در جشنواره تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک شرکت نخواهم کرد. "

اين کارگردان تئاتر عروسکی گفته بود: "جشنواره در حال حاضر برای نگاه هنرمندان ارزشی قائل نيست و با ديده منت به فعاليت‌های هنرمندان تئاتر عروسکی نگاه می‌کند."

صبری با آثاری ايرانی و برگرفته از متون و ادبيات کهن و معاصر ايران‌زمين‌ در دوره‌های مختلف جشنواره بين‌المللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک حضور داشته و توانسته با اجرای آثار خود در جشنواره‌های داخلی و خارجی، جايزه های بسياری برای تئاتر عروسکی بزرگسال ايران به ارمغان آورد.

زهرا صبری زاده ۱۳۴۵‏ در شهرتهران و فارغ التحصيل رشته طراحی صحنه از دانشگاه آزاد اسلامی است.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما