خانه | خبر | اخبارایران

رئیس مجمع نمایندگان تهران: مسئولان با برخورد با بدحجابی مخالفت نکنند

شنبه, 1390-03-28 12:50
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ
حسن نوروزی، رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس می‌گوید که هیچ مسئولی حق ندارد اعلام نظر مخالف خود را نسبت به برخورد با «بدپوششی» بیان کند.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وی با بیان اینکه برخورد با «بدپوششی مساله عرفانی نیست»، اگفت که این موضوع یک مساله اجتماعی است و همه مسولان باید نسبت به تحقق آن تعهد داشته باشند.
 
اواخر اردیبهشت ماه جاری، مرتضی تمدن، استاندار تهران اعلام کرده بود: «وضعیت حجاب در شهر تهران مناسب است و بهترین اقدام این است که عفاف و حجاب از سوی مردم اجرا شود.» وی پیش از آن  نیز در اردبیهشت ماه سال گذشته خواهان عدم برخورد سلیقه‌ای در رابطه با حجاب شده بود.
 
رییس مجمع نمایندگان تهران، «بدپوششی» را یک «بزه اجتماعی و اخلاقی» دانست و اضافه کرد: «شرط اساسی نهادینه شدن برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی و بدپوششی متحد شدن تمام مسولان است.»
 
به گفته وی دولت، مجلس، قوه قضائیه و تمام مسولان دستگاه‌های ذیربط باید «نظر متحد» نسبت به اجرای این طرح داشته باشند. 
 
«ورود جوانانی که تمام طول تحصیل را در مدارس تک جنسیتی گذرانده‌اند، به دانشگاه‌های مختلط، تاثیرات منفی در مقوله عفاف و حجاب دارد»
 
این نماینده مجلس، همچنین گفت: «تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها، یکی دیگر از راه‌های نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب است و ورود جوانانی که تمام طول تحصیل را در مدارس تک جنسیتی گذرانده‌اند، به دانشگاه‌های مختلط، تاثیرات منفی در مقوله عفاف و حجاب دارد.»
 
به گزارش خبرگزاری فارس فرمانده نیروی انتظامی، نیز امروز، شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی خراسان رضوی برخورد با بدحجابی را از «مطالبات به حق مردم و جامعه» دانست و گفت: «با افرادی که هنجارهای ارزشی و اجتماعی جامعه را مخدوش و زیرپا می‌گذارند به شدت برخورد می‌شود.»
 
وی اعلام کرد که «طرح تشدید با هنجار شکنان امنیت اخلاقی» از روز چهارشنبه هفته جاری در سراسر ایران آغاز خواهد شد و پس از دادن تذکر به افراد «بدحجاب و بی‌حجاب و جوانانی که مزاحمت‌های خیابانی برای نوامیس مردم ایجاد می‌کنند»، با این افراد «برخورد» خواهد شد.
 
پیش از این، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ۱۷خرداد ماه جاری از تشدید طرح مقابله با بدپوششی در سراسر کشور خبر داده و گفته بود که این طرح از ۲۵خرداد ماه جاری آغاز خواهد شد.
 

 هرسال با آغاز فصل تابستان، سخت‌گیری‌ها در رابطه با پوشش زنان در ایران شدت می‌گیرد. در سال‌های اخیر نیروی انتظامی با راه‌اندازی گشت ارشاد، برخی زنانی که پوشش آن‌ها مطابق با معیارهای اعلام شده از سوی نیروی انتظامی نبوده را بازداشت کرده است. 

Share this
Share/Save/Bookmark

‫رامین از آلمان‫

‫‫‫سخنی با این آقای طرفدار ولایت

‫چشم واکن چه واژگونه شدیم

‫جغدها ترانه خوان شده اند

‫باز کفتارها رجز خواندند

‫دور از چشم شیر شرزه شهر

‫آقای نوروزی من مدتی است که می خواهم پاشم بیام ایران و یک سری به خانواده بزنم ولی وقتی یاد اون رنگهای سیاه و اون چهره های مضطرب و خفقانی که شما سیاه اندشان بر اون جامعه فلک زده تحمیل کرده اید می افتم ، میل به مسافرت را از سرم بیرون میکنم. ولی خود کرده را تدبیر نیست. ما ایرانیها اگر عقلانی فکر کرده بودیم، به شماها این اجازه را نمیدادیم که بر همه چیز ما حکمفرمایی کنید و به قول حافظ عیب جوان و سر زنش پیر بکنید! ول خوشبختانه آفتاب عمرتان بر لب بام است، ولی چنان دچار خودشیفتگی شدهاید ، که حتی از دنیای دوروبر خودتون هم بی خبرید.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما