خانه | خبر | اخبارایران

فيات صادرات خودرو به ايران را متوقف می‌کند

شنبه, 1391-03-06 17:18
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

شرکت ايتاليايی خودروسازی فيات به ديگر شرکت‌های توليد خودرو پيوست که برای قطع رابطه تجاری با ايران و همراهی با تحريم‌های غرب عليه اين کشور، صادرات خودرو به ايران را متوقف کرده‌اند.

به گزارش آسوشيتدپرس، فيات، شرکت اتومبيل‌سازی ايتاليا در تورين روز گذشته، پنجم خرداد (۲۵ ماه مه) اعلام کرد به همراه شرکت‌های تابعه‌ خود فروش خودرو به ايران را پايان خواهد داد.

جامعه بين‌المللی بيم آن را دارد که هدف از برنامه هسته‌ای ايران توليد سلاح‌های هسته‌ای باشد و از اين رو تحريم‌های شديدی را عليه جمهوری اسلامی ايران آغاز کرده است که از آن جمله می‌توان به تحريم خريد نفت ايران که مهم‌ترين و عمده‌ترين کالای صادراتی اين کشور به شمار می‌آيد، اشاره کرد. ايران همچنان اصرار دارد که برنامه هسته‌ای‌ آن اهدافی صلح‌آميز دارد.

گروه "اتحاد عليه ايران هسته‌ای" صنايع خودروسازی را نيز تحت فشار قرار داده است تا روابط تجاری خود را با ايران را قطع کنند.

فروش شرکت‌های فيات به ايران از نظر تعداد بسيار ناچيز است و اغلب شامل کاميون‌ها و اتوبوس‌های "ايوکو" می‌شود

ناتان کارلتون، سخنگوی گروه "اتحاد عليه ايران هسته‌ای" درباره تصميم فيات به متوقف ساختن فروش خودرو به ايران اظهار داشت: "اين گامی است که در جهت صحيح برداشته شده است و در عين حال، از تأثير فشار عمومی بر اين شرکت‌ها حکايت دارد."

شرکت خودروسازی فيات و شرکت صنعتی کاميون‌سازی فيات نيز در بيانيه‌هايی جداگانه اعلام کردند که از تلاش‌های بين‌المللی برای رسيدن به راه حلی ديپلماتيک در رابطه با مسئله ايران، حمايت می‌کنند.

هر دو شرکت در عين حال اعلام کردند که فروش آن‌ها به ايران از نظر تعداد بسيار ناچيز است و اغلب شامل کاميون‌ها و اتوبوس‌های "ايوکو" می‌شود.

بر اساس اين بيانيه‌ها، هيچ يک از خودروها، کاميون‌ها و اتوبوس‌های اين شرکت‌ها در ايران توليد نمی‌شده است.

فيات همچنين اعلام کرد که شرکت‌های تابعه‌اش نيز به اين تعهد الزام‌آور احترام می‌گذارند که به هر گونه رابطه تجاری با ايران اعم از فروش محصولات يا قطعات يدکی پايان دهند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما