خانه | خبر | اخبارایران

صالحی "طرح حمله ايران به سپر دفاع ضد موشکی ناتو" را تکذيب کرد

چهارشنبه, 1390-09-23 15:20
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

وزير امور خارجه ايران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکيه‌ای خود نظرات يک نماينده مجلس در مورد حمله به سيستم موشکی ناتو در خاک ترکيه را نظرات شخصی وی عنوان کرد.

به گزارش رسانه‌های ترکيه، احمد داود اوغلو، وزير امور خارجه ترکيه در گفت‌وگوی تلفنی با علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران، ناخرسندی خود از سخنان اخير حجت‌الاسلام حسين ابراهيمی، نايب رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس درباره‌ حمله ايران به سامانه موشکی ناتو در خاک ترکيه را اعلام کرد.

حسین ابراهیمی چندی پيش گفته بود اگر برای ایران خطری ایجاد گردد این کشور مورد هدف قرار دادن سامانه دفاع موشکی ناتو در ترکیه را حق طبیعی خود می‌داند.

ابراهیمی همچنین افزوده بود که نیروهای ایران در این مورد طرح‌هایی را آماده کرده‌اند و چون اين سامانه موشکی در ترکیه جهت محافظت از اسرائیل است مورد هدف ايران قرار خواهد گرفت.

پيش از او سردار پاسدار اميرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نيروی موشکی سپاه پاسداران گفته بود در صورتی که ايران هدف حمله خارجی قرار گيرد سپر دفاع ضد موشکی ناتو در ترکيه نخستين نقطه‌ای است که توسط جمهوری اسلامی هدف حمله قرار خواهد گرفت.

حسين ابراهيمی، نايب رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس گفته بود اگر برای ایران خطری ایجاد گردد به سامانه دفاع موشکی ناتو در ترکیه حمله خواهد شد و ايران در این مورد طرح‌هایی را آماده کرده‌ است

علی‌اکبر ‌صالحی در گفت‌وگوی تلفنی با احمد داود اوغلو گفته است سخنان حسين ابراهيمی درباره حمله به سامانه موشکی ناتو در ترکيه، ديدگاه شخصی وی بوده و بازتاب‌دهنده نظرات دولت ايران نيست.

گفته می شود وزارت امور خارجه ایران به ترکيه اطمینان داده است که از چنین تهدید‌هایی پشتيبانی نمی‌کند و مقامات ترکيه تنها بايد به بیانیه‌ها و اظهارات مقام‌های رسمی ایران مانند وزیر امور خارجه یا رئیس جمهور توجه کنند.

پيش از اين يک بار ديگر نيز احمد داود اوغلو در سفر جده و در ديدار با صالحی ناخرسندی خود از چنين اظهاراتی را عنوان کرده بود.

استقرار موشک‌های ناتو در نزديکی مرز ترکيه و ايران با وجود توافق دولت ترکيه، در ماه‌های اخير با اعتراضات شديد جمهوری اسلامی ايران روبه‌رو شده است.

مرکز پژوهش‌های مجلس ايران در گزارشی که روز ۲۵ تيرماه سال جاری منتشر شد گفت "سپر دفاع موشکی ناتو می‌تواند تهديدی جدی عليه ايران تلقی شود."

اين مرکز اعلام کرد: "استقرار بخشی از سامانه اين سپر دفاع موشکی در ترکيه و در همسايگی ايران در مجموع تهديدی را عليه ايران خواهد داشت."

استقرار اين موشک‌ها از شهريورماه سال جاری آغاز شد. آمریکا و اروپا می‌گويند چنین سامانه‌ای را برای مقابله با تهدید گسترش موشک‌های بالستیکی از جمله توسط کشورهایی مانند ایران می‌خواهند.

ایران طی یک دهه اخیر پیوسته در حال گسترش توانایی‌های موشکی خود بوده است.

اين طرح در زمان جرج بوش، رئيس جمهور پيشين آمريکا در رابطه با آن‌چه که تهديدات ايران و کره شمالی می‌خواند مطرح شد.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

سیاست کاملا مزورانه رژیم از یک سو تهدید میکنند وقتی واکنش سختی می بینند آنرا لاپوشانی میکنند که مثلا نظر رسمی نیست در حالیکه شخصی در جایگاه رسمی و از تریبون رسمی چه حقی دارد سخنان شخصی بر علیه امنیت ملی کشوری بیان کند؟

مش قاسم با شناسنامه ايراني : دروغ چرا؟..تا قبرآآآ... تکذيب تکذيب ميشود..!!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما