خانه | خبر | اخبارایران

مهلت ده روزه سازمان امور مالیاتی به اعتصاب‌کنندگان صنف‌ پارچه‌فروشان

یکشنبه, 1390-06-20 19:18
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
علی عسکری، رئیس کل سازمان امور مالیاتی ایران به صنف پارچه‌فروشان مهلت داد تا پایان شهریورماه جاری برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ثبت‌نام کنند. 
 
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) وی امروز، یکشنبه ۲۰ شهریور در جمع خبرنگاران گفت که در صورت خودداری پارچه‌فروشان از ثبت‌نام در موعد تعیین‌شده، مشمول جریمه ۵. ۲ برابر مالیات خواهند شد. 
 
رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به درخواست کمسیون اقتصادی مجلس برای تمدید یک ماهه زمان ثبت‌نام گفت که این فرصت، سه بار تمدید شده و «دیگر نیازی به تمدید نیست.» 
وی در عین حال اضافه کرد که در صورت نیاز امکان تمدید یک ماهه آن نیز وجود دارد. 
 
صنف پارچه‌فروشان بازار تهران از مرداد ماه سال جاری در اعتراض به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دست به اعتصاب زده‌اند، بازاریان این صنف اعلام کردند که تا زمان تحقق خواسته‌هایشان به اعتراض ادامه می‌دهند. 
 
علی عسکری اعتصاب‌کنندگان را «تعداد اندکی در راسته مشخصی از بازار تهران» عنوان کرده و می‌گوید با وجود اینکه طی چند مرحله «توافقاتی برای اجرای قانون و بازگشایی واحد‌ها» شده است، اعتصاب‌کنندگان اقدام به بازگشایی مغازه‌هایشان نکرده‌اند. 
 
به گفته این مقام مسئول صنف پارچه‌فروشان خواهان تعویق اجرای این قانون به مدت پنج سال هستند. پارچه‌فروشان پیش از این اعلام کرده بودند که به دلیل «دریافت نکردن آموزش‌های لازم» نمی‌توانند این قانون را اجرا کنند. 
 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به درخواست کمسیون اقتصادی مجلس برای تمدید یک ماهه زمان ثبت‌نام گفت که این فرصت، سه بار تمدید شده و «دیگر نیازی به تمدید نیست» 
 

 
معاون وزیر اقتصاد می‌گوید که در نشست مشترک مسئولان سازمان امور مالیاتی و روسای اتحادیه‌ها با پارچه‌فروشان، کمیسیون اقتصادی مجلس و هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، قرار شد که عمده‌فروشان پارچه که از سال ۱۳۸۸ مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده بودند، از بخشش جریمه برخوردار و اظهار‌نامه‌ ارائه کنند. اما اعتراض‌ها ادامه یافت. 
 
یک عضو هیات مدیره اتحادیه بنکداران پارچه تهران چندی پیش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در واکنش به اینکه چرا برخلاف توافق صورت گرفته پارچه‌فروشان همچنان مغازه‌های خود را بسته نگه داشته‌اند گفته بود: «پارچه‌فروشان خواسته‌های دیگری نیز دارند؛ برای مثال می‌خواهند که اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده یک یا دو سال عقب بیفتد تا بتوانند خود را آماده کرده و آموزش ببینند.» 
 
به گفته علی عسکری طاقه‌فروشان از اول فرورین ماه سال جاری مشمول مالیات بر ارزش افزوده شدند و براساس توافقات قرار است در صورت ارایه اظهار نامه جریمه ان‌ها بخشیده شود. خرده‌فروشان نیز مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شوند. 
 
روز شنبه، پنج شهریور ماه شمار زیادی از بازاریان صنف پارچه‌فروشان در محوطه بازار بزرگ تهران راهپیمایی کردند. در جریان این راهپیمایی دست کم ۱۶ نفر از معترضان بازداشت شدند. 
 
هفته گذشته دامنه این اعتصاب به بازار طلای تهران نیز کشیده شد، در حالی‌که طلا فروشان امیدوار بودند بر اساس توافقی که سال قبل صورت گرفته بود امسال نیز از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند، سازمان امور مالیاتی کشور به صورت ناگهانی به طلافروشان خبر داده تا مالیات برارزش افزوده باید در سال جاری به محاسبات طلافروشان افزوده شود. 
 

اعتصاب سال گذشته بازار طلای تهران که به شهرهای دیگر نیز کشیده شد، دولت را وادار به عقب نشینی کرد و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به مدت یک سال به تاخیر افتاد. 

Share this
Share/Save/Bookmark

‫آخرین خبرهای بازار وال استریت :
‫بدنبال اعتضاب پارچه فروشان، قیمت چادر مشکی به ۵۰۰ هزار ‫تومان ‫رسیده و ‫پیش بینی
‫میشود که قیمت آن به ۸۰۰ هزار تومان سعود خواهد کند.
‫بازاریان در دبی و ترکیه و جزایر قشم مشغول خوش گذرانی بوده و کارگران وکارمندان بدبخت
‫آنها که اکثرأ از هیچ مزایا و خدمات اجتماعی برخودار نیستند برای نان شب خود محتاج
‫هستند و وزیر نادان و نا توان وزارت کار که گفته است وظیفه اش کاریابی نیست ، حداقل
‫می بایستی جوابگوی آن باشد این دوستان و اقوامشان تحت چه قانونی از خدمات این بنده
‫های بی دفاع استفاده می کنند و با اسارت کارگران از پرداخت خدمات اجتماعی و درمانی
‫ممانعت می کنند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما