خانه | خبر | اخبارایران

دو شهروند آمريکايی بازداشت شده در ايران آزاد می‌شوند

سه شنبه, 1390-06-22 15:45
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

مسعود شفيعی، وکيل‌مدافع دو تبعه آمريکايی بازداشت ‌شده در ايران از تبديل قرار بازداشت موکلانش به وثيقه خبر داد.

مسعود شفيعی، وکيل‌مدافع شين بائر و جاشوا فتال، دو شهروند آمريکايی که بيش از دو سال است که در ايران در بازداشت به‌سر می‌برند، به رسانه‌های ايران گفت: «طی مراجعه حضوری به شعبه ۳۶ دادگاه تجديدنظر مطلع شدم که شعبه مذکور قرار بازداشت جاشوا فتال و شين بائر را به وثيقه تبديل کرده است.»

وی گفت ميزان وثيقه ۵۰۰ ميليون تومان است و افزود: «اين موضوع را به خانواده موکلانم و همچنين سفارت سوئيس اطلاع داده‌ام و به محض توديع وثيقه موکلانم آزاد خواهند شد.»

از آن‌جا که آمريکا در ايران سفارتی ندارد، سفارت سوئيس حافظ منافع آمريکا در ايران به‌شمار می‌رود.

محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌ جمهور ايران نيز امروز سه‌شنبه ۲۲ شهريورماه در آستانه سفر خود به نيويورک برای شرکت در جلسه عمومی سازمان ملل، در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی آمريکا ‌از آزادی دو آمريکايی متهم به جاسوسی در «دو روز آينده» خبر داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در نشست رسانه‌ای روز ۳۰ مردادماه خود حکم هشت سال زندان شين بائر و جاشوا فتال را تأييد کرده بود

اين در حالی است که عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در نشست رسانه‌ای روز ۳۰ مردادماه خود حکم هشت سال زندان شين بائر و جاشوا فتال را تأييد کرده بود.

خبر محکوميت هشت سال زندان شين بائر و جاشوا فتال روز پيش از اظهارات دادستان تهران توسط شبکه خبر تلويزيون دولتی ايران، به نقل از يک «منبع آگاه قضايی» که نامش فاش نشد، منتشر گرديد.

ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا در واکنش به اين خبر گفت ايالات متحده به دنبال دريافت گزارش‌های بيشتر برای تأييد محکوميت شين بائر و جاشوا فتال است.

سخنگوی وزارت خارجه آمريکا افزود: «ما بارها و بارها خواهان آزادی شين بائر و جاشوا فتال که هم‌اکنون در زندان اوين هستند، شده‌ايم.»

شين بائر و جاشوا فتال در حالی هر کدام به هشت سال حبس محکوم شده بودند که ۱۴ مردادماه جاری حسن دانايی‌فر، سفير ايران در عراق گفته بود دو آمريکايی بازداشت شده در ايران به‌زودی آزاد می‌شوند.

شين بائر، سارا شورد و جاشوا فتال، سه کوهنورد آمريکايی هشتم مرداد ماه سال ٨٨ (۳۱ ژوئيه ۲۰۰۹) در منطقه مرزی ايران و عراق به اتهام «عبور غير قانونی از خط مرزی ايران با عراق» بازداشت شدند.

به گفته مقام‌های ايرانی اين سه تبعه آمريکا برای «جاسوسی» وارد ايران شده‌اند، اين در حالی است که خانواده آن‌ها از «ورود اشتباهی» سخن می‌گويند و يکی از اين کوهنوردان منکر ورود به خاک ايران شده ‌است.

از ميان اين سه کوهنورد، سارا شورد ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ به دليل «بيماری» با سپردن وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی آزاد شد.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

چی شد اينها که جاسوس بودند؟....نيم ميليون دلار باج به جيب کی ميرود؟!

آقا، نرخ را چرا می شکنید؟! آن یکی را که زن بود 500 میلیون دلار گرفتید، برای این ها که بلانسبت مردند، میگویید ۵۰۰ ميليون تومان ؟! یعنی چه؟ این که قضای اسلامی نشد! مگر نباید برای بلانسبت مرد دوبرابر بگیرید؟! رعایت جهات شرعی را بکنید دیگر ! قرار است که ما نمونه و سرمشق جهانیان باشیم ! شهروند درجه سه از تهران ، پایمنبر جمهوری اسلامی

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما