خانه | خبر | اخبارایران

نامه رونقی ملکی به آيت‌الله خامنه‌ای: اين بار بر اعتصاب خود خواهم ايستاد

یکشنبه, 1391-03-07 10:25
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

حسين رونقی ملکی، وبلاگ‌نويس و فعال حقوق بشری که هم‌اکنون در زندان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد در نامه‌ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ايران نوشته است که اين بار بر اعتصاب خود خواهد ايستاد.

به‌گزارش تارنمای کلمه، زندانی سياسی حسين رونقی ملکی روز گذشته شنبه ششم خردادماه در نامه‌ای به آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران از "ظلم‌ها، بازداشت‌ها، شکنجه‌ها و حبس‌ها" نوشت و گفت آن‌چه امروز در ايران می‌گذرد چيزی جز "استبداد و بی‌قانونی و ظلم بر افراد ايران‌دوست، آزادی‌خواه و حق‌طلب" نيست.

اين فعال حقوق بشر نوشت: "بايد بپذيريم جامعه در آستانه يک انفجار بزرگ است و آرامش آن عمدتأ ناشی از زور و ارعاب، زندان و سرکوب است."

حسين رونقی ملکی افزود: "بايد قبول کنيم برخورد با مردم اين سرزمين روز به روز شکلی غيرانسانی‌تر و لجام‌گسيخته‌تر پيدا می‌کند. نه مرزی می‌شناسد و نه حريمی! هر سخن و هر عمل انتقادآميزی را نيز با سرکوب و بازداشت جواب می‌دهند."

وی با اشاره به سخنان متداول آيت‌الله خامنه‌ای در مورد "ايستادگی در مقابل ظلم و استکبار" نوشت بر خلاف اظهارات رهبر جمهوری اسلامی، او و ديگر زندانيان سياسی و حتی ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، رهبران جنبش موسوم به سبز "به‌خاطر آزادی‌خواهی، حق‌طلبی و ايستادگی در مقابل ظلم و استکبار و نگرانی برای آينده ايران، بازداشت‌ها و شکنجه‌ها و حبس‌ها" ديده‌اند.

حسين رونقی ملکی: اين بار با بردباری خواهم ايستاد شايد لايق آن باشم در کنار مرحوم هدی صابر که مظلومانه جان خود را در زندان از دست داد قرار بگيرم

حسين رونقی ملکی در نامه خود اعلام کرده است که در اعتراض به "رويه‌های غيرقانونی" از تاريخ ششم خردادماه ۱۳۹۱ اعلام اعتصاب غذا می‌کند و مسئوليت حفظ جان او بر عهده مسئولان جمهوری اسلامی است.

وی نوشته است: "اين اعتصاب غذا در اعتراض به ناروايی‌ها و شکايت از دخالت‌های سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در امور قضايی و سلب استقلال اين قوه و تلاش برای احيای قانون اساسی، آيين دادرسی، استقلال قضايی و احيای حقوق زندانيان سياسی و خانواده هايشان نظير برخورداری از مرخصی، تلفن، ملاقات و غيره است."

رونقی ملکی در پايان نامه خود تأکيد کرده است: "اين بار با بردباری خواهم ايستاد شايد لايق آن باشم در کنار مرحوم هدی صابر که مظلومانه جان خود را در زندان از دست داد قرار بگيرم."

رضا هدی‌صابر، روزنامه‌نگار و فعال ملی ـ مذهبی در روز ١٢ مردادماه ١٣٨٩ بازداشت شد و از تاريخ ١٢ خردادماه ۱۳۹۰ در اعتراض به "قتل هاله سحابی" در زندان دست به اعتصاب غذا زد و پس از ۱۰ روز در بيمارستان مدرس تهران درگذشت. پزشکان متخصص علت مرگ وی را ناشی از عوارض اعتصاب غذا دانستند.

پيش از اين تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران (هرانا)، روز پنج‌شنبه سوم خردادماه نوشته بود حسين رونقی ملکی، به دليل عدم رسيدگی پزشکی و عدم انتقال وی به بيمارستان خارج از زندان در پی از کار افتادن يکی از کليه‌هايش، از روز دوم خرداد دست به اعتصاب غذا زده است.

اين وبلاگ‌نويس روز شنبه ۳۰ خردادماه دچار تشنج شديد شده بود و پزشکان نسبت به وضعيت جسمانی وی هشدار داده و گفته بودند اعتصاب غذا برای او برابر با مرگ است.

به‌گفته پزشکان ارولوژ براساس سيتی‌اسکن جديدی که از کليه‌های حسين رونقی ملکی گرفته شده کليه چپ اين وی به طور کامل از کار افتاده است و بايد تخليه شود.

پزشکان گفته‌اند وضعيت کليه راست حسين رونقی ملکی نيز به‌هيچ‌وجه رضايت بخش نيست و چنان‌چه به‌زودی تحت عمل جراحی قرار نگيرد از کار خواهد افتاد.

حسين رونقی ملکی بارها در زندان در اعتراض به عدم رسيدگی به وضعيت خود دست به اعتصاب غذا زده است.

او که با نام مستعار بابک خرمدين وبلاگ می‌نوشت، يکی از معترضان به نتايج اعلام شده دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران بود.

وی در تاريخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربايجان شرقی بازداشت شد.

اين فعال حقوق بشر به ۱۵ سال حبس تعزيری محکوم شده است.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما