خانه | خبر | اخبارایران

تجمع اعتراضی مردم بوکان در پی کشته شدن يک دختر ۱۷ ساله

جمعه, 1391-02-01 23:41
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

به‌دنبال کشته شدن يک دختر ۱۷ ساله در شهر بوکان شمار چشمگيری از مردم اين شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

بنا به گزارش‌های دريافتی، امروز جمعه يکم ارديبهشت‌ماه، مردم با تجمع در مقابل فرمانداری شهر بوکان، خواهان مجازات افرادی بودند که در کشته شدن سميه فيض‌الله‌پور دختر ۱۷ ساله دست داشتند.

جسد اين دختر پس از چند روز ناپديدشدن در روز ۲۴ فروردين‌ماه زير پل اميرآباد بوکان کشف شد.

به گفته مقام‌های پزشکی اين دختر چند روز پيش از کشف جسد، جان خود را از دست داده بود.

به گزارش آژانس خبری موکريان، "دراين تجمع که با حضور گسترده نيروهای انتظامی همراه بود فرماندار بوکان خواست سخنرانی نمايد که با سر و صدای حاضران روبه‌رو شد."

در ادامه اين گزارش آمده است پدر سميه فيض‌الله‌پور به تجمع‌کنندگان گفته است: "نيروهای انتظامی و امنيتی در جهت پيدا کردن عامل يا عاملان مرگ سميه تلاش زيادی به‌عمل آورده‌اند و از مردم خواست که آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند."

يکی از شهروندان بوکان پيش از اين تجمع به خبرنگار زمانه گفته بود، عدم برخورد جدی دولت، باعث افزايش اين رويدادها در سطح شهر شده است

گفته می‌شود پس از کشف جسد اين دختر، چند نفر به نام‌های حسن بانه‌ای، رسول کشوری و عبدالله دادوند بازداشت شده‌اند.

يکی از شهروندان بوکان پيش از اين تجمع به خبرنگار زمانه گفته بود، عدم برخورد جدی دولت، باعث افزايش اين رويدادها در سطح شهر شده است.

چند روز پيش خبرگزاری ديده‌بان حقوق بشر کردستان نوشته بود، "در روزهای اخير در شهر بوکان افراد موتورسوار با ربودن دانش‌آموزان راهنمايی و ابتدايی اقدام به تجاوز و قتل آنها نموده‌اند و شب‌هنگام نيز با عربده‌کشی و چاقوکشی به تهديد مردم می‌پردازند. شهروندان بوکانی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان از دوگانگی در برخورد با مسايل سياسی و اين‌گونه مسايل که امنيت جانی و روانی آنها را گرفته است به‌شدت معترض‌اند."

به دنبال کشف جسد اين دختر، جمعی از فعالان حقوق زنان در اطلاعيه‌ای خواستار اعتراض به اين اقدام شده بودند.

در اين اطلاعيه آمده بود: "تداوم اين وضعيت و عدم برخورد مناسب با دسته‌کشی‌های خيابانی و باندهای تبهکاری و توزيع مواد مخدر به بغرنج‌تر شدن فضا و تداوم اين شکل از رفتارهای غير انسانی و به‌دور از شأن انسانی و شأن واقعی فرهنگ مردم شهر بوکان شده و تا به‌حال در اين تداوم وضعيت جمعی از جگرگوشه‌های فرزندانمان قربانی شده‌اند که آخرين مورد قتل ناجوانمردانه سميه فيض‌الله‌پور، دختر جوان يکی از خانواده‌های همشهری و همزبان و همکلاسی فرزندان ماست."

خودکشی دو دانشجو در شهرهای پيرانشهر و ايلام و همچنين تلاش برای کودک‌ربايی در مقابل يک مدرسه در سقز از جمله رويدادهای کردستان طی هفته‌های گذشته بودند.

اين وقايع در حالی است که سال گذشته احمد خاتمی، عضو هیأت رئيسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه تهران، از ايران به‌عنوان امن‌ترين کشور جهان ياد کرد.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

وضعيت کردستان عراق را باايران مقايسه کنيد ببينيد چه بلايی سر مردم ايران آمده ....

خبر به شدت ناراحت کننده است، ولی در این گیر و دار عاقبت اصل برائت و حقوق متهم چی شد؟ چرا اسامی متهمین را قبل از محکوم شدن (یا حداقل طدور کیفرخواست) اعلام می کنند؟ البته شاید مته به خشخاش گذاشتن به نظر بیاید، ولی بالاخره رسانه ها هم باید کمی احتیاط کنند-فعلاً که قوۀقضائیه مان پرت است. با عرض معذرت البته.

دلیل اصلی این نا امنی ها حضور ت تروریست های کرد و گروه های وابسته به تروریستهای پ ک ک در منطقه جهت ایجاد نا امنی در منطقه ممی باشد

برادر ahmad ، با توجه به مشابهت اين موضوع با فجايع قبلي در شهرهاي ديگر مثل خمين بنظر کار اراذل و اوباش حکومتي ميباشد که آزادانه دست به تجاوز بچه ها بزنند...
نمونه ديگر در استخر برزيل اتفاق افتاد!...

ايران به‌عنوان امن‌ترين کشور جهان ! و هيچ گرسنه در ايران پيدا نميکنيدو....نمونه هزاران دروغ حکومت ميباشد..
شرم کنيد از پيرمرد بندر عباسی که فرياد گرسنگی ميزند در حاليکه ميلياردها دلار متعلق به او را به باد فنا داديد....

متسفانه این تجمع بزرگ بخوبی اطلاع رسانی شده . چرا با اطلاع رسانی . دیگر امیدواریم شاهد چنین وقایع تخلی نباشیم . بسیار دردناک است.
این تجمع اعتراضی به بیش از 6هزارنفرمیرسید.و 65درصد اون رو جمعیت زنان تشکیل میداد. زنده باد زنان بوکان

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما