خانه | خبر | اخبارایران

گروهی از زندانيان سياسی خواهان تحريم انتخابات شدند

پنجشنبه, 1390-10-01 12:12
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

۳۹ تن از زندانيان سیاسی ايران با انتشار بيانيه‌ای شرکت در نهمين دوره انتخابات مجلس را "کمک به تقویت و تحکیم پایه‌های استبداد و خودکامگی" دانستند.

در پی اظهارنظرها و بيانيه‌های مختلفی که در روزهای اخير در مورد انتخابات مجلس نهم در ايران منتشر شد، گروهی از زندانيان سياسی که در ميان آنان فعالان سياسی، روزنامه‌نگاران و فعالان جنبش دانشجويی ديده می‌شوند در بيانيه‌ای اين انتخابات را "فرمايشی" خوانده و از مردم خواستند که در آن شرکت نکنند.

آن‌ها با اشاره به "انسداد کامل سیاسی" در ايران و زندانی شدن بسياری از چهره‌های مطرح در عرصه‌های مختلف، از جمله زندان خانگی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان دولت؛ و همچنين وجود "کمترين نشانه" از آزادی‌های سياسی و مدنی، شرکت در اين انتخابات را رد کرده‌اند.

آن‌ها همچنين گفته‌اند که مطالبه "انتخابات قانونی، سالم و آزاد" که پس از برگزاری انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در ايران در جريان جنبش موسوم به سبز مطرح گرديد، همچنان پا بر جاست.

اين زندانيان سياسی نوشته‌اند در ايران هم‌اکنون يک "حکومت نظامی اعلام نشده" حاکم است و انتخابات تحت سيطره نظاميان و نيروهای امنيتی قرار دارد.

بيانيه ۳۹ زندانی سیاسی: امروز گرم‌کردن تنور این انتخابات به هر شکل و نحو، کمک به استبداد است

به گفته اين گروه از زندانيان سياسی ايران "چنین انتخاباتی هیچ شباهتی با انتخابات مطرح شده در قانون اساسی کشور که هدف آن اعمال حاکمیت مردم است ندارد و در هیچ کجای دنیا هم چنین انتخاباتی آزاد، سالم و مبین حاکمیت ملی تلقی نمی‌شود."

۳۹ زندانی سیاسی ضمن برشمردن "انتخابات آزاد و منصفانه" به‌عنوان "يکی از بهترين شيوه‌های رسيدن به مطالبات سیاسی و اجتماعی مردم" گفته‌اند: "ولی شرایط غیر آزاد و ناعادلانه تحمیل‌شده بر این انتخابات، تردیدی باقی نمی‌گذارد که نامزد شدن در آن تنها و تنها، مشروعیت دادن به انتخاباتی رسوا و نمایشی و کمک به تقویت و تحکیم پایه‌های استبداد و خودکامگی و پشت کردن به آرمان‌های دمکراتیک و ضد استبدادی انقلاب اسلامی و نادیده انگاشتن فداکاری‌های بی‌دریغ مردم در راه آزادی و کرامت انسانی در جنبش اجتماعی پدید آمده از بطن انتخابات سال ۸۸ است."

آن‌ها تأکيد کرده‌اند: "امروز گرم‌کردن تنور این انتخابات به هر شکل و نحو، کمک به استبداد" است.

مصطفی تاج‌زاده، محسن ميردامادی، بهزاد نبوی، محسن امين‌زاده، فيض‌الله عرب‌سرخی، علی‌رضا رجايی، عيسی سحرخيز، کيوان صميمی، بهمن احمدی امويی، مسعود باستانی، علی مليحی، عبدالله مومنی و عماد بهاور، از جمله امضاکنندگان اين بيانيه هستند.

۲۲ آذرماه جاری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نيز طی بيانيه‌ای اعلام کرد که نه فهرست انتخاباتی ارائه می‌دهد و نه در انتخابات آينده مجلس از کسی پشتيبانی می‌کند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دليل اين تصميم خود را "باز نشدن فضای عادلانه انتخاباتی و فراهم نشدن رقابت سالم انتخاباتی" عنوان کرده بود.

در روز ۲۸ آذرماه محمد خاتمی، رئيس جمهور پيشين ايران در مورد شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس اعلام کرد: "حرف بنده همان است که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام کرده که اصلا‌ح‌طلبان نمی‌توانند و نبايد در انتخابات نامزد و فهرستی داشته باشند."

خاتمی افزود: "وقتی همه نشانه‌ها دلالت بر اين دارد که نبايد در انتخابات شرکت کنيم، بنابراين شرکت در انتخابات معنايی ندارد."

شورای هماهنگی راه سبز اميد نيز در همين روز با انتشار بيانيه‌ای در رابطه با برگزاری نهمين دوره انتخابات مجلس، از ايرانيان خواست که در اين انتخابات شرکت نکنند.

اين شورا و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دو تشکل اصلاح‌طلبان ايران هستند که هم در داخل کشور و هم خارج از مرزها فعاليت دارند.

نهمين دوره انتخابات مجلس ايران ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ برگزار می‌شود.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

گماردن يک عده..... ناييد شده توسط مصباح و جنتي که مجلس را دکان کاسبی خود کرده اند و در مقابل بی قانونيها و چماقداري و جنايات و دزديها مثل اختلاس «سه‌هزار میلیاردی تومانی» يا سکوت پيشه ميکنند يا خود شريک قافله هستند! را انتخابات مينامند!!؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما