خانه | خبر | اخبارایران

روسيه: پيامد حمله به ايران فاجعه‌بار خواهد بود

سه شنبه, 1390-09-22 08:58
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ولاديمير چيژوف، نماينده دائم روسيه در اتحاديه اروپا گفت پيامدهای حمله آمريکا و اسراييل به ايران "فاجعه‌بار" خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری ريا نووستی، چيژوف روز دوشنبه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر ۱۳۹۰) به خبرنگاران گفت: "پيامدهای فاجعه بار اين حمله نه فقط برای منطقه بلکه در عرصه گسترده‌تری رخ خواهد داد."

سرگی لاوروف، وزير خارجه روسيه نيز پيشتر گفته بود حمله اسراييل به ايران "اشتباه بزرگی" است و "پيامدهای فاجعه‌باری به همراه خواهد داشت."

تهديدهای لفظی اسراييل برای حمله به ايران از دو ماه پيش دوباره شدت گرفته است. مقامات نظامی ايران نيز در مقابل می‌گويند هرگونه حمله نظامی به ايران با پاسخ محکم و "پشيمان‌کننده‌ای" روبرو خواهد شد.

لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريکا نوامبر سال جاری ميلادی گفت حمله نظامی به ايران "به اقتصاد جهانی آسيب می‌رساند."

تهديدهای لفظی اسراييل برای حمله به ايران از دو ماه پيش دوباره شدت گرفته است. مقامات نظامی ايران نيز در مقابل می‌گويند هرگونه حمله نظامی به ايران با پاسخ محکم و پشيمان‌کننده‌ای روبرو خواهد شد

به گفته وی "در صورت حمله به ايران چنان پيامد های اقتصادی به بار خواهد آمد که می‌تواند نه فقط بر اقصاد ما بلکه بر تمام اقتصاد جهانی اثر بگذارد."

آلن ژوپه، وزير خارجه فرانسه نيز هشدار داده است حمله نظامی به ايران، جهان را به "چرخه غيرقابل مهار" می‌کشاند.

همچنين مئير داگان، رئيس پيشين سازمان اطلاعات خارجی اسراييل (موساد) نسبت به "مصيبت‌بار بودن" جنگ در خاورميانه هشدار داده و از "خطاهای" مقامات دولت اسراييل ابراز نگرانی کرده است.

داگان اوايل دسامبر ۲۰۱۱ به يک شبکه تلويزيونی در اسراييل گفت: "ايران به حمله موشکی پاسخ می‌دهد. حماس و حزب‌الله هم اين کشور را ياری خواهند کرد، شايد سوريه هم به آن‌ها بپيوندد."

داگان همچنين درباره سخنان اخير اهود باراک، وزير دفاع اسراييل که گفته بود اسراييل گزينه حمله به تأسيسات اتمی ايران را در حال حاضر کنار گذاشته است، گفت: "هر کس در صحبت‌های او دقت کند، به اين نتيجه خواهد رسيد که باراک گفته اسرائيل تا ظرف يک سال آينده به ايران حمله خواهد کرد."

باراک ۱۱ آذرماه سال جاری خورشیدی در گفت‌وگو با راديو ارتش اسراييل گفت: "ما در حال حاضر چنين قصدی (حمله به ايران) نداريم، در صورتی که ضرورت نداشته باشد به سراغ جنگ نخواهيم رفت، ولی ممکن است زمانی پيش بيايد که مجبور شويم دست به چنين کاری بزنيم."

وی افزود ايران تا يک سال آينده به بمب اتمی دست خواهد يافت. اما مقامات ايران می‌گويند ساخت سلاح اتمی در سياست‌های نظامی اين کشور جايی ندارد.

رئيس پيشين موساد اين سخنان وزير دفاع اسراييل را "زيرکانه" ناميده اما گفته با اين حال "او نتوانست زرنگی کند و شکست خورد."

داگان در توضيح اين ادعايش گفت: "اهود باراک به شکلی آشکار از توانايی ايران به دستيابی به تکنولوژی ساخت سلاح اتمی سخن گفت و در عين حال اظهار داشت که اسرائيل نمی‌خواهد هم اکنون به ايران حمله نظامی کند. اين سخنان به اين معناست است که اسرائيل بعداً و پيش از اين که ايرانی‌ها به بمب اتم دست پيدا کنند، حمله خواهد کرد."

اسراييل می‌گويد اجازه نمی‌دهد ايران به سلاح هسته‌ای دست پيدا کند و به همين دليل این کشور را به حمله نظامی عليه تأسيسات اتمی‌اش تهديد می‌کند اما ايران همواره اعلام کرده است در برنامه اتمی‌اش اهداف صلح‌آميز را دنبال می‌کند.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

دیشب در اخبار شبکه تلویزیونی آلمان بطور غیر مستقم و با کنایه به اعمال تروریستی شخصیت های ایرانی و خرابکاری و انفجار تاسیسات نظامی در ایران توسط موساد، تفسیری توسط آقای کلاوس کلبر آورده شد و افکار عمومی آلمان را نسبت به اعمال مشکوک در ایران جلب نمود و ایشان در لفافه فرمودند که این امکان هست که طبق گفته های خود مقامات اسرائیلی ،به جای اقدام به جنگ؛ابتدا بهتر است به گونه ای مانع از دست یابی ایران به دانش هسته ای شد( منظر ترور و بمب گذاری کردن ). به نظر من هم رویکرد مجدد صهیونیستها به ترور و بمبگذاری ها با اطلاع کامل اروپا و امریکا صورت میگیرد و از ان طریق دو هدف را دنبال میکنند.اول از بین بردن موشکهای دور برد که میتوانند رژیم اشغالگر را مورد هدف قرار دهند و دوم تمام تاسیساتی که در ساختن جنگ افزار نقش مؤثری دارند.لذا باید قبول کرد که انفجارها و ترورها زیر نظر رژیم صهیونیستی و عوامل داخلی انان صورت میگیرد و در آینده هم شاهد انفجار و یا ترورهای دیگری خواهیم بود که در صورت ادامه این اعمال تخریبی احتمال جنگ هم زیاد خواهد شد.
اکنون باید منتظر عکس العمل آقای خامنه ای باشیم و ببینیم که ایشان در رابطه با پرنده آمریکائی چه تصمیمی میگیرند؟آیا ان پرنده را به امریکائیان پس میدهند، یا خیر؟؟ البته این پرنده برای مذاکره روزنه ای را ایجاد کرده است که ج.ا.ا. میتواند از این طریق ،بن بست بوجود آمده را پایان بخشد. ضمنا ممکن است که امریکائیان و انگلیسی ها با این امید که پرنده امریکایی در انبار موشکی حفاظت میشود ؛ چنین اقدامی(حمله هوائی و یا بمب گذاری) را کرده باشند و برای رد گم کردن و فرار از عمل متقابل به مثل توسط ج.ا.ا. ،آنرا به رژیم صهیونیستی ارتباط میدهند که بدینوسیله، با یک تیر دو نشان را زده باشند.١- بزرک کردن رژیم صهیونیستی و سوپر هیولا سازی از آن برای ترساندن اعراب و ایرانیان ٢ -شستن دست خود از اتهام تروریزم دولتی و اقدام به جنگ

باید به این اقای ولادیمیر گفت که ما هر روز در ایران فاجعه بار به سر میبریم و جنابعالی و دولت متبوع تان ککش هم نمیگزد همان بهتر که فاجعه یکبارگی اتفاق بیفتد شاید از قید این حکومت سراسز شر و ظلم و بی کفایتی رها شویم.
شما اگر واقعا با مردم ایران باشید چنین اظهاراتی نمیکنید.

دوست گرامی،هموطن! آیا به این مشکل فکر کرده ای که اگر درایران کودتا و یا انقلاب شود و یا به خاطر دعای شما جنگی شود‌،ولی دمکراتهای واقعی نتوانند قدرت را به دست گیرند،چه وضعی بوجود خواهد امد؟ اگر پای آمریکائیان و اروپائیان مجددا به کشور باز شود و مجددا ساواکی های یهودی و بهائی و سلطنت طلب در امور امنیتی ریاست کنند،چه وحشتناک خواهد شد؟ آیا در چنین شرایطی روسها بیکار نشسته و حکومت جدید ایران را به حال خود میگذارند و اجازه میدهند که مجددا پایگاه های نظامی امریکائی -صهونیستی بیخ گوششان ایجاد گردد؟ آیا گمان میکنید که اگر چپی ها در مسند قدرت بنشینند،امریکا و اروپا اجازه میدهند که آنان دوام بیاورند و تجزیه کشور را موجب نخواهند شد؟ به قول هموطنان داخل کشور،ما اینطرف آبیم، چرا نسخه مبارزه به روش مسالمت آمیز و آشتی ملّی و مردمسالاری را می پیچیم؟ در جواب همه می گویم: مقصر دلمان است که انجا جا مانده است.
هموطنان ما باید متحد شویم و با مبارزات مسالمت آمیز خود جهت انجام اصلاحات، نگذاریم که استعمارگران و دیکتاتوران بیش از این سوار بر گرده مردم شوند و مردم فریبی کرده و سیاست بازی کنند و به شکل دیگری از ایرانیان کولی بگیرند و در طول مبارزات خود نیز جهت برقراری عدالت اجتماعی تلاش کنیم که پایه های مردمسالاری را استوار و مستحکم نمائیم.موفق باشید

آقای خانقاه!
من به کل دیدگاههای شما کاری ندارم. فقط یک مغلطۀ منطقی در گفتارتان میبینم، که نه از طرف شما، که از طرف بسیاری سر میزند. شما (و نه فقط شما) نام روسیه و صفت چپی را یا در یک نفس در کنار هم میآورید، و یا در ارتباط با هم قرار میدهید. [از تمام خوانندگان این خطوط استدعای عاجزانه دارم، انگ کمونیست بودن به نگاردنده نزنند!] محض اطلاع جنابعالی و کسانی که هنوز در جریان وقایع بین المللی سی سال گذشته نبوده اند: اتحاد شوروی سوسیالیستی دیگر وجور خارجی ندارد. نظام کنونی حاکم بر تمام شئونات کشور روسیه هم یک نظام سرمایه داریست. یعنی دقیقا همان نظام اقتصادی که هم بر ایران و هم بر ایالات متحدۀ امریکا حاکم است .

فرامرز خان سلام. من هرگز ننوشته ام که یک چپی ،کمونیست است و یا به اشباه یک مارکسیت - لنینیست را با مارکسیستها و یا سوسیال دمکراتها در یک صف قرار بدهم.ضمنا حتی اگر مارکسیت - لنینیستهای سابق هم در ایران روی کار بیآیند هم نمی توان مدعی شد که انان به روسیه وابسطه هستند.عزیز من دنیا عوض شده است و بنده هم اینرا خیلی وقته که فهمیده ام.متاسفانه شما دوست گرامی به این نکته سیاسی توجه نکرده اید که من همه مخالفین در طیف چپ را به طور کلّی مثال زده ام و اگر معتقدم که با روی کار آمدن رفقای چپی در ایران، با روسیه کمتر مشکل خواهم داشت ، به معنای وابستگی چپی ها به روسیه نیست،بلکه منظورم این است که باز هم مشکل اساسی ما با دنیای غرب خواهد بود و امریکائیان حتی همین چپی ها را که امروزه خودشان با دادن امکانات و پول و سلاح و غیره جهت آشوب در ایران حمایت و تحریک میکنند را تحمل نخواهند کرد.ضمنا به دلائل سیاسی معتقدم که روسها طبعا چپی ها را بیشتر در اطراف کشور خود طالبند تا مخلصان آمریکائی را.امید وارم که رفع سوء تفاهم شده باشد.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما