خانه | خبر | اخبارایران

واکنش احمد خاتمی به سخنان رفسنجانی در مورد رابطه با آمريکا

جمعه, 1391-01-18 16:58
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

احمد خاتمی در نماز جمعه تهران گفت تنها کسی که می‌تواند در مورد مذاکره با آمريکا تصميم بگيرد، رهبر جمهوری اسلامی ايران است.

به گزارش منابع خبری ايران، امروز جمعه ۱۸ فروردين‌ماه احمد خاتمی، عضو هیأت رئيسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه پايتخت گفت: "هيچ کس در جايگاهی نيست که بخواهد از مذاکره با آمريکا در کشور صحبت کند."

وی افزود اين جايگاه فقط در اختيار آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی است و جز وی شخص ديگری نمی‌تواند کاری بکند.

احمد خاتمی همچنين گفت از روز قطع رابطه ايران با آمريکا، بيشتر "دولتمردان آمريکايی درخواست مذاکره با ايران را داشته‌اند و به‌طور آشکار و پنهان تقاضای ارتباط با ايران را از مسئولان کشور کرده‌اند."

وی با بيان اين‌که سخن مذاکره با آمريکا "ساده‌لوحی بيش نيست"، افزود: "مذاکره اين نيست که ما با يکديگر صحبت کنيم بلکه مذاکره يعنی دادوستد و انقلاب اسلامی چه چيزی دارد که بخواهد با آمريکا دادوستد داشته باشد و در مقابله چه چيز را می‌تواند از آمريکا بگيرد."

هاشمی رفسنجانی: مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آن‌ها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟

احمد خاتمی با اين سخنان خود به‌طور تلويحی به سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام پاسخ داده است.

سه روز پيش هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگویی با "فصلنامه مطالعات بین‌المللی" گفت که در زمان حیات آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ايران، نامه‌ای به او نوشته و خواهان آن شده است که در زمان حیاتش، هفت موضوع، از جمله رابطه ايران با آمريکا را حل کند تا در آینده به معضلی بر سر راه کشور تبديل نشود.

هاشمی رفسنجانی افزود: "نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست. آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آن‌ها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آن‌ها شویم. مذاکره می‌کنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند و یا ما مواضع آن‌ها را پذیرفتیم، تمام است."

اين سخنان هاشمی رفسنجانی با واکنش‌های منفی‌ای از سوی اصولگرايان حکومتی روبه‌رو شد.

حمیدرضا ترقی، معاون بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی، در اين‌باره گفت: "هر گونه اظهارنظر مبنی بر علاقه و شیفتگی برای مذاکره با آمریکا به ضرر بیداری اسلامی و نیروهای انقلاب است و اگر بصیرت داشته باشیم به هیچ‌وجه چنین مواضعی را مطرح نمی‌کنیم."

ترقی افزود: "هاشمی از دورانی که مسئولیت اجرایی کشور را برعهده داشت تا به امروز بر این باور است که مذاکره با آمریکا مشکلات کشور را حل می‌کند در حالی که دیدگاه وی در این خصوص با واقعیت‌ها و عملکرد سران آمریکا در تضاد است."

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ايران نيز با بيان اين‌که هیچ کس به‌جز رهبر جمهوری اسلامی ایران، صلاحیت اظهارنظر در مورد رابطه با آمریکا را ندارد، گفت: "موضوع رابطه با آمریکا همچنان خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است و هیچ کس در این زمینه جدای از نقطه‌نظرات رهبری نه صلاحیت دارد و نه می‌تواند تصمیم‌گیری کند."
 

Share this
Share/Save/Bookmark

در کشورهای آزاد جهان این مجلس است که تصمیم میگیرد که چه رابطه ای با منافع ملی دارد در ایران هم گویا در چند قرن پیش مجلس در راس امور بود اما امروز چون مجلس وریس آن از جنس خود احمد خاتمی هستند ومایه وسابقه ای مگر اختلاس ورفیق بازی از خود ندارند منطقی هم هست که در راس امور نباشند زیرا یکهو میبینیم که مثلا هر یک یک استان را به بیگانگان بخشیده اند تا فرزندانشان در اروپا وامریکا دکتر شوند وبه سلامتی این نور عین ها باز گردند ومیرات بیکار المشاغل را ادامه دهند از این مجلس کاری جز بله بله احسن احسن بر نخواهد آمد وبراستی هم حقوق خود را میگیرند مثلا در اروپا وقتی کسی نماینده است هیچ مزایایی نسبت به دیگران ندارند اما در ایران هم حقوق گزاف هم راننده هم ماشین ضد گلوله هم خانه وهمه چیز دارد بعد از دهسال که دیگر نماینده نیست هنوز محافظ وراننده وووو دارد خوب اگر بنا بود اینان بله گو نباشند باید میرفتند فعله گی میکردند گرچه سواد وشعور سیاسی شان بیش از فعله های محترم نیست آقای خاتمی چون نه در انقلاب بوده نه هزینه ای کرده نه انقلابیون را میشناسد نه از آرمانهای انقلاب جیزی خوانده یا میداند یکهو صاحب اینهمه کرامات انقلاب شده است چه باید بکند چه باید بگوید جز آنجه قبلا نوشته شده ویا با او گفتگو شده است ماخیلی چیزها داریم به امریکایی بدهیم وآنها خیلی چیز ها دارند که ما میتوانیم بگیریم این معامله شعور سیاسی میخواهد خوب خاتمی ندارد که خبر داشته باشد وجود دارد آنها میخواهند اسلام ناب محمدی را بگیرند آقای خاتمی آیا اسلام ناب محمدی اختلاس های بزرک دارد دزدی دارد فقر دارد فحشای سر سام آور دارد اختلاف طبقاتی از زمین تا ثریا رادارد رفیق بازی وباند بازی دارد بیت المال وثروت مردم را تنها به خودی ها دادن دارد حیف ومیل بیت المال مسلمین؟ را دارد دین گریزی دارد اسلام ستیزی که منشا آن شما باشید دارد گرانی ونداری دارد صادرات دختران به دبی دارد دولت ناتوان ونادان دارد هنوز میشود داردها هم البته با یک علامت سوال در مقابلش بیشمار شمرد اگر ندارد که پس آنچه در ایران شاهد وحاضر است چیست؟ اگر دارد که بسیار زشت وبد است پس اجازه بدهید امریکاییها بیایند واز ما بگیرند که خیلی هم مرحمت میکنند زیرا آمریکاییها بر خلاف انگلیس ها هر جا که بروند آبادی از خود جا میگذارند ومیروند وانگهی امروز زمان انتخاب با هوشان جامعه در سیاست در دنیا رسم شده است الته غیر از مملکت ما بنابراین اگر رابطه ای باشد حتما دیگر استعماری نیست زیرا با هوشان از منافع سرزمین خود دفاع میکنند آقای خاتمی قدری تاریخ انقلاب را بخوانید بنده با هاشمی رفسنجانی موافق نیستم زیرا این اختلاف طبقاتی از هدیه های او نیز شمرده میشود اما او بیشک بر تر از هر آنکه در دور وبرت میبینی در زمان انقلاب بود شما از خود مایه ای سندی نوشته ای مدرکی گفته ای بیاور که نداری البته امثال شما که میوه چینان اند یکی دوتا ده تا صد تا نیستند حال توجه بفرمایید به سر انقلاب چه آمد که اکنون جامعه به این روز افتاده است که تخم مرغش هم مصنوعی وجینی میشود مگر تخم شتر مرغ های لاریجانی بزرگوار نصیب ملت شود که آنهم بعید است زیرا کسی که چون شما نو رسیده است هزار قسم دروغ خواهد خورد که شتر مرغهایش همه نازا شده اند وملت باید بروند کلو واشربو و لاتسرفوا را پیشه کنند

احمد خاتمی همچنين پرسید: " مذاکره يعنی دادوستد ولی انقلاب اسلامی چه چيزی دارد که بخواهد با آمريکا بدهد؟
پاسخش این است: بیشرفی تجاوز به عنف٬ فساد٬ فحشا٬ اهل بیت٬ امامت٬ ولایت٬ سرقت میلیاردی٬ رشوه دهی و رشوه گیری و هزاران بیشرمی و بیشرفی دیگر...

احمد خاتمی همچنين پرسید: ...و در مقابله چه چيز را می‌تواند از آمريکا بگيرد. تضمین یک قواد به نشسته ی خود!
احمد خاتمی مثل گرگ تیرخورده ای ست بعد از آنانی که به گوسفندان تجاوز کرده باشد و آنها را دریده باشد و دهانش بوی خون انسان بدهد. خجالت بر ما مردم که چنین دریوزگانی را بقدرت رسانده ایم. خاک بر سر ما ملت.

‫نمی دانم با وجو اینکه از طرفداران بی طرف هاشمی هستم ‫‫هر وقت او را می بینم و
‫سخنی از او می شنوم یاد عمربن العاص می افتم.
‫شعار فعلی انقلاب اسلامی چیست؟
‫من خودم بدون کمک و رای مردم دولت تعیین می کنم ، من توی دهن ملت میزنم ، من
‫زندانها را به جهنم و دانشگاه ها ‫را ‫به زندان تبدیل می کنم ، من بیکار ایجاد میکنم، من
‫مردم را آواره میکنم، من فرهنگ ایرانی را نابود می کنم و فرهنگ عرب ها را جایگزین او
‫می کنم ، من روز سیزده بدر را به روز الطبیعت تبدیل میکنم و روز چهار شنبه سوری را
‫به روز چهار شنبه خاندان سوزی تبدیل میکنم ، من حساب های بانکی خاندان حکومت
‫را آباد میکنم و یارانه ها را هدفمند می کنم. من ایران و ملت ایران را نابود می کنم و
‫فلسطین و لبنان و سوریه را آباد میکنم.
‫شعار نه غربی و نه شرقی چی شد ؟
‫هم شرقی و هم غربی مرگ بر آمریکا و اسرائيل
‫‫‫اینجا بحث سر مذاکره نیست مسئله بر سر رقابت دو ابر قدرت یعنی آمریکا و ایران است.
‫من پیشنهاد می دهم که برای تحریم آمریکا مرکز سازمان ملل را به ایران منتقل کنند ،‫
‫محل ‫آن هم میتواند محل برگزاری نمایشگاه ها نزدیک زندان اوین باشد.
‫حالا که انتقاد و پیشنهاد آزاد شده پیشنهاد میدهم انقلاب جمهوری اسلامی شماره
‫ یک را که حدود ‫بیست سال پیش فاتحه اش خوانند را رسمأ خاتمه ‫و انقلاب اسلامی
‫شماره ۲ را شروع کنند .
‫یادش بخیر امام خمینی میگفت شاه پول ملت را اسلحه میخرد تا منافع آمریکا را حفظ
‫کند و ژاندارم منطقه شود. الان؟


خجالت بر ما مردم که چنین دریوزگانی را بقدرت رسانده ایم. خاک بر سر ما ملت. ,واقعا درست گفتي هموطن و هزاران خاك كه هنوز مانند كبك سر مان را در برف كرده ايم و سكوت كرده ايم. خلايق هرچه لايق

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما