خانه | خبر | اخبارایران

افزايش قتل، خودکشی و سقط جنين در ايران

شنبه, 1391-02-23 12:38
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

در سال‌های اخير جرايم خشن، قتل، خودکشی با قرص برنج و سقط جنين در ايران افزايش يافته است.

تارنمای فرارو امروز شنبه ۲۳ ارديبهشت‌ماه گزارشی از افزايش جرايم خشن در ايران منتشر کرد.

بنا به اين گزارش سازمان پزشکی قانونی در ۱۱ ماه از سال ۱۳۹۰ از وقوع ۵۶۷ هزار و ۳۱۵ مورد پرونده نزاع، خبر داده است.

قاضی فخرالدين جعفرزاده، سرپرست دادسرای جنايی تهران، روز گذشته از افزايش قتل‌های ارتکابی به‌وسيله سلاح سرد و افزايش خريد و فروش آزاد اين سلاح‌ها به‌ويژه در تهران خبر داد.

همچنين اين سازمان اعلام کرده است که مرگ بر اثر مسموميت نيز طی سال‌های اخير روندی صعودی داشته به‌طوری که رقم ۲۱۴ مورد مرگ بر اثر مسموميت قرص برنج در سال ۸۷ به ۴۶۳ مورد در سال ۹۰ رسيده است.

آمار خودکشی در ايران در شش ماه پايانی سال گذشته هنوز اعلام نشده است اما آمار خودکشی در سه ماهه نخست سال‌ گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ و چهار دهم درصد افزايش داشت. در سه ماهه نخست سال‌ گذشته ۹۵۲ نفر در کشور خودکشی کرده‌اند که از اين ميان ۲۷۴ نفر زن و ۶۷۸ نفر مرد بوده‌اند.

تارنمای فرارو: بيشتر صاحب‌نظران مقابله با تورم، بيکاری، فشارهای اقتصادی و اجتماعی و نيز تلاش برای کاهش عوامل تنش‌زا و آسيب‌های روحی و روانی را از جمله راهکارهای نخستين برای کنترل پديده‌های ناهنجار نزاع، قتل، خودکشی و... می‌دانند

اين در حالی است که در کل سال ۸۸، سه‌هزار و ۱۲۲ خودکشی و در سال ۸۹، سه‌هزار و ۶۴۹ خودکشی گزارش شده است.

بر اساس اظهارات رئيس پزشکی قانونی در سال گذشته بيشترين موارد مرگ ناشی از مسموميت با قرص برنج در تهران ثبت شده است که تعداد آن‌ها به ۲۰۵ فوتی می‌رسد.

قرص برنج که به نام فسفيد آلومينيوم نيز شناخته می‌شود قرصی است که يک عدد آن قادر است هزاران شته را از بين ببرد. اين قرص از خود گاز فسفيد توليد می‌کند و برای جلوگيری از آفت‌زدگی برنج در انبار‌ها مورد استفاده قرار می‌گيرد و به‌راحتی نيز در عطاری‌ها فروخته می‌شود.

از سوی ديگر برپايه آمار وزارت بهداشت ايران، سقط جنين در سال‌های گذشته حدود ۲۰ درصد در کل کشور رشد داشته است. اين در حالی است که آمار فوق مربوط به پرونده‌های قانونی است.

چندی پيش مديرکل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفته بود سالانه در کشور ۸۰ هزار مورد سقط جنين قانونی و غيرقانونی انجام می‌شود.

وی همچنين افزوده بود هر سال يک ميليون و ۲۰۰ هزار تولد در کشور رخ می‌دهد که ۱۷ درصد بارداری‌ها ناخواسته است.

برپايه گزارش تارنمای فرارو بيشتر صاحب‌نظران مقابله با تورم، بيکاری، فشارهای اقتصادی و اجتماعی و نيز تلاش برای کاهش عوامل تنش‌زا و آسيب‌های روحی و روانی را از جمله راهکارهای نخستين برای کنترل پديده‌های ناهنجار نزاع، قتل، خودکشی و... می‌دانند.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

با اینکه این اعداد و ارقام را بارها اینجا و آنجا دیده بودم باز با خواندن این متن سخت جا خورده و غمگین شدم. یک لحظه فکر کنیم که اصلا نفت هم نداشتیم حالا که ایران دو میلیون ونیم نفت میفروشد وضع این است وای به آن روز .
حاکمیتی که با نهج البلاغه و قواعد 14 قرن پیش بخواهد جامعه 80 میلیونی امروز ایران را اداره کند بیلانی بهتر از این نخواهد داشت. تازه حضرات خیال دارند به دنیا مدیریت یاد دهند!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما