خانه | خبر | اخبارایران

حميد بقايی: ادعای اختلاس مالی يک تهمت بی‌اساس است

جمعه, 1390-03-06 15:14
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

حميد بقايی، معاون اجرايی رئيس جمهوری و سرپرست نهاد رياست جمهوری اتهامات سوء استفاده مالی عليه خود را رد کرد.

حميد بقايی که با خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: «من به صراحت عرض می‌کنم خبر انعقاد قرارداد سازمان منطقه آزاد کيش به مبلغ ۴۵۰ ميليارد تومان اساسأ دروغ است و اصلأ چنين قراردادی وجود خارجی ندارد.»

در روزهای گذشته سايت‌های طرفدار اصول‌گرايان حکومتی در ايران از تخلفات مالی حميد بقايی و اسفنديار رحيم‌مشايی، رئيس دفتر رئيس جمهور نوشتند.

به گفته آنان یکی از اين تخلفات به شرکت فیاک کیش مربوط می‌شود که به واسطه رانت‌های دولتی پروژه‌ای ۴۵۰ میلیارد تومانی برای احداث تالارهای بین‌المللی کیش در اختیار گرفته است و دیگری متعلق به شرکت سمگا است که طرف قرارداد ساخت هتل‌های بین‌المللی فرودگاه امام و تفریحگاه پارک لویزان است.

روزنامه کيهان در ارديبهشت‌ماه سال جاری نوشته بود اسفندیار رحیم‌مشایی، و حمید بقایی جزو نخستين سهام‌داران شرکت سمگا، وابسته به ميراث فرهنگی و گردشگری ايران بوده‌اند.

حميد بقايی: هر کسی ادعا دارد بقايی و يا حتا مشايی در اين شرکت سمگا سهم و سرمايه‌ای دارند، برود پيدا کند و برای خودش بردارد، ما چنين سهامی در اين شرکت نداريم

سايت «الف» نزديک به احمد توکلی، نماينده اصول‌گرای مجلس نيز در گزارشی از «رانت‌خواری بزرگ در شرکت خصوصی متصل به حلقه قدرت- ثروت» خبر داد و نوشت: «شرکت سرمايه‌گذاری ميراث فرهنگی و گردشگری ايران مشهور به سمگا با سرمايه ۲۰ ميليارد تومان به ثبت رسيده و تأسيس شده است، ظرف مدت کوتاهی توانسته شش شرکت اقماری بزرگ تأسيس کند.»

سایت «الف» از حمید بقایی به‌عنوان «یکی از مفسدان اقتصادی حلقه دولت» یاد کرد و گفت وی برای واگذاری یک پروژه ۴۵۰ میلیارد تومانی به یک شرکت خصوصی تلاش کرده و در آن دست داشته‌است.

خبرگزاری فارس نيز نوشت: «پروژه ۴۰۰ ميليارد تومانی مجتمع تالارهای بين‌المللی ايران ـ کيش بنا بر توافقی با حضور اسفنديار رحيم‎مشايی و حميد بقايی در تاريخ سوم تير ماه سال ۸۹ به صورت ترک تشريفات به شرکت فياک کيش با مديريت يحيی فيوضی واگذار شد که بنا بر قانون ترک تشريفات اين اقدام روال قانونی را نگذرانده است.»

در پی اين خبرها، سايت تابناک، نزديک به محسن رضايی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و رئيس پيشين سپاه پاسداران، سه روز پيش خبر داد «مدیران ارشد شرکت متخلف فیاک کیش از کشور خارج شدند.»

 

حميد بقايی در مورد سهام خود در شرکت سمگا به ايرنا گفت: «ما اعلام کرديم که در اين شرکت هيچ سهمی نداريم و من تصريح کردم که اگر سهمی به نام بنده وجود داشته باشد، آن را به مدعيان می‌بخشم. هر کسی ادعا دارد بقايی و يا حتا مشايی در اين شرکت سمگا سهم و سرمايه‌ای دارند، برود پيدا کند و برای خودش بردارد، ما چنين سهامی در اين شرکت نداريم.»

حميد بقايی اين ادعا را که «بقايی به جرم تخلفات مالی در سازمان ميراث فرهنگی به چهار سال انفصال از خدمت محکوم شده» دروغ خواند

معاون اجرايی رئيس جمهوری در ادامه گفت‌وگو اين ادعا را که «بقايی به جرم تخلفات مالی در سازمان ميراث فرهنگی به چهار سال انفصال از خدمت محکوم شده» دروغ خواند و گفت: «يک خانه تاريخی را شخصی در سال ۸۱ ثبت کرده و بعد در سال ۶۵ شکايت کرده و حکم رفع اثر از ديوان عدالت اداری گرفته که اين موضوع در زمان من نبوده است.»

وی افزود: «در سال ۸۹ دادگاه تشکيل جلسه داد و اعلام کرد که به دليل استنکاف بقايی چهار سال انفصال می‌دهم اما اين در حالی است که اصل پرونده مربوط به ميراث فرهنگی است و يک تخلف مالی شخصی محسوب نمی‌شود.»

خبرگزاری فارس چندی پيش از محکوم شدن حميد بقايی، به «چهار سال انفصال از خدمت» خبر داد. اين خبرگزاری نوشت وی به دليل تخلفاتش در دوره رياست سازمان ميراث فرهنگی، در ديوان عدالت اداری محکوم شده است.

پس از آن محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، طی حکمی روح‌الله احمدزاده کرمانی را به سمت معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جای حمید بقایی منصوب کرد.

اين در حالی بود که احمدی‌نژاد، پیش از این، حمید بقایی را با حفظ سمت به‌عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب کرده و اسفندیار رحیم‌مشایی را از این سمت برکنار کرده بود.

احمدی‌نژاد پیشتر حمید بقایی را به‌عنوان نماینده ویژه منصوب کرده بود که با مخالفت نمایندگان مجلس و آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، وی به سمت مشاور انتخاب شد.

منتقدان دولت از اسفنديار رحیم مشايی و حميد بقايی به‌عنوان «جريان انحرافی» نام می‌برند.

اصول‌گرايان در چند هفته اخير نوک پيکان حمله خود را به سوی اين جريان در اطراف محمود احمدی‌نژاد، به‌ويژه اسفنديار رحيم‌مشايی، نشانه گرفته‌اند و سعی در جداسازی احمدی‌نژاد از آن را دارند.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

دراین قرارداد هاي ميلياردي کسي ديوانه نيست که اسم خودش را بعنوان سهامدار بگذارد اما به اسم دوستان اشکال ندارد ؟! چرا مجوز هتل بمن نميدهند؟!

در ایران شما میتوانید هر ملکی و یا سند مالی و اعتباری را به نام دیگری بخرید و با گرفتن یک وکالتنامه محضری کامل و غیر قابل بازگشت و انتقال به دیگری از شخص واسطه، به صورتی که نام شما در سند قید نشود،قانونأ مالک ان ملک و یا سند مالی شوید.
دومأ این رانتخواری ها توسط فرد امکان پذیر نیست و باندهای اخوندی و بچه اخوندی در این دزدیهای بیت المال نقش اصلی را دارند.نمونه اشکارش که خود احمدی نژاد به افشا گری ان پرداخت مبلغ سیصد میلیون تومانی بود که کروبی اخوند با جزائری زد و بند کرده بود.اکنون باند کروبی و رفسنجانی و غیره هم شروع به افشاگری باند اخوندی طرفدار احمدی نژاد نموده است.افشای فروش ٢٠ هکتار زمینهای فرودگاه قدیمی قشم به قیمت بسیار نازل توسط اقای شریعتمداری (کیهان) هم در جهت تخریب باند مشائی و بقائی است.لذاهیچ یک ازباندهای مافیائی اخوندی-بازاری دیگر نمیتواند، با جو سازی و حیله گری مردم فریبی کنند و ریشه باند دیگر را با شمشیر عدالت بزند و خود در امان بمانند.
انسان باید بینهایت کثیف و زالو صفت باشد که قادر باشد،بیت المال را غارت کند و مردم گرسنه و رنج کشیده معترض را هم به زندان انداخته،شکنجه روحی و جسمی نماید و یا مرگ این ستمدیدگان و حامیان انان را موجب گردد.
اینجا از اقای خامنه ای باید سؤال کرد که؛ اسلام بدون مسلمانیت چه فائده ای برای خدا و پیامبران و امامانش دارد؟
ایا خود شما و اخوندهای کل کشور می توانید یک سال به شکلی که کشاورزان و باغدراران معمولی و یا کارگران در ان دیار زندگی میکنند و با همان درامد ناچیزشان، معیشت نمائید؟
ایا ولی فقیه نباید از مفاسد اقتصادی و غارت بیت المال جهت برقراری عدالت جلوگیری قاطع نماید؟
ایا ولیه فقیه حافظ جان و مال مسلمین نیست؟
اگر اری، بفرمائید که ایا فقط باید انقلاب شود که جنابعالی صدای ناله ی یتیمان یا علی مدد گو و خروش انسانهای تحت ستم در نظام اسلامی تان را بشنوید؟
گمان میکنم تیم احمدی نژاد و مشائی اشتباها اخر زمان ظلم اخوندها را با اخر زمان مورد نظر مسلمانان اشتباه کرده اند و قصد مردم فریبی دارند و می خواهند شورش احتمالی اینده مردم جهت محو ظالمان در ایران را به نفع خود مصادره کنند.اینکه در اینده نزدیک،کدام یک از این سه تفنگدار (احمدینژاد-مشائی-بقائی)خود را امام زمان معرفی خواهد کرد هم جای سؤال است.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما